Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání a adaptačního procesu porodních asistentek. Práce je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část se zaměřuje na to, kdo je porodní asistentka. Dále popisuje historii vzdělávání, současný systém vzdělávání porodních asistentek a adaptační proces při nástupu do klinické praxe. K vypracování průzkumné části bylo použito kvalitativní průzkumné šetření. V rámci průzkumného šetření byly provedeny polostrukturované rozhovory s vybranými participantkami zaměřené na jejich vlastní zkušenosti se vzděláváním a adaptačním procesem při nástupu do klinické praxe.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of education and the adaptation process of midwives. The work is divided into a theoretical and research part. The theoretical part focuses on who a midwife is. It also describes the history of education, the current education system for midwives and the adaptation process during entering into clinical practice. A qualitative exploratory survey was used as the key structure of the exploratory part. As part of the exploratory survey, semi-structured interviews were conducted with selected participants focused on their own experiences with education and the adaptation process during entering into clinical practice.
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání a adaptačního procesu porodních asistentek. Práce je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část se zaměřuje na to, kdo je porodní asistentka. Dále popisuje historii vzdělávání, současný systém vzdělávání porodních asistentek a adaptační proces při nástupu do klinické praxe. K vypracování průzkumné části bylo použito kvalitativní průzkumné šetření. V rámci průzkumného šetření byly provedeny polostrukturované rozhovory s vybranými participantkami zaměřené na jejich vlastní zkušenosti se vzděláváním a adaptačním procesem při nástupu do klinické praxe.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of education and the adaptation process of midwives. The work is divided into a theoretical and research part. The theoretical part focuses on who a midwife is. It also describes the history of education, the current education system for midwives and the adaptation process during entering into clinical practice. A qualitative exploratory survey was used as the key structure of the exploratory part. As part of the exploratory survey, semi-structured interviews were conducted with selected participants focused on their own experiences with education and the adaptation process during entering into clinical practice.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
HENDRYCH LORENZOVÁ, Eva, RAISNEROVÁ, Irena. Být šťastná porodní asistentka. 1. vyd. Západočeská univerzita v Plzni, 2020, 136 s. ISBN 978-80-261-0985-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 368 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
VRÁNOVÁ, Věra. Historie babictví a současnost porodní asistence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 203 s. ISBN 978-80-244-1764-6.
ZÍTKOVÁ, Marie, Andrea POKORNÁ a Erna MIČUDOVÁ. Vedení nových pracovníků v ošetřovatelské praxi: pro staniční a vrchní sestry. Praha: Grada, 2015, 168 s. ISBN 978-80-247-5094-1.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
HENDRYCH LORENZOVÁ, Eva, RAISNEROVÁ, Irena. Být šťastná porodní asistentka. 1. vyd. Západočeská univerzita v Plzni, 2020, 136 s. ISBN 978-80-261-0985-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 368 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
VRÁNOVÁ, Věra. Historie babictví a současnost porodní asistence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 203 s. ISBN 978-80-244-1764-6.
ZÍTKOVÁ, Marie, Andrea POKORNÁ a Erna MIČUDOVÁ. Vedení nových pracovníků v ošetřovatelské praxi: pro staniční a vrchní sestry. Praha: Grada, 2015, 168 s. ISBN 978-80-247-5094-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a diplomovou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.