Teoretická část práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy, prevence a edukace a zároveň slouží jako podklad pro tvorbu edukačních materiálů. V praktické části práce je porovnávána efektivita vytvořených edukačních lekcí a je zjišťována informovanost žáků 8. a 9. tříd základních škol o poruchách příjmu potravy.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the issue of eating disorders, prevention and education and at the same time serves as a basis for the creation of educational materials. In the practical part of the work, the effectiveness of the created educational lessons is compared and the awareness of 8th and 9th grade elementary school students about eating disorders is determined.
Klíčová slova
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, prevence, edukace
Teoretická část práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy, prevence a edukace a zároveň slouží jako podklad pro tvorbu edukačních materiálů. V praktické části práce je porovnávána efektivita vytvořených edukačních lekcí a je zjišťována informovanost žáků 8. a 9. tříd základních škol o poruchách příjmu potravy.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the issue of eating disorders, prevention and education and at the same time serves as a basis for the creation of educational materials. In the practical part of the work, the effectiveness of the created educational lessons is compared and the awareness of 8th and 9th grade elementary school students about eating disorders is determined.
Klíčová slova
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, prevence, edukace
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
COOPER, Peter, 2014. Bulimie a záchvatovité přejídání: jak je překonat. Praha: Portál. 184 s. ISBN 978-80-262-0706-1.
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, Sestra. 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
MANDYSOVÁ, Petra, 2016. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice. 82 s. ISBN 978-80-7395-971-5.
PAPEŽOVÁ, Hana, 2012. Začarovaný kruh anorexie, bulimie a psychogenního přejídání a cesty ven?!. Praha: Psychiatrické centrum. 148 s. ISBN 978-80-87142-18-9.
PROCHÁZKOVÁ, Lenka a Jana SLADKÁ ŠEVČÍKOVÁ, 2017. Poruchy příjmu potravy: Odpovědi na otázky, na které jste se báli zeptat. Libčice nad Vltavou: Pasparta Publishing. 100 s. ISBN 978-80-88163-46-6.
Seznam doporučené literatury
COOPER, Peter, 2014. Bulimie a záchvatovité přejídání: jak je překonat. Praha: Portál. 184 s. ISBN 978-80-262-0706-1.
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, Sestra. 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
MANDYSOVÁ, Petra, 2016. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice. 82 s. ISBN 978-80-7395-971-5.
PAPEŽOVÁ, Hana, 2012. Začarovaný kruh anorexie, bulimie a psychogenního přejídání a cesty ven?!. Praha: Psychiatrické centrum. 148 s. ISBN 978-80-87142-18-9.
PROCHÁZKOVÁ, Lenka a Jana SLADKÁ ŠEVČÍKOVÁ, 2017. Poruchy příjmu potravy: Odpovědi na otázky, na které jste se báli zeptat. Libčice nad Vltavou: Pasparta Publishing. 100 s. ISBN 978-80-88163-46-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.