Tato bakalářská práce se zaměřuje na zobrazení jistých pojmů spojených s etnicitou v literárních dílech Benjamina Zephania. V bakalářské práci jsou nejprve definovány pojmy asimilace, kultury a vykořenění. Vyobrazení těchto pojmů je poté analyzováno na základě úryvků z autorova románu a básní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the depiction of certain concepts connected to ethnicity in Benjamin Zephaniah's pieces of literature. The concepts of assimilation, culture, and uprooting are first defined in this bachelor thesis. Zephaniah's depiction of these concepts is then analysed with the support of excerpts from the author's novel and poems.
Klíčová slova
etnicita, asimilace, kultura, kulturní identita, vykořenění
Klíčová slova v angličtině
ethnicity, assimilation, culture, cultural identity, uprooting
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zobrazení jistých pojmů spojených s etnicitou v literárních dílech Benjamina Zephania. V bakalářské práci jsou nejprve definovány pojmy asimilace, kultury a vykořenění. Vyobrazení těchto pojmů je poté analyzováno na základě úryvků z autorova románu a básní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the depiction of certain concepts connected to ethnicity in Benjamin Zephaniah's pieces of literature. The concepts of assimilation, culture, and uprooting are first defined in this bachelor thesis. Zephaniah's depiction of these concepts is then analysed with the support of excerpts from the author's novel and poems.
Klíčová slova
etnicita, asimilace, kultura, kulturní identita, vykořenění
Klíčová slova v angličtině
ethnicity, assimilation, culture, cultural identity, uprooting
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své práci zaměří na problematiku etnicity v díle současného britského básníka a prozaika Benjamina Zephania. Zaměří se na relevantní aspekty postkoloniální kritiky s cílem vymezit skupinu otázek a koncepcí (např. kulturní rozdílnost, asimilace, diverzita, vykořenění apod.). Na tomto metodologickém základě vystaví kapitoly, které budou obsahovat rozbory Zephaniových básnických sbírek Propa Propaganda (1996), Too Black, Too Strong (2001) a románu Refugee Boy (2001). Hlavním obecným cílem bude zmapovat způsoby, jakými se Zephaniah staví k otázkám spojených s etnicitou, asimilací a osobní identitou. Práci završí kapitola, ve které autorka z dílčích zjištění vyvodí obecnější závěry.
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své práci zaměří na problematiku etnicity v díle současného britského básníka a prozaika Benjamina Zephania. Zaměří se na relevantní aspekty postkoloniální kritiky s cílem vymezit skupinu otázek a koncepcí (např. kulturní rozdílnost, asimilace, diverzita, vykořenění apod.). Na tomto metodologickém základě vystaví kapitoly, které budou obsahovat rozbory Zephaniových básnických sbírek Propa Propaganda (1996), Too Black, Too Strong (2001) a románu Refugee Boy (2001). Hlavním obecným cílem bude zmapovat způsoby, jakými se Zephaniah staví k otázkám spojených s etnicitou, asimilací a osobní identitou. Práci završí kapitola, ve které autorka z dílčích zjištění vyvodí obecnější závěry.
Zephaniah, Benjamin. Too Black, Too Strong. 2001. Tarset, Northumberland: Bloodaxe Books, 2013.
Sekundární zdroje
Bhabha, Homi K. The Location of Culture. London: Routledge, 1994.
Elam, Keir. "Tempo’s Sickle: Rapping, Zapping, Toasting, and Trekking through History in Black British Drama.” The Yearbook of English Studies 25 (1995): 173–198.
Gandhi, Leela. Postcolonial Theory: A Critical Introduction. New York: Columbia University Press, 2019.
Griffiths, Gareth, Helen Tiffin, and Bill Ashcroft. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-colonial Literatures. London: Routledge, 2002.
Jivraj, Stephen, and Ludi Simpson. Ethnic Identity and Inequalities in Britain: The Dynamics of Diversity. Bristol, UK: Policy Press, 2015.
Nandi, Alita, and Lucinda Platt. Britishness and Identity Assimilation among the UK’s Minority and Majority Ethnic Groups. Colchester: Institute for Social and Economic Research, 2013.
Zephaniah, Benjamin. Too Black, Too Strong. 2001. Tarset, Northumberland: Bloodaxe Books, 2013.
Sekundární zdroje
Bhabha, Homi K. The Location of Culture. London: Routledge, 1994.
Elam, Keir. "Tempo’s Sickle: Rapping, Zapping, Toasting, and Trekking through History in Black British Drama.” The Yearbook of English Studies 25 (1995): 173–198.
Gandhi, Leela. Postcolonial Theory: A Critical Introduction. New York: Columbia University Press, 2019.
Griffiths, Gareth, Helen Tiffin, and Bill Ashcroft. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-colonial Literatures. London: Routledge, 2002.
Jivraj, Stephen, and Ludi Simpson. Ethnic Identity and Inequalities in Britain: The Dynamics of Diversity. Bristol, UK: Policy Press, 2015.
Nandi, Alita, and Lucinda Platt. Britishness and Identity Assimilation among the UK’s Minority and Majority Ethnic Groups. Colchester: Institute for Social and Economic Research, 2013.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla téma své práce a představila své závěry. Na komentáře z posudků zareagovala a na otázky odpověděla uspokojivě, kromě drobného zaváhání u analýzy Zephaniovy tvorby pro děti.