Didaktikou se rozumí součinnost teoretické výuky s jejím praktickým využitím. Didaktické pomůcky jsou názorné předměty, které jsou upraveny tak, aby byly pro studenty názorné a lépe pochopitelné. (Komosný, 2013)
Urgentní medicína je specializace ve zdravotnictví, založená na znalostech a dovednostech nezbytných pro zvládnutí emergentních situací při péči o pacienta. (Šeblová, 2018)
Spojením těchto dvou vědních disciplín se zabývá tato bakalářská práce, aplikováním didaktické pomůcky při výuce přípravy pomůcek pro intubaci u definitivního zajištění dýchacích cest nelékařským zdravotnickým pracovníkem. Pro tuto práci byla vynalezena didaktická pomůcka, a právě na ní se zaměříme v této práci, zda funguje, je srozumitelná a pomáhá.
Anotace v angličtině
Didactics means the cooperation of theoretical teaching with its practical application. Didactic aids are graphical objects that are modified to be graphical and better understood by students. (Komosný, 2013)
Urgent medicine is a specialization in health care, based on knowledge and skills necessary for mastering emergecy situations in patient care. (Šeblová, 2018)
The combination of these two scientific disciplines is dealt with in this bachelor's thesis, the application of a didactic aid in teaching the preparation of aids for intubation in the definitive securing of the airways by a non-medical health worker. A didactic aid was invented for this work and this is what we will focus on in this thesis, whether it works, is comprehensible and helps.
Klíčová slova
FZS, Didaktika, Didaktické pomůcky, Urgentní medicína, Intubace, Pomůcky k zajištění dýchacích cest
Klíčová slova v angličtině
FHS, Didactics, Didactics aids, Urgent medicine, Intubation, Aids for intubation of airways
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Didaktikou se rozumí součinnost teoretické výuky s jejím praktickým využitím. Didaktické pomůcky jsou názorné předměty, které jsou upraveny tak, aby byly pro studenty názorné a lépe pochopitelné. (Komosný, 2013)
Urgentní medicína je specializace ve zdravotnictví, založená na znalostech a dovednostech nezbytných pro zvládnutí emergentních situací při péči o pacienta. (Šeblová, 2018)
Spojením těchto dvou vědních disciplín se zabývá tato bakalářská práce, aplikováním didaktické pomůcky při výuce přípravy pomůcek pro intubaci u definitivního zajištění dýchacích cest nelékařským zdravotnickým pracovníkem. Pro tuto práci byla vynalezena didaktická pomůcka, a právě na ní se zaměříme v této práci, zda funguje, je srozumitelná a pomáhá.
Anotace v angličtině
Didactics means the cooperation of theoretical teaching with its practical application. Didactic aids are graphical objects that are modified to be graphical and better understood by students. (Komosný, 2013)
Urgent medicine is a specialization in health care, based on knowledge and skills necessary for mastering emergecy situations in patient care. (Šeblová, 2018)
The combination of these two scientific disciplines is dealt with in this bachelor's thesis, the application of a didactic aid in teaching the preparation of aids for intubation in the definitive securing of the airways by a non-medical health worker. A didactic aid was invented for this work and this is what we will focus on in this thesis, whether it works, is comprehensible and helps.
Klíčová slova
FZS, Didaktika, Didaktické pomůcky, Urgentní medicína, Intubace, Pomůcky k zajištění dýchacích cest
Klíčová slova v angličtině
FHS, Didactics, Didactics aids, Urgent medicine, Intubation, Aids for intubation of airways
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
ČESKO. Vyhláška č. 55/2011, o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. In: Sbírka zákonů 2011, číslo 55, 14.03.2011. Praha.
LEIGH, A., T. SALIH, M. SAME a E. HOOGENBOOM. British Journal of Anaesthesia. 2019, e451. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.1016/j.bja.2019.05.018.
PODLAHOVÁ, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele. České Budějovice: Grada publishing, a.s, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
ŠEBLOVÁ, Jana a Jiří KNOR. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
Seznam doporučené literatury
ČESKO. Vyhláška č. 55/2011, o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. In: Sbírka zákonů 2011, číslo 55, 14.03.2011. Praha.
LEIGH, A., T. SALIH, M. SAME a E. HOOGENBOOM. British Journal of Anaesthesia. 2019, e451. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.1016/j.bja.2019.05.018.
PODLAHOVÁ, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele. České Budějovice: Grada publishing, a.s, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
ŠEBLOVÁ, Jana a Jiří KNOR. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.