Diplomová práce pojednává o trávení volného času u dospělých osob se sluchovým postižením.
Teoretická část diplomové práce nejprve charakterizuje jedince s jednotlivými druhy sluchového postižení. Dále popisuje problémy a možnosti socializace těchto osob do společnosti. Text diplomové práce je zaměřen na vliv sluchového postižení na jedince v dospělém věku. V neposlední řadě je v diplomové práci uveden volný čas, jeho historie, definice i funkce. Následuje trávení volného času u jednotlivých věkových skupin. Závěr poslední podkapitoly je orientován na organizace zabývající se trávením volného času u dospělých osob se sluchovým postižením.
Cílem praktické části diplomové práce je zjistit, jak dospělí jedinci tráví svůj volný čas. Z metodologického hlediska je využito kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů, které jsou doplněny o případovou studii.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the leisure time of adults with hearing impairment.
The theoretical part of the thesis first introduces individuals with different types of hearing impairment. Then it describes the problems and possibilities of socialization of these persons into society. The text of the thesis focuses on the impact of hearing impairment on individuals in adulthood. Last but not least, the thesis presents leisure, its history, definition and function. This is followed by the leisure activities of the different age groups. Finally, the last subchapter is oriented towards organizations dealing with leisure time among adults with hearing impairment.
The aim of the practical part of the thesis is to find out how adult individuals spend their leisure time. From a methodological point of view, qualitative research is used through interviews, which are complemented by a case study.
Klíčová slova
sluchové postižení, dospělí, volný čas
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, adults, leisure
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o trávení volného času u dospělých osob se sluchovým postižením.
Teoretická část diplomové práce nejprve charakterizuje jedince s jednotlivými druhy sluchového postižení. Dále popisuje problémy a možnosti socializace těchto osob do společnosti. Text diplomové práce je zaměřen na vliv sluchového postižení na jedince v dospělém věku. V neposlední řadě je v diplomové práci uveden volný čas, jeho historie, definice i funkce. Následuje trávení volného času u jednotlivých věkových skupin. Závěr poslední podkapitoly je orientován na organizace zabývající se trávením volného času u dospělých osob se sluchovým postižením.
Cílem praktické části diplomové práce je zjistit, jak dospělí jedinci tráví svůj volný čas. Z metodologického hlediska je využito kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů, které jsou doplněny o případovou studii.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the leisure time of adults with hearing impairment.
The theoretical part of the thesis first introduces individuals with different types of hearing impairment. Then it describes the problems and possibilities of socialization of these persons into society. The text of the thesis focuses on the impact of hearing impairment on individuals in adulthood. Last but not least, the thesis presents leisure, its history, definition and function. This is followed by the leisure activities of the different age groups. Finally, the last subchapter is oriented towards organizations dealing with leisure time among adults with hearing impairment.
The aim of the practical part of the thesis is to find out how adult individuals spend their leisure time. From a methodological point of view, qualitative research is used through interviews, which are complemented by a case study.
Klíčová slova
sluchové postižení, dospělí, volný čas
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, adults, leisure
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat problematikou využití volného času u osob se sluchovým postižením. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část - výzkumné šetření. Cílem teoreticky koncipované části diplomové práce bude popsat cílovou skupinu - osoba se sluchovým postižením, jednotlivé druhy sluchového postižení a organizace zaměřující se na trávení volného času u těchto osob. Dále vymezíme pojem volný čas a termíny související. Cílem prakticky orientované části diplomové práce bude zjistit, jak jedinci se sluchovým postižením tráví svůj volný čas. Z metodologického hlediska bude využito kvalitativního výzkumu za použití metody rozhovoru, který bude eventuálně podle potřeby doplněn o připadové studie.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat problematikou využití volného času u osob se sluchovým postižením. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část - výzkumné šetření. Cílem teoreticky koncipované části diplomové práce bude popsat cílovou skupinu - osoba se sluchovým postižením, jednotlivé druhy sluchového postižení a organizace zaměřující se na trávení volného času u těchto osob. Dále vymezíme pojem volný čas a termíny související. Cílem prakticky orientované části diplomové práce bude zjistit, jak jedinci se sluchovým postižením tráví svůj volný čas. Z metodologického hlediska bude využito kvalitativního výzkumu za použití metody rozhovoru, který bude eventuálně podle potřeby doplněn o připadové studie.
Seznam doporučené literatury
POTMĚŠIL, Miloň. UNIVERZITA PALACKÉHO. Pedagogická fakulta. Reader to hearing impairment and deaf studies. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, 127s.; 21cm. ISBN 80-244-0904-6.
SKÁKALOVÁ, Tereza. Uvedení do problematiky sluchového postižení. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-098-6.
ŠÁNDOROVÁ, Zdenka a Karel POKORNÝ. Zdravotně sociální služby a speciálně pedagogická edukace osob se sluchovým postižením: učební text pro studující zdravotnických a zdravotně-sociálních studijních oborů. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 9788073955267.
VÁŽAŇSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
VYHNÁLKOVÁ, Pavla. Základy pedagogiky volného času. 1. vydání. Olomouc, 2013, s. 12. ISBN 978-80-86768-73-1.
Seznam doporučené literatury
POTMĚŠIL, Miloň. UNIVERZITA PALACKÉHO. Pedagogická fakulta. Reader to hearing impairment and deaf studies. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, 127s.; 21cm. ISBN 80-244-0904-6.
SKÁKALOVÁ, Tereza. Uvedení do problematiky sluchového postižení. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-098-6.
ŠÁNDOROVÁ, Zdenka a Karel POKORNÝ. Zdravotně sociální služby a speciálně pedagogická edukace osob se sluchovým postižením: učební text pro studující zdravotnických a zdravotně-sociálních studijních oborů. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 9788073955267.
VÁŽAŇSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
VYHNÁLKOVÁ, Pavla. Základy pedagogiky volného času. 1. vydání. Olomouc, 2013, s. 12. ISBN 978-80-86768-73-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě práce připravená. Představila obsah i výsledky vlastního výzkumu. Odpověděla na otázky členů komise.