Diplomová práce se věnuje komplexnímu dopravnímu řešení lokality Vápenka v Pardubicích. Hlavním předmětem je integrace lokality do nadřazené komunikační sítě s ohledem na budoucí rozvoj oblasti podle platného územního plánu. Specifický důraz je kladen na stavební úpravy stěžejních křižovatek v oblasti, zejména MÚK Závodiště a styková křižovatka ulic Teplého a Pražská. Úvodní kapitoly seznamují s dopravní problematikou samotné lokality Vápenka, jejím plánovaným rozvojem a rozvojem komunikační sítě v širší souvislosti s řešeným dopravním uzlem. Praktická část představuje návrhy na zlepšení dopravního řešení, možné stavební úpravy a optimalizaci organizace provozu. Navržené varianty jsou simulovány v mikrosimulačním prostředí softwaru PTV Vissim. Na základě analýzy výstupů sledovaných veličin jsou varianty vyhodnoceny. Následně je identifikována optimální varianta, která nejlépe odpovídá potřebám dopravního řešení v oblasti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the comprehensive transport solution of the Vápenka locality in Pardubice. The main subject is the integration of the locality into the superior road network with regard to the future development of the area according to the valid spatial plan. Specific emphasis is placed on construction improvements to key intersections in the area, especially MÚK Závodiště and the junction of streets Teplého and Pražská. The introductory chapters introduce the transport issues of the Vápenka locality, its planned development and the development of the road network in a broader context with the traffic hub being addressed. The practical part presents suggestions for improving the traffic solution, possible construction modifications and optimizing the organization of traffic. The proposed variants are simulated in the microsimulation environment of the PTV Vissim software. The variants are evaluated based on the analysis of the outputs of the monitored variables. Subsequently, the optimal option is identified, which best meets the needs of the transport solution in the area.
Klíčová slova
Mimoúrovňová křižovatka, turbo-okružní křižovatka, okružní křižovatka, křižovatka řízená SSZ, místní komunikace, organizace dopravy, rozvoj dopravy, mikrosimulace dopravy, PTV Vissim
Klíčová slova v angličtině
Interchange, turbo roundabout, roundabout, signal-controlled intersection, local road, traffic organization, transport development, traffic microsimulation, PTV Vissim
Rozsah průvodní práce
86 s. (142 955 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje komplexnímu dopravnímu řešení lokality Vápenka v Pardubicích. Hlavním předmětem je integrace lokality do nadřazené komunikační sítě s ohledem na budoucí rozvoj oblasti podle platného územního plánu. Specifický důraz je kladen na stavební úpravy stěžejních křižovatek v oblasti, zejména MÚK Závodiště a styková křižovatka ulic Teplého a Pražská. Úvodní kapitoly seznamují s dopravní problematikou samotné lokality Vápenka, jejím plánovaným rozvojem a rozvojem komunikační sítě v širší souvislosti s řešeným dopravním uzlem. Praktická část představuje návrhy na zlepšení dopravního řešení, možné stavební úpravy a optimalizaci organizace provozu. Navržené varianty jsou simulovány v mikrosimulačním prostředí softwaru PTV Vissim. Na základě analýzy výstupů sledovaných veličin jsou varianty vyhodnoceny. Následně je identifikována optimální varianta, která nejlépe odpovídá potřebám dopravního řešení v oblasti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the comprehensive transport solution of the Vápenka locality in Pardubice. The main subject is the integration of the locality into the superior road network with regard to the future development of the area according to the valid spatial plan. Specific emphasis is placed on construction improvements to key intersections in the area, especially MÚK Závodiště and the junction of streets Teplého and Pražská. The introductory chapters introduce the transport issues of the Vápenka locality, its planned development and the development of the road network in a broader context with the traffic hub being addressed. The practical part presents suggestions for improving the traffic solution, possible construction modifications and optimizing the organization of traffic. The proposed variants are simulated in the microsimulation environment of the PTV Vissim software. The variants are evaluated based on the analysis of the outputs of the monitored variables. Subsequently, the optimal option is identified, which best meets the needs of the transport solution in the area.
Klíčová slova
Mimoúrovňová křižovatka, turbo-okružní křižovatka, okružní křižovatka, křižovatka řízená SSZ, místní komunikace, organizace dopravy, rozvoj dopravy, mikrosimulace dopravy, PTV Vissim
Klíčová slova v angličtině
Interchange, turbo roundabout, roundabout, signal-controlled intersection, local road, traffic organization, transport development, traffic microsimulation, PTV Vissim
Zásady pro vypracování
Na základě DI podkladů navrhněte stavební úpravy křižovatek napojující oblast Vápenka se zohledněním plánovaných rozvojových záměrů. Zaměřte se na úpravy křižovatky I/2 x I/37 x II/322 a křižovatky ulice Teplého (II/322) x Pražská. Zohledněte vliv generované dopravy dané výstavby včetně plánovaného parkovacího domu s přístupem na vlakové nádraží. Návrh proveďte v souladu se zásadami bezpečného návrhu křižovatek, návaznosti tras a s prověřením majetkoprávních vztahů.
Zásady pro vypracování
Na základě DI podkladů navrhněte stavební úpravy křižovatek napojující oblast Vápenka se zohledněním plánovaných rozvojových záměrů. Zaměřte se na úpravy křižovatky I/2 x I/37 x II/322 a křižovatky ulice Teplého (II/322) x Pražská. Zohledněte vliv generované dopravy dané výstavby včetně plánovaného parkovacího domu s přístupem na vlakové nádraží. Návrh proveďte v souladu se zásadami bezpečného návrhu křižovatek, návaznosti tras a s prověřením majetkoprávních vztahů.
Seznam doporučené literatury
ČSN 73 6101: Projektování silnic a dálnic. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2018. ICS 93.080.10.
ČSN 73 6102. Projektování křižovatek na pozemních komunikacích. ed. 2. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2012. ICS 93.080.10.
ČSN 736110. Projektování místních komunikací. Praha: Český normalizační institut, 2006, s. 12. ICS 93.080.10.
TP 171. Vlečné křivky pro ověřování průjezdnosti směrových prvků pozemních komunikací. Praha: Ministerstvo dopravy ČR, 2004. Dostupné z: http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_171.pdf
TP 189. Stanovení intenzit dopravy na pozemních komunikacích. Třetí. Praha: Ministerstvo dopravy ČR, září 2018. Dostupné také z: https://pjpk.rsd.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_189_2018_final.pdf
ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTA PARDUBICE. XX. Magistrát města Pardubic [online]. [cit. 2023-02-11]. Dostupné z: https://pardubice.eu/platny-uzemni-plan-mesta-pardubice
a literatura dle domluvy s VP.
Seznam doporučené literatury
ČSN 73 6101: Projektování silnic a dálnic. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2018. ICS 93.080.10.
ČSN 73 6102. Projektování křižovatek na pozemních komunikacích. ed. 2. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2012. ICS 93.080.10.
ČSN 736110. Projektování místních komunikací. Praha: Český normalizační institut, 2006, s. 12. ICS 93.080.10.
TP 171. Vlečné křivky pro ověřování průjezdnosti směrových prvků pozemních komunikací. Praha: Ministerstvo dopravy ČR, 2004. Dostupné z: http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_171.pdf
TP 189. Stanovení intenzit dopravy na pozemních komunikacích. Třetí. Praha: Ministerstvo dopravy ČR, září 2018. Dostupné také z: https://pjpk.rsd.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_189_2018_final.pdf
ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTA PARDUBICE. XX. Magistrát města Pardubic [online]. [cit. 2023-02-11]. Dostupné z: https://pardubice.eu/platny-uzemni-plan-mesta-pardubice
a literatura dle domluvy s VP.
Přílohy volně vložené
1 Výkresová část, vstupní data a výsledky dopravních modelů (elektronická verze, tištěná verze)
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise.