Cílem diplomové práce je identifikovat patologické chování na sociálních sítích. V práci zjišťuji, zda se uživatelé sociálních sítí setkávají s patologickým chováním jako je sexting, stalking, kyberškina nebo kybergrooming na sociálních sítích. Praktická část je realizovaná smíšeným desingem. První část výzkumného šetření je provedena kvantitativně, za pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Respondenty jsou uživatelé sociálních sítí, jejichž věkové omezení bude pouze spodní hranicí a to od 18 let. Druhá část výzkumného šetření je tvořena případovou studií za použití polostrukturovaného rozhovoru s odborníky, kteří se zabývají patologickým chováním. Cílem výzkumného šetření je zjistit, s jakým patologickým jednáním se respondenti setkávají nejčastěji.
Anotace v angličtině
The aim of diplomatic work is to identify pathological behaviour on social media. In this thesis I find, whether users of social networking sites experience pathological behaviors such as sexting, stalking, cyberstalking or cyberbullying on social networks. The practical part is implemented by a mixed design. The first part of the research investigation is conducted quantitatively, using a questionnaire of my own design. The respondents are social network users, whose age limit will be only a lower limit and 18 years and above. The second part of the research investigation consists of a case study for using semi-structured interviews with professionals who deal with pathological behaviour. The aim of the research investigation is to find out with what pathological behaviour the respondents encounter most often.
Klíčová slova
patologické chování, sociální sítě, kyberšikana, kybergrooming, virtuální svět, uživatel
Klíčová slova v angličtině
pathological behavior, social networks, cyberbullying, cybergrooming virtual word, user
Rozsah průvodní práce
106
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je identifikovat patologické chování na sociálních sítích. V práci zjišťuji, zda se uživatelé sociálních sítí setkávají s patologickým chováním jako je sexting, stalking, kyberškina nebo kybergrooming na sociálních sítích. Praktická část je realizovaná smíšeným desingem. První část výzkumného šetření je provedena kvantitativně, za pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Respondenty jsou uživatelé sociálních sítí, jejichž věkové omezení bude pouze spodní hranicí a to od 18 let. Druhá část výzkumného šetření je tvořena případovou studií za použití polostrukturovaného rozhovoru s odborníky, kteří se zabývají patologickým chováním. Cílem výzkumného šetření je zjistit, s jakým patologickým jednáním se respondenti setkávají nejčastěji.
Anotace v angličtině
The aim of diplomatic work is to identify pathological behaviour on social media. In this thesis I find, whether users of social networking sites experience pathological behaviors such as sexting, stalking, cyberstalking or cyberbullying on social networks. The practical part is implemented by a mixed design. The first part of the research investigation is conducted quantitatively, using a questionnaire of my own design. The respondents are social network users, whose age limit will be only a lower limit and 18 years and above. The second part of the research investigation consists of a case study for using semi-structured interviews with professionals who deal with pathological behaviour. The aim of the research investigation is to find out with what pathological behaviour the respondents encounter most often.
Klíčová slova
patologické chování, sociální sítě, kyberšikana, kybergrooming, virtuální svět, uživatel
Klíčová slova v angličtině
pathological behavior, social networks, cyberbullying, cybergrooming virtual word, user
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude identifikovat patologické chování na sociálních sítích. V práci budu zjišťovat, zda se uživatelé sociálních sítí setkávají s patologickým chováním jako je sexting, stalking, kyberškina nebo kybergrooming na sociálních sítích. Praktická část bude realizovaná smíšeným desingem. První část výzkumného šetření bude provedena kvantitativně, za pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Respondenty budou uživatelé sociálních sítí, jejichž věkové omezení bude pouze spodní hranicí a to od 18 let. Druhá část výzkumného šetření bude tvořena případovou studií za použití polostrukturovaného rozhovoru s odborníky, kteří se zabývají patologickým chováním (výchovný poradce, kurátor pro děti a mládež). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, s jakým patologickým jednáním se respondenti setkávají nejčastěji.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude identifikovat patologické chování na sociálních sítích. V práci budu zjišťovat, zda se uživatelé sociálních sítí setkávají s patologickým chováním jako je sexting, stalking, kyberškina nebo kybergrooming na sociálních sítích. Praktická část bude realizovaná smíšeným desingem. První část výzkumného šetření bude provedena kvantitativně, za pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Respondenty budou uživatelé sociálních sítí, jejichž věkové omezení bude pouze spodní hranicí a to od 18 let. Druhá část výzkumného šetření bude tvořena případovou studií za použití polostrukturovaného rozhovoru s odborníky, kteří se zabývají patologickým chováním (výchovný poradce, kurátor pro děti a mládež). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, s jakým patologickým jednáním se respondenti setkávají nejčastěji.
Seznam doporučené literatury
HANSEN, Anders. Instamozek: stres, deprese a úzkosti zapříčiněné moderní dobou. Přeložil Helena STIESSOVÁ. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1717-6.
RETTBERG, Jill Walker, 2017. Self-representation in social media [online]. SAGE Handbook of Social Media, edited by Jean Burgess, Alice Marwick, and Thomas Poell [cit. 2021-10-26]. Dostupné z: https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/1956/13073/Self-Representation_in_Social_Media.pdf?sequence=1.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Přeložil Iva KRATOCHVÍLOVÁ. Brno: Host - vydavatelství, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
SZABADOS FILASOVÁ, Katarína. Srovnávání, zabiják vašeho sebevědomí, aneb, Jak se srovnat sám se sebou. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-247-5795-7.
URBAN, Lukáš a Josef DUBSKÝ. Sociální deviace. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. Vysokoškolské učebnice. ISBN 978-80-7380-133-5.
ZIMBARDO, Philip G. a Nikita D. COULOMBE. Odpojený muž: jak technologie připravuje muže o mužství a co s tím. Přeložil Libuše ČÍŽKOVÁ, přeložil Kateřina KLABANOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-247-5797-1.
Seznam doporučené literatury
HANSEN, Anders. Instamozek: stres, deprese a úzkosti zapříčiněné moderní dobou. Přeložil Helena STIESSOVÁ. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1717-6.
RETTBERG, Jill Walker, 2017. Self-representation in social media [online]. SAGE Handbook of Social Media, edited by Jean Burgess, Alice Marwick, and Thomas Poell [cit. 2021-10-26]. Dostupné z: https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/1956/13073/Self-Representation_in_Social_Media.pdf?sequence=1.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Přeložil Iva KRATOCHVÍLOVÁ. Brno: Host - vydavatelství, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
SZABADOS FILASOVÁ, Katarína. Srovnávání, zabiják vašeho sebevědomí, aneb, Jak se srovnat sám se sebou. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-247-5795-7.
URBAN, Lukáš a Josef DUBSKÝ. Sociální deviace. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. Vysokoškolské učebnice. ISBN 978-80-7380-133-5.
ZIMBARDO, Philip G. a Nikita D. COULOMBE. Odpojený muž: jak technologie připravuje muže o mužství a co s tím. Přeložil Libuše ČÍŽKOVÁ, přeložil Kateřina KLABANOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-247-5797-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka předložila cíle, metodologii a závěry své diplomové práce a zodpověděla otázky z posudků a dotazy členů komise.