Práce se zabývá spotřebitelskými preferencemi informačních zdrojů při hledání informací o udržitelnosti obalů u produktů chemického průmyslu. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska výzkumu, jsou zde popsány přístupy k udržitelnému balení, nákupní chování zákazníků i jednotlivé etapy procesu nákupu a druhy používaných informačních zdrojů. V druhé části práce jsou na základě kvantitativního výzkumu identifikovány preferované zdroje českými spotřebiteli a zjištěny rozdíly v preferencích mezi jednotlivými skupinami spotřebitelů. Na základě výsledků výzkumu jsou stanovena doporučení pro podniky ohledně komunikování udržitelnosti obalu u produktů chemického průmyslu.
Anotace v angličtině
This thesis examines consumer preferences for information sources when seeking information on packaging sustainability for chemical products. The first part of the thesis defines the theoretical background of the research, describes the approaches to sustainable packaging, the purchasing behavior of customers as well as the different stages of the purchasing process and the types of information sources used. In the second part of the thesis, based on quantitative research, the preferred sources by Czech consumers are identified and differences in preferences between different groups of consumers are found. Based on the results of the research, recommendations for companies on communicating the sustainability of packaging for chemical industry products are established.
sustainability, sustainable packaging, information sources, consumer information
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá spotřebitelskými preferencemi informačních zdrojů při hledání informací o udržitelnosti obalů u produktů chemického průmyslu. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska výzkumu, jsou zde popsány přístupy k udržitelnému balení, nákupní chování zákazníků i jednotlivé etapy procesu nákupu a druhy používaných informačních zdrojů. V druhé části práce jsou na základě kvantitativního výzkumu identifikovány preferované zdroje českými spotřebiteli a zjištěny rozdíly v preferencích mezi jednotlivými skupinami spotřebitelů. Na základě výsledků výzkumu jsou stanovena doporučení pro podniky ohledně komunikování udržitelnosti obalu u produktů chemického průmyslu.
Anotace v angličtině
This thesis examines consumer preferences for information sources when seeking information on packaging sustainability for chemical products. The first part of the thesis defines the theoretical background of the research, describes the approaches to sustainable packaging, the purchasing behavior of customers as well as the different stages of the purchasing process and the types of information sources used. In the second part of the thesis, based on quantitative research, the preferred sources by Czech consumers are identified and differences in preferences between different groups of consumers are found. Based on the results of the research, recommendations for companies on communicating the sustainability of packaging for chemical industry products are established.
sustainability, sustainable packaging, information sources, consumer information
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů v oblasti udržitelných obalů (literární rešerše). 2. Informační zdroje využívané spotřebiteli v nákupním procesu a možnosti jejich využití při hodnocení udržitelnosti obalu (literární rešerše). 3. Identifikace informačních zdrojů, které čeští spotřebitelé preferují při hodnocení udržitelného obalu u produktů chemického průmyslu (kvantitativní výzkum). 4. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů v oblasti udržitelných obalů (literární rešerše). 2. Informační zdroje využívané spotřebiteli v nákupním procesu a možnosti jejich využití při hodnocení udržitelnosti obalu (literární rešerše). 3. Identifikace informačních zdrojů, které čeští spotřebitelé preferují při hodnocení udržitelného obalu u produktů chemického průmyslu (kvantitativní výzkum). 4. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. BOZ, Ziynet, Virpi KORHONEN a Claire KOELSCH SAND. Consumer considerations for the implementation of sustainable packaging: A review. Sustainability 12 (6), 2020, 2192. 2. GROS, Ivan, Ivan BARANČÍK a Zdeněk ČUJAN. Velká kniha logistiky. 1. vyd. Praha: VŠCHT Praha, 2016, 512 s. ISBN 978-80-7080-952-5. 3. HELLSTRÖM, Daniel a Annika OLSSON. Managing packaging design for sustainable development: A compass for strategic directions. 1. vyd. Lund, Sweden: John Wiley, 2016, 240 s. ISBN 978-1-119-15093-0. 4. HERBES, Carsten, Christoph BEUTHNER a Iris RAMME. How green is your packaging–A comparative international study of cues consumers use to recognize environmentally friendly packaging. International Journal of Consumer Studies 44 (3), 2020, 258-271. 5. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 9788024741505. 6. PÅLSSON, Henrik. Packaging Logistics: Understanding and managing the economic and environmental impacts of packaging in supply chains. 1. vyd. Lund, Sweden: Kogan Page, 2018, 248 s. ISBN 978-0749481704. 7. Zákon č. 477/2001 Sb., o obalech a o změně některých zákonů (zákon o obalech).
Seznam doporučené literatury
1. BOZ, Ziynet, Virpi KORHONEN a Claire KOELSCH SAND. Consumer considerations for the implementation of sustainable packaging: A review. Sustainability 12 (6), 2020, 2192. 2. GROS, Ivan, Ivan BARANČÍK a Zdeněk ČUJAN. Velká kniha logistiky. 1. vyd. Praha: VŠCHT Praha, 2016, 512 s. ISBN 978-80-7080-952-5. 3. HELLSTRÖM, Daniel a Annika OLSSON. Managing packaging design for sustainable development: A compass for strategic directions. 1. vyd. Lund, Sweden: John Wiley, 2016, 240 s. ISBN 978-1-119-15093-0. 4. HERBES, Carsten, Christoph BEUTHNER a Iris RAMME. How green is your packaging–A comparative international study of cues consumers use to recognize environmentally friendly packaging. International Journal of Consumer Studies 44 (3), 2020, 258-271. 5. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 9788024741505. 6. PÅLSSON, Henrik. Packaging Logistics: Understanding and managing the economic and environmental impacts of packaging in supply chains. 1. vyd. Lund, Sweden: Kogan Page, 2018, 248 s. ISBN 978-0749481704. 7. Zákon č. 477/2001 Sb., o obalech a o změně některých zákonů (zákon o obalech).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Pokud byste měli navrhnout metodu v marketingové strategii pro informování o ekologičnosti obalů, jakou byste použili aby zasáhla čím širší segment zákazníků?
Jaký závěr byste udělala z výsledků Vašeho výzkumu pro marketingovou komunikaci chemických podniků?
Co znamená udržitelný obal? Chápou spotřebitelé udržitelný obal stejným způsobem jako odborná literatura?