Bakalářská práce se zaměřuje na postoje studentů k ošetřovatelské profesi. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část zahrnuje charakteristiku ošetřovatelství a ošetřovatelství založené na důkazech, popisuje současné vzdělávání v ošetřovatelství a informace o praxi při studiu, definuje kompetence zdravotní sestry, charakterizuje skladbu ošetřovací jednotky, zaměřuje se na role a postoje všeobecných sester a motivaci ve zdravotnictví. Praktická část se věnuje analýze a interpretaci získaných dat z dotazníkového šetření za pomoci dotazníku Nursing Attitude Questionnaire - NAQ-CZ.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focused on students' attitudes towards the nursing profession. It consists of theoretical and practical parts. The theoretical part includes characteristics of nursing and evidence-based nursing, describes current nursing education and information on practice in nursing education, defines the competencies of the nursing profession, characterizes the composition of the nursing unit, focusing on roles, and attitudes of generalist nurses and motivation in nursing. The practical part is devoted to the analysis and interpretation of data obtained from the Nursing Attitudes Questionnaire - NAQ-CZ.
attitudes, NAQ, nursing, profession, students of nursing
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na postoje studentů k ošetřovatelské profesi. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část zahrnuje charakteristiku ošetřovatelství a ošetřovatelství založené na důkazech, popisuje současné vzdělávání v ošetřovatelství a informace o praxi při studiu, definuje kompetence zdravotní sestry, charakterizuje skladbu ošetřovací jednotky, zaměřuje se na role a postoje všeobecných sester a motivaci ve zdravotnictví. Praktická část se věnuje analýze a interpretaci získaných dat z dotazníkového šetření za pomoci dotazníku Nursing Attitude Questionnaire - NAQ-CZ.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focused on students' attitudes towards the nursing profession. It consists of theoretical and practical parts. The theoretical part includes characteristics of nursing and evidence-based nursing, describes current nursing education and information on practice in nursing education, defines the competencies of the nursing profession, characterizes the composition of the nursing unit, focusing on roles, and attitudes of generalist nurses and motivation in nursing. The practical part is devoted to the analysis and interpretation of data obtained from the Nursing Attitudes Questionnaire - NAQ-CZ.
attitudes, NAQ, nursing, profession, students of nursing
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
BOLAN, Christine a Patricia GRAINER, 2009. Students in the BN program – Do their perceptions change? Nurse Educ Today [online]. Edinburgh, Scotland, Churchill Livingstone, 29 (7), 775-9 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1532-2793. DOI: 10.1016/j.nedt.2009.03.016.
GRAINER, Patricia a Christine BOLAN, 2006. Perceptions of nursing as a career choice of students in the Baccalaureate nursing program. Nurse Educ Today [online]. Edinburgh, Scotland, Churchill Livingstone, 26 (1), 38-44 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1532-2793. DOI: 10.1016/j.nedt.2005.06.004.
TOTH, J. C., M. A. DOBRATZ a M.S. BONI, 1998. Attitude toward nursing of students earning a second degree and traditional baccalaureate students: Are they different? Nurs Outlook [online]. New York, American Journal of Nursing Co., 46 (6), 273-8 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1365-2648. DOI: 10.1046/j.1365-2648.2000.01390.x.
VANHANEN, Liisa a Sirpa JANHONEN, 2000. Factors associated with students’ orientations to nursing. Journal of Advanced [online]. Oxford, Blackwell, 31 (5), 1054-62 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1054-62. DOI: 10.1046/j.1365-2648.2000.01390.x.
VÉVODA, J. et al., 2013. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, Sestra (Grada). 160 s. ISBN 978-80-247-4732-3.
Seznam doporučené literatury
BOLAN, Christine a Patricia GRAINER, 2009. Students in the BN program – Do their perceptions change? Nurse Educ Today [online]. Edinburgh, Scotland, Churchill Livingstone, 29 (7), 775-9 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1532-2793. DOI: 10.1016/j.nedt.2009.03.016.
GRAINER, Patricia a Christine BOLAN, 2006. Perceptions of nursing as a career choice of students in the Baccalaureate nursing program. Nurse Educ Today [online]. Edinburgh, Scotland, Churchill Livingstone, 26 (1), 38-44 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1532-2793. DOI: 10.1016/j.nedt.2005.06.004.
TOTH, J. C., M. A. DOBRATZ a M.S. BONI, 1998. Attitude toward nursing of students earning a second degree and traditional baccalaureate students: Are they different? Nurs Outlook [online]. New York, American Journal of Nursing Co., 46 (6), 273-8 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1365-2648. DOI: 10.1046/j.1365-2648.2000.01390.x.
VANHANEN, Liisa a Sirpa JANHONEN, 2000. Factors associated with students’ orientations to nursing. Journal of Advanced [online]. Oxford, Blackwell, 31 (5), 1054-62 [cit. 2023-02-19]. ISSN: 1054-62. DOI: 10.1046/j.1365-2648.2000.01390.x.
VÉVODA, J. et al., 2013. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, Sestra (Grada). 160 s. ISBN 978-80-247-4732-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.