Bakalářská práce věnovaná tématu "Znalosti studentek programu porodní asistence o syndromu třeseného dítěte" je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku, symptomatologii, následky i prevenci syndromu. Průzkumná část popisuje dotazníkové šetření, které bylo realizováno mezi studentkami třetího ročníku porodní asistence.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis dedicated to the topic "Knowledge of midwifery students about shaken baby syndrome" is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on the characteristics, symptomatology, consequences and prevention of the syndrome. The practical part describes a questionnaire survey that was carried out among students of the third year of midwifery.
Bakalářská práce věnovaná tématu "Znalosti studentek programu porodní asistence o syndromu třeseného dítěte" je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku, symptomatologii, následky i prevenci syndromu. Průzkumná část popisuje dotazníkové šetření, které bylo realizováno mezi studentkami třetího ročníku porodní asistence.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis dedicated to the topic "Knowledge of midwifery students about shaken baby syndrome" is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on the characteristics, symptomatology, consequences and prevention of the syndrome. The practical part describes a questionnaire survey that was carried out among students of the third year of midwifery.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. A., 2014. The Neonatal Nurse's Role in Preventing Abusive Head Trauma. In: National Library of Medicine [online]. PubMed Central, 14(5), 336-342 [cit. 2023-02-26]. DOI:10.1097/ANC.0000000000000117. Dostupné z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4139928/.
KUN-LONG, H., 2020. Pediatric abusive head trauma. In: National Library of Medicine [online]. PubMed Central, 43(3), 240-250 [cit. 2023-02-26]. DOI:10.1016/j.bj.2020.03.008. Dostupné z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7424091./
MUNTAU, A., 2009. Pediatrie. Praha: Grada. 4. zcela přepracované a aktualizované vyd. 581 s. [cit. 2023-02-26]. ISBN 978-80-247-2525-3.
NEDOROST, E., J. PECL, T. PINKASOVÁ, J. ŠENKYŘÍK, A. SEEHOFNEROVÁ, O. HORÁK a P. JABANDŽIEV, 2020. Shaken baby syndrome. In: Solen Medical Education [online]. Solen s.r.o., 21(2), 107-112 [cit. 2023-02-26]. DOI: 10.36290/ped.2020.021. Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-202002-0008_shaken_baby_syndrome.php.
SQUIER, W., 2011. The ‘‘Shaken Baby’’ syndrome: pathology and mechanisms. In: Acta Neuropathol [online]. Springer-Verlag, 122, 519-542 [cit. 2023-02-26]. DOI:10.1007/s00401-011-0875-2. Dostupné z: https://link.springer.com/article/10.1007/s00401-011-0875-2.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. A., 2014. The Neonatal Nurse's Role in Preventing Abusive Head Trauma. In: National Library of Medicine [online]. PubMed Central, 14(5), 336-342 [cit. 2023-02-26]. DOI:10.1097/ANC.0000000000000117. Dostupné z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4139928/.
KUN-LONG, H., 2020. Pediatric abusive head trauma. In: National Library of Medicine [online]. PubMed Central, 43(3), 240-250 [cit. 2023-02-26]. DOI:10.1016/j.bj.2020.03.008. Dostupné z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7424091./
MUNTAU, A., 2009. Pediatrie. Praha: Grada. 4. zcela přepracované a aktualizované vyd. 581 s. [cit. 2023-02-26]. ISBN 978-80-247-2525-3.
NEDOROST, E., J. PECL, T. PINKASOVÁ, J. ŠENKYŘÍK, A. SEEHOFNEROVÁ, O. HORÁK a P. JABANDŽIEV, 2020. Shaken baby syndrome. In: Solen Medical Education [online]. Solen s.r.o., 21(2), 107-112 [cit. 2023-02-26]. DOI: 10.36290/ped.2020.021. Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-202002-0008_shaken_baby_syndrome.php.
SQUIER, W., 2011. The ‘‘Shaken Baby’’ syndrome: pathology and mechanisms. In: Acta Neuropathol [online]. Springer-Verlag, 122, 519-542 [cit. 2023-02-26]. DOI:10.1007/s00401-011-0875-2. Dostupné z: https://link.springer.com/article/10.1007/s00401-011-0875-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.