Tato bakalářská práce je věnovaná problematice oblasti školních úrazů a její prevenci. Teoretická část se soustřeďuje na pojem školní úraz, dále charakterizuje vývojové období pubescence a s ním spojená vývojová rizika. Je zde též popsána bezpečnost ve školním prostředí, která je zajišťována edukací žáků, materiálním vybavením školy, samotnou rolí pedagogického sboru, v neposlední řadě legislativní oporou a externími organizacemi. Výzkumné šetření je realizováno metodou kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů s klíčovými osobami zajišťující evidenci a prevenci úrazů na základních školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to the field of school injuries and its prevention. The theoretical part focuses on the concept of school injury, then characterizes the developmental period of adolescence and the associated developmental risks. It also describes safety in the school environment, which is ensured by the education of pupils, the material equipment of the school, the role of the teaching staff itself and, last but not least, legislative support and external organisations. The research investigation is carried out using a qualitative research method in the form of interviews with key persons responsible for the recording and prevention of accidents in primary school.
Klíčová slova
školní úraz, starší školní věk, prevence, role osob, faktory, interaktivní programy
Klíčová slova v angličtině
school injury, older school age, prevention, roles of persons, factors, interactive programs
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je věnovaná problematice oblasti školních úrazů a její prevenci. Teoretická část se soustřeďuje na pojem školní úraz, dále charakterizuje vývojové období pubescence a s ním spojená vývojová rizika. Je zde též popsána bezpečnost ve školním prostředí, která je zajišťována edukací žáků, materiálním vybavením školy, samotnou rolí pedagogického sboru, v neposlední řadě legislativní oporou a externími organizacemi. Výzkumné šetření je realizováno metodou kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů s klíčovými osobami zajišťující evidenci a prevenci úrazů na základních školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to the field of school injuries and its prevention. The theoretical part focuses on the concept of school injury, then characterizes the developmental period of adolescence and the associated developmental risks. It also describes safety in the school environment, which is ensured by the education of pupils, the material equipment of the school, the role of the teaching staff itself and, last but not least, legislative support and external organisations. The research investigation is carried out using a qualitative research method in the form of interviews with key persons responsible for the recording and prevention of accidents in primary school.
Klíčová slova
školní úraz, starší školní věk, prevence, role osob, faktory, interaktivní programy
Klíčová slova v angličtině
school injury, older school age, prevention, roles of persons, factors, interactive programs
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
KOVAŘÍKOVÁ, Miroslava. Krizové situace ve škole. Bezpečnostní problematika ve školní praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-247-2731-8.
KUKLA, Lubomír. Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3874-1.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5.
SLEPIČKA, Pavel, Irena SLEPIČKOVÁ a Jiří MUDRÁK. Rizikové chování ve sportu dětí a mládeže. Praha: Univerzita Karlova, 2018. ISBN 978-80-246-3995-6.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 3. vyd. přeprac. a dopl. Praha: Univerzita Karlova, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
Seznam doporučené literatury
KOVAŘÍKOVÁ, Miroslava. Krizové situace ve škole. Bezpečnostní problematika ve školní praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-247-2731-8.
KUKLA, Lubomír. Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3874-1.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5.
SLEPIČKA, Pavel, Irena SLEPIČKOVÁ a Jiří MUDRÁK. Rizikové chování ve sportu dětí a mládeže. Praha: Univerzita Karlova, 2018. ISBN 978-80-246-3995-6.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 3. vyd. přeprac. a dopl. Praha: Univerzita Karlova, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.