Bakalářská práce se bude zabývat prací asistenta pedagoga u dětí s podpůrnými opatřeními, které navštěvují mateřskou školu. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část bude teoretická a bude rozdělena do kapitol, kde se rozebere práce asistenta pedagoga a jeho historie. Jedna z dalších kapitol bude pojednávat o legislativním ukotvení asistenta pedagoga. Poslední kapitola zabývající se teorií bude kapitola věnovaná podpůrným opatřením a jejich rozdělení. Praktická část bude zaměřena na zjištění, jak vypadá běžný den asistenta pedagoga a co vše je s takovým dnem spojeno. Pro výzkumné šetření bude použito kvalitativní šetření za pomoci rozhovoru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis will deal with the work of a teaching assistant for children with support measures who attend kindergarten. The thesis will be divided into a theoretical and a practical part. The first part will be theoretical and will be divided into chapters where the work of a teaching assistant and its history will be discussed. One of the next chapters will discuss the legislative anchoring of the teaching assistant. The last chapter dealing with the theory will be dedicated to support measures and their distribution. The practical part will be focused on finding out what a typical day of teaching assistant looks like and what everything is connected with such a day. Qualitative interviewing will be used for the research investigation.
Teaching assistant, support measures, pupil with special educational needs, legislation, individual education plan.
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se bude zabývat prací asistenta pedagoga u dětí s podpůrnými opatřeními, které navštěvují mateřskou školu. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část bude teoretická a bude rozdělena do kapitol, kde se rozebere práce asistenta pedagoga a jeho historie. Jedna z dalších kapitol bude pojednávat o legislativním ukotvení asistenta pedagoga. Poslední kapitola zabývající se teorií bude kapitola věnovaná podpůrným opatřením a jejich rozdělení. Praktická část bude zaměřena na zjištění, jak vypadá běžný den asistenta pedagoga a co vše je s takovým dnem spojeno. Pro výzkumné šetření bude použito kvalitativní šetření za pomoci rozhovoru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis will deal with the work of a teaching assistant for children with support measures who attend kindergarten. The thesis will be divided into a theoretical and a practical part. The first part will be theoretical and will be divided into chapters where the work of a teaching assistant and its history will be discussed. One of the next chapters will discuss the legislative anchoring of the teaching assistant. The last chapter dealing with the theory will be dedicated to support measures and their distribution. The practical part will be focused on finding out what a typical day of teaching assistant looks like and what everything is connected with such a day. Qualitative interviewing will be used for the research investigation.
Teaching assistant, support measures, pupil with special educational needs, legislation, individual education plan.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá prací asistenta pedagoga v mateřských školách. Pro výzkum byli zvoleni asistenti, kteří pracují u dětí s podpůrnými opatřeními všech stupňů. Cílem bakalářské práce je popsat práci asistenta pedagoga v mateřských školách, jak je již zmíněno v názvu. Dílčím cílem je zjistit, jaká je role asistenta pedagoga, jak probíhá spolupráce s pedagogem při vyučování v mateřské škole a připravenost asistenta pedagoga na zaměstnání. Výzkumné šetření bude provedeno na základě kvalitativního šetření. Jako výzkumný nástroj bude použit polostrukturovaný rozhovor.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá prací asistenta pedagoga v mateřských školách. Pro výzkum byli zvoleni asistenti, kteří pracují u dětí s podpůrnými opatřeními všech stupňů. Cílem bakalářské práce je popsat práci asistenta pedagoga v mateřských školách, jak je již zmíněno v názvu. Dílčím cílem je zjistit, jaká je role asistenta pedagoga, jak probíhá spolupráce s pedagogem při vyučování v mateřské škole a připravenost asistenta pedagoga na zaměstnání. Výzkumné šetření bude provedeno na základě kvalitativního šetření. Jako výzkumný nástroj bude použit polostrukturovaný rozhovor.
Seznam doporučené literatury
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: pro žáky s poruchou autistického spektra. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Pasparta, [2021]. ISBN 978-80-88290-68-1.
HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga - profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta, 2016. Pro asistenty pedagoga. ISBN 978-80-88163-12-1.
MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, Monika. Standard práce asistenta pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN isbn978-80-244-4722-3.
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2015, 77 s. ISBN 978-80-87963-15-9.
Seznam doporučené literatury
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: pro žáky s poruchou autistického spektra. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Pasparta, [2021]. ISBN 978-80-88290-68-1.
HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga - profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta, 2016. Pro asistenty pedagoga. ISBN 978-80-88163-12-1.
MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, Monika. Standard práce asistenta pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN isbn978-80-244-4722-3.
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2015, 77 s. ISBN 978-80-87963-15-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila Bc. práci z hlediska motivace, cílů, metod a forem práce. Prezentovala výsledky, zodpověděla otázky členů komise.