Informace jsou nejdůležitější součástí obalu ke komunikaci se zákazníkem a napomáhají mu činit kvalifikovaný výběr. V této práci jsou vymezeny pojmy z oblasti obal a legislativní vymezení a následně, jak zákonné povinnosti rozšiřuje odborná literatura. Je konkrétně specifikováno, jaké informace musejí být na obalech ze zákona a které jsou naopak nepovinné a přesto významné. Práce rovněž obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na důležitost informací uváděných na obalech potravin pro nákupní rozhodování.
Anotace v angličtině
Information is the most important part of the package to communicate with the customer and help them make an informed choice. This paper defines packaging terms and legislative definitions and then how legal obligations are expanded by the literature. Specifically, it is specified which information must be on packaging by law and which are, on the contrary, optional and yet significant. The paper also contains the results of quantitative research on the importance of information on food packaging for purchasing decisions.
Klíčová slova
Obal, funkce obalu, povinné informace na obalech, nepovinné informace na obalech, potravinářské výrobky
Klíčová slova v angličtině
Packaging, packaging function, mandatory information, optional information
Rozsah průvodní práce
58 s. (61 134)
Jazyk
CZ
Anotace
Informace jsou nejdůležitější součástí obalu ke komunikaci se zákazníkem a napomáhají mu činit kvalifikovaný výběr. V této práci jsou vymezeny pojmy z oblasti obal a legislativní vymezení a následně, jak zákonné povinnosti rozšiřuje odborná literatura. Je konkrétně specifikováno, jaké informace musejí být na obalech ze zákona a které jsou naopak nepovinné a přesto významné. Práce rovněž obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na důležitost informací uváděných na obalech potravin pro nákupní rozhodování.
Anotace v angličtině
Information is the most important part of the package to communicate with the customer and help them make an informed choice. This paper defines packaging terms and legislative definitions and then how legal obligations are expanded by the literature. Specifically, it is specified which information must be on packaging by law and which are, on the contrary, optional and yet significant. The paper also contains the results of quantitative research on the importance of information on food packaging for purchasing decisions.
Klíčová slova
Obal, funkce obalu, povinné informace na obalech, nepovinné informace na obalech, potravinářské výrobky
Klíčová slova v angličtině
Packaging, packaging function, mandatory information, optional information
Zásady pro vypracování
Obaly – vymezení, druhy a funkce se zaměřením funkci informační/prodejní.
Informace uváděné na primárních obalech potravinářských výrobků a jejich význam pro spotřebitele.
Realizace primárního výzkumu zaměřeného na postoje spotřebitelů k informacím uváděným na obalech potravinářských výrobků.
Zpracování výsledků výzkumu.
Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
Obaly – vymezení, druhy a funkce se zaměřením funkci informační/prodejní.
Informace uváděné na primárních obalech potravinářských výrobků a jejich význam pro spotřebitele.
Realizace primárního výzkumu zaměřeného na postoje spotřebitelů k informacím uváděným na obalech potravinářských výrobků.
Zpracování výsledků výzkumu.
Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
Ankiel, Magdalena, Bogdan Sojkin, Mariola Grzybowska-Brzezinska (2020). Packaging as a Source of Information on the Product in Food Purchasing Decisions: The Case of Poland. European Research Studies Journal, XXIII, Special Issue 1, 356-372. doi: 10.35808/ersj/1765
Lindh, Helena, Helen Williams, Annika Olsson a Fredrik Wikström (2016). Elucidating the Indirect Contributions of Packaging to Sustainable Development: A Terminology of Packaging Functions and Features. Packaging Technology and Science, 29(4-5), 225-246. https://doi.org/10.1002/pts.2197
van der Colff, Nadia, Daleen van der Merwe, Magdalena Bosman, Alet Erasmus a Susanna Ellis (2016). Consumers’ Prepurchase Satisfaction with the Attributes and Information of Food Labels. International Journal of Consumer Studies, 40(2), 220-228. https://doi.org/10.1111/ijcs.12245
Wyrwa, Joanna a Anetta Barska (2017). Packaging as a Source of Information about Food Products. Procedia Engineering, 182, 770-779. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.03.199
Zákon č. 110/1997 Sb. Zákon o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů.
Seznam doporučené literatury
Ankiel, Magdalena, Bogdan Sojkin, Mariola Grzybowska-Brzezinska (2020). Packaging as a Source of Information on the Product in Food Purchasing Decisions: The Case of Poland. European Research Studies Journal, XXIII, Special Issue 1, 356-372. doi: 10.35808/ersj/1765
Lindh, Helena, Helen Williams, Annika Olsson a Fredrik Wikström (2016). Elucidating the Indirect Contributions of Packaging to Sustainable Development: A Terminology of Packaging Functions and Features. Packaging Technology and Science, 29(4-5), 225-246. https://doi.org/10.1002/pts.2197
van der Colff, Nadia, Daleen van der Merwe, Magdalena Bosman, Alet Erasmus a Susanna Ellis (2016). Consumers’ Prepurchase Satisfaction with the Attributes and Information of Food Labels. International Journal of Consumer Studies, 40(2), 220-228. https://doi.org/10.1111/ijcs.12245
Wyrwa, Joanna a Anetta Barska (2017). Packaging as a Source of Information about Food Products. Procedia Engineering, 182, 770-779. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.03.199
Zákon č. 110/1997 Sb. Zákon o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak si vysvětlujete, že nebyly velké rozdíly mezi spotřebiteli ženami a muži a s ohledem na věk? Jak byl vybrán soubor respondentů?