Tato bakalářská práce se zabývá využitím metody Escape room, jakožto inovativní metody, která může doplnit edukaci studentů oboru zdravotnický záchranář. V teoretické části je tato metoda představena a popsána její odlišnost od běžně užívaných forem výuky. Teoretická část je zaměřena také na popis vzdělání, kompetencí a organizace výuky zdravotnických záchranářů v ČR. V rámci bakalářské práce byla vytvořena karetní alternativa hry Escape room a bylo cílem práce analyzovat, jak studenti, zapojeni do výzkumu, tuto inovativní metodu vnímají. Praktická část se tedy věnuje metodice výzkumu a interpretaci výsledků z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of the Escape room method as an innovative method that can complement the education of paramedic students. In the theoretical part this method is introduced and its difference from the commonly used forms of teaching is described. The theoretical part is also focused on the description of education, competences and organization of training of paramedics in the Czech Republic. Within the framework of the bachelor thesis, a card alternative to the Escape room game was created and the aim of the thesis was to analyze how students involved in the research perceive this innovative method. Thus, the practical part is devoted to the research methodology and the interpretation of the results from the questionnaire survey.
Tato bakalářská práce se zabývá využitím metody Escape room, jakožto inovativní metody, která může doplnit edukaci studentů oboru zdravotnický záchranář. V teoretické části je tato metoda představena a popsána její odlišnost od běžně užívaných forem výuky. Teoretická část je zaměřena také na popis vzdělání, kompetencí a organizace výuky zdravotnických záchranářů v ČR. V rámci bakalářské práce byla vytvořena karetní alternativa hry Escape room a bylo cílem práce analyzovat, jak studenti, zapojeni do výzkumu, tuto inovativní metodu vnímají. Praktická část se tedy věnuje metodice výzkumu a interpretaci výsledků z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of the Escape room method as an innovative method that can complement the education of paramedic students. In the theoretical part this method is introduced and its difference from the commonly used forms of teaching is described. The theoretical part is also focused on the description of education, competences and organization of training of paramedics in the Czech Republic. Within the framework of the bachelor thesis, a card alternative to the Escape room game was created and the aim of the thesis was to analyze how students involved in the research perceive this innovative method. Thus, the practical part is devoted to the research methodology and the interpretation of the results from the questionnaire survey.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
Česko. Kvalifikační standard Zdravotnický záchranář. Česká republika: Věstník Ministerstva zdravotnictví, č. 3, 2019.
KIM, Junghee, Jin-Hwa PARK a Sujin SHIN. Effectiveness of simulation-based nursing education depending on fidelity: a meta-analysis. BMC Medical Education [online]. 2016, 16(1) [cit. 2023-02-25]. ISSN 1472-6920. Dostupné z: doi:10.1186/s12909-016-0672-7.
LA CERRA, Carmen, Angelo DANTE, Valeria CAPONNETTO, Ilaria FRANCONI, Elona GAXHJA, Cristina PETRUCCI, Celeste M ALFES a Loreto LANCIA. Effects of high-fidelity simulation based on life-threatening clinical condition scenarios on learning outcomes of undergraduate and postgraduate nursing students: a systematic review and meta-analysis. BMJ Open [online]. 2019, 9(2) [cit. 2023-02-25]. ISSN 2044-6055. Dostupné z: https://bmjopen.bmj.com/content/bmjopen/9/2/e025306.full.pdf.
LEWIS, Kimberly A., Tiffany N. RICKS, Antoinette ROWIN, Chipo NDLOVU, Leigh GOLDSTEIN a Christina MCELVOGUE. Does Simulation Training for Acute Care Nurses Improve Patient Safety Outcomes: A Systematic Review to Inform Evidence‐Based Practice. Worldviews on Evidence-Based Nursing [online]. 2019, 16(5), 389-396 [cit. 2023-02-25]. ISSN 1545-102X. Dostupné z: doi:10.1111/wvn.12396.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1734-0.
Seznam doporučené literatury
Česko. Kvalifikační standard Zdravotnický záchranář. Česká republika: Věstník Ministerstva zdravotnictví, č. 3, 2019.
KIM, Junghee, Jin-Hwa PARK a Sujin SHIN. Effectiveness of simulation-based nursing education depending on fidelity: a meta-analysis. BMC Medical Education [online]. 2016, 16(1) [cit. 2023-02-25]. ISSN 1472-6920. Dostupné z: doi:10.1186/s12909-016-0672-7.
LA CERRA, Carmen, Angelo DANTE, Valeria CAPONNETTO, Ilaria FRANCONI, Elona GAXHJA, Cristina PETRUCCI, Celeste M ALFES a Loreto LANCIA. Effects of high-fidelity simulation based on life-threatening clinical condition scenarios on learning outcomes of undergraduate and postgraduate nursing students: a systematic review and meta-analysis. BMJ Open [online]. 2019, 9(2) [cit. 2023-02-25]. ISSN 2044-6055. Dostupné z: https://bmjopen.bmj.com/content/bmjopen/9/2/e025306.full.pdf.
LEWIS, Kimberly A., Tiffany N. RICKS, Antoinette ROWIN, Chipo NDLOVU, Leigh GOLDSTEIN a Christina MCELVOGUE. Does Simulation Training for Acute Care Nurses Improve Patient Safety Outcomes: A Systematic Review to Inform Evidence‐Based Practice. Worldviews on Evidence-Based Nursing [online]. 2019, 16(5), 389-396 [cit. 2023-02-25]. ISSN 1545-102X. Dostupné z: doi:10.1111/wvn.12396.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1734-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.