Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká rizika představují sociální sítě pro dospívající, jaké negativní vlivy na ně mají a zda dospívající vůbec všechna rizika znají. Teoretická část bakalářské práce byla zaměřena na vymezení pojmů s tématem spojených, konkrétně na sociální sítě, jejich význam, věkové omezení, smysl a účel apod a definování pubescence neboli dospívání. Dále se věnovala konkrétním rizikům sociálních sítí jako je závislost na sociálních sítích, "realita" na sociálních sítích, kyberšikana nebo internetoví predátoři a sexting. Závěr teoretické části se zabýval možnou prevencí před riziky. Praktická část bakalářské práce byla provedena pomocí kvantitativního výzkumu, zvolenou metodou byl dotazník vlastní konstrukce, který vyplňovali dospívající ve věku od 11 do 15 let. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaká rizika představují sociální sítě pro dospívající, se kterými riziky se nejčastěji setkávají apod.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis was to find out what risks social networks pose to adolescents, what negative effects they have on them and whether adolescents know all the risks. The theoretical part of the bachelor thesis was focused on defining the terms related to the topic, namely social networks, their meaning, age limitations, meaning and purpose, etc. and defining pubescence or adolescence. It also addressed specific risks of social networking such as social networking addiction, social networking "reality", cyberbullying or online predators and sexting. Finally, the theoretical part dealt with possible risk prevention. The practical part of the Bachelor's thesis was conducted using quantitative research, the chosen method was a self-constructed questionnaire, which was filled in by adolescents aged 11 to 15. The aim of the research was to find out what risks social networks pose to adolescents, which risks they encounter most often, etc.
Klíčová slova
Období dospívání, sociální sítě, rizika sociálních sítí, kyberšikana, sexting
Klíčová slova v angličtině
Period of adolescence, social networks, the risks of social networks, cyberbullying, sexting
Rozsah průvodní práce
80 s. (136 867 znaků s mezer.)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká rizika představují sociální sítě pro dospívající, jaké negativní vlivy na ně mají a zda dospívající vůbec všechna rizika znají. Teoretická část bakalářské práce byla zaměřena na vymezení pojmů s tématem spojených, konkrétně na sociální sítě, jejich význam, věkové omezení, smysl a účel apod a definování pubescence neboli dospívání. Dále se věnovala konkrétním rizikům sociálních sítí jako je závislost na sociálních sítích, "realita" na sociálních sítích, kyberšikana nebo internetoví predátoři a sexting. Závěr teoretické části se zabýval možnou prevencí před riziky. Praktická část bakalářské práce byla provedena pomocí kvantitativního výzkumu, zvolenou metodou byl dotazník vlastní konstrukce, který vyplňovali dospívající ve věku od 11 do 15 let. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaká rizika představují sociální sítě pro dospívající, se kterými riziky se nejčastěji setkávají apod.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis was to find out what risks social networks pose to adolescents, what negative effects they have on them and whether adolescents know all the risks. The theoretical part of the bachelor thesis was focused on defining the terms related to the topic, namely social networks, their meaning, age limitations, meaning and purpose, etc. and defining pubescence or adolescence. It also addressed specific risks of social networking such as social networking addiction, social networking "reality", cyberbullying or online predators and sexting. Finally, the theoretical part dealt with possible risk prevention. The practical part of the Bachelor's thesis was conducted using quantitative research, the chosen method was a self-constructed questionnaire, which was filled in by adolescents aged 11 to 15. The aim of the research was to find out what risks social networks pose to adolescents, which risks they encounter most often, etc.
Klíčová slova
Období dospívání, sociální sítě, rizika sociálních sítí, kyberšikana, sexting
Klíčová slova v angličtině
Period of adolescence, social networks, the risks of social networks, cyberbullying, sexting
Zásady pro vypracování
Cílem bakalařské práce je zjistit, jaká rizika představují sociální sítě pro dospívající, jaké negativní vlivy na dospívající mají a jak se s nimi dospívající vypořádávají nebo zda vůbec všechna rizika znají.
V teoretické části práce se zaměřím na vymezení pojmů s tématem spojených; konkrétně na sociální sítě, jejich historii, věkové omezení, druhy, smysl a účel apod. a pubescenci neboli dospívání, jeho vymezeni, definování apod. DáIe bych se chtěla věnovat konkrétním rizikům jako je závislost na sociálních sítích, ,,realita" na sociálních sítích, kyberšikana a její následky, internetoví predátoři a sexting a v závěru teoretické části bych se zaměřila na možnou prevenci před riziky.
V rámci praklické črásti práce se zaměřím na četnost výskytu výše zmíněných rizik; tedy na to, jak často a se kterými z nich se v dnešní době dospívající nejčastěji setkávají a jaké negativní vlivy na ně rizika, která sociální sítě představují, mají.
Zvolenou metodologií je kvantitativní výzkum, konkrétně metoda dotazníkového šetření.
Výzkumný soubor tvoří dospívající ve věku od 11 do 15 let.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalařské práce je zjistit, jaká rizika představují sociální sítě pro dospívající, jaké negativní vlivy na dospívající mají a jak se s nimi dospívající vypořádávají nebo zda vůbec všechna rizika znají.
V teoretické části práce se zaměřím na vymezení pojmů s tématem spojených; konkrétně na sociální sítě, jejich historii, věkové omezení, druhy, smysl a účel apod. a pubescenci neboli dospívání, jeho vymezeni, definování apod. DáIe bych se chtěla věnovat konkrétním rizikům jako je závislost na sociálních sítích, ,,realita" na sociálních sítích, kyberšikana a její následky, internetoví predátoři a sexting a v závěru teoretické části bych se zaměřila na možnou prevenci před riziky.
V rámci praklické črásti práce se zaměřím na četnost výskytu výše zmíněných rizik; tedy na to, jak často a se kterými z nich se v dnešní době dospívající nejčastěji setkávají a jaké negativní vlivy na ně rizika, která sociální sítě představují, mají.
Zvolenou metodologií je kvantitativní výzkum, konkrétně metoda dotazníkového šetření.
Výzkumný soubor tvoří dospívající ve věku od 11 do 15 let.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek. Sebepojetí v osobnostním kontextu.
FIALOVÁ, Ludmila a František David KRCH. Pojetí vlastního těla: zdraví, zdatnost a vzhled.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie - dětství a dospívání.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek. Sebepojetí v osobnostním kontextu.
FIALOVÁ, Ludmila a František David KRCH. Pojetí vlastního těla: zdraví, zdatnost a vzhled.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie - dětství a dospívání.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila závěrečnou práci vlastní prezentací z hlediska motivace, cílů, metod zpracování, obsahu a záměrů práce.