Bakalářská práce je zaměřena na přiblížení problematiky sebepojetí v souvislosti se sociální sítí Instagram. V teoretické části jsou představeny sociální sítě, především sociální síť Instagram, také sociální srovnávání a vybraná rizika související se sociálními sítěmi. Následující kapitoly jsou věnovány sebepojetí, sebehodnocení a jejich vývoji, dalším aspektům sebepojetí a sebeprezentaci. Praktická část je řešena pomocí kvantitativního výzkumného šetření s využitím výzkumného nástroje dotazníku. Respondenty tvoří mladí dospělí uživatelé sociální sítě Instagram ve věku od 20 do 30 let. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem se mladí dospělí prezentují na vybrané sociální síti a jaký má tato sociální síť vliv na jejich sebepojetí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of self-concept in the context of the social network Instagram. The theoretical part introduces social networks, especially Instagram, as well as social comparison and selected risks related to social networks. The following chapters are devoted to self-concept, self-assessment and their development, other aspects of self-concept and also self-presentation. The practical part is addressed by means of a quantitative research investigation using a research instrument of a questionnaire. The respondents are young adult users of the social network Instagram between the ages of 20 and 30. The aim of the practical part is to find out how young adults present themselves on the selected social network and how this social network affects their self-concept.
Klíčová slova
sebepojetí, sociální sítě, Instagram, sebeprezentace, vliv
Klíčová slova v angličtině
self-concept, social networks, Instagram, self-presentation, influence
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na přiblížení problematiky sebepojetí v souvislosti se sociální sítí Instagram. V teoretické části jsou představeny sociální sítě, především sociální síť Instagram, také sociální srovnávání a vybraná rizika související se sociálními sítěmi. Následující kapitoly jsou věnovány sebepojetí, sebehodnocení a jejich vývoji, dalším aspektům sebepojetí a sebeprezentaci. Praktická část je řešena pomocí kvantitativního výzkumného šetření s využitím výzkumného nástroje dotazníku. Respondenty tvoří mladí dospělí uživatelé sociální sítě Instagram ve věku od 20 do 30 let. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem se mladí dospělí prezentují na vybrané sociální síti a jaký má tato sociální síť vliv na jejich sebepojetí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of self-concept in the context of the social network Instagram. The theoretical part introduces social networks, especially Instagram, as well as social comparison and selected risks related to social networks. The following chapters are devoted to self-concept, self-assessment and their development, other aspects of self-concept and also self-presentation. The practical part is addressed by means of a quantitative research investigation using a research instrument of a questionnaire. The respondents are young adult users of the social network Instagram between the ages of 20 and 30. The aim of the practical part is to find out how young adults present themselves on the selected social network and how this social network affects their self-concept.
Klíčová slova
sebepojetí, sociální sítě, Instagram, sebeprezentace, vliv
Klíčová slova v angličtině
self-concept, social networks, Instagram, self-presentation, influence
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude přiblížit problematiku sebepojetí v rámci sociální sítě Instagram. Teoretická část se bude zabývat sebepojetím a sebehodnocením na teoretické úrovni. Následující kapitoly se budou věnovat vývoji sebepojetí a sebehodnocení. V práci bude představena sociální síť Instagram včetně vybraných rizik, které s ní souvisí.
Praktická část bude řešena pomocí kvantitativního výzkumného šetření s využitím výzkumné metody dotazování a výzkumného nástroje dotazníku. Respondenty budou tvořit mladí dospělí (uživatelé sociální sítě Instagram ve věku od 20 do 30 let).
Cílem praktické části bude zjistit, jakým způsobem se mladí dospělí prezentují na vybrané sociální síti (rozdíl mezi tzv. reálným já a ideálním já).
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude přiblížit problematiku sebepojetí v rámci sociální sítě Instagram. Teoretická část se bude zabývat sebepojetím a sebehodnocením na teoretické úrovni. Následující kapitoly se budou věnovat vývoji sebepojetí a sebehodnocení. V práci bude představena sociální síť Instagram včetně vybraných rizik, které s ní souvisí.
Praktická část bude řešena pomocí kvantitativního výzkumného šetření s využitím výzkumné metody dotazování a výzkumného nástroje dotazníku. Respondenty budou tvořit mladí dospělí (uživatelé sociální sítě Instagram ve věku od 20 do 30 let).
Cílem praktické části bude zjistit, jakým způsobem se mladí dospělí prezentují na vybrané sociální síti (rozdíl mezi tzv. reálným já a ideálním já).
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M., PLHÁKOVÁ, A. Temperament, inteligence, sebepojetí. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-86620-05-0.
FIALOVÁ, Ludmila. Body image jako součást sebepojetí člověka. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0173-7.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK, ed. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché. ISBN 978-80-247-1428-8.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M., PLHÁKOVÁ, A. Temperament, inteligence, sebepojetí. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-86620-05-0.
FIALOVÁ, Ludmila. Body image jako součást sebepojetí člověka. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0173-7.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK, ed. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché. ISBN 978-80-247-1428-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studnetka přistoupila k obhajobě řádně připravena. Zodpovězeny byly veškeré otázky od členů komise i posudků. Prokázala orientaci v dané problematice.