Bakalářská práce se zabývá řízením vztahů se zákazníky (CRM, Customer relationship
management) v segmentu B2B obchodních vztahů. Cílem bylo analyzovat řízení vztahů se
zákazníky ve vybrané společnosti (eBRÁNA, s.r.o.), doporučit způsoby a cesty ke získání
nových zákazníků a možnosti zlepšení vztahů ke stávajícím klientům. V teoretické části jsou
popsány hlavní metody CRM s využitím odborné literatury jak českého, tak i zahraničního
původu. Analytická část práce se nejprve věnuje představení společnosti eBRÁNA, s.r.o. a dále
se zaměřuje na analýzu dat získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů
a dotazníkového šetření. V závěru práce jsou uvedena doporučení, která jsou zformulovaná na
základě provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor's thesis deals with customer relationship management (CRM,
Customer relationship management) in the segment of B2B business relations. The goal was to
analyse the management of customer relations in the selected company (eBRÁNA, s.r.o.), to
recommend methods and ways to acquire new customers and the possibility of improving
relations with existing clients. In the theoretical part, the main CRM methods are described
using professional literature of both Czech and foreign origin. The analytical part of the work
first deals with introduces the company eBRÁNA, s.r.o. and then focuses on analysing data
obtained through semi-structured interviews and questionnaires. In the conclusion of the thesis,
recommendations formulated based on the conducted research are given.
Klíčová slova
B2B, eBRÁNA, s.r.o., marketing, marketingový výzkum, řízení vztahů se zákazníky
Klíčová slova v angličtině
B2B, eBRÁNA, s.r.o., customer relationship management, marketing, marketing research
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá řízením vztahů se zákazníky (CRM, Customer relationship
management) v segmentu B2B obchodních vztahů. Cílem bylo analyzovat řízení vztahů se
zákazníky ve vybrané společnosti (eBRÁNA, s.r.o.), doporučit způsoby a cesty ke získání
nových zákazníků a možnosti zlepšení vztahů ke stávajícím klientům. V teoretické části jsou
popsány hlavní metody CRM s využitím odborné literatury jak českého, tak i zahraničního
původu. Analytická část práce se nejprve věnuje představení společnosti eBRÁNA, s.r.o. a dále
se zaměřuje na analýzu dat získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů
a dotazníkového šetření. V závěru práce jsou uvedena doporučení, která jsou zformulovaná na
základě provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor's thesis deals with customer relationship management (CRM,
Customer relationship management) in the segment of B2B business relations. The goal was to
analyse the management of customer relations in the selected company (eBRÁNA, s.r.o.), to
recommend methods and ways to acquire new customers and the possibility of improving
relations with existing clients. In the theoretical part, the main CRM methods are described
using professional literature of both Czech and foreign origin. The analytical part of the work
first deals with introduces the company eBRÁNA, s.r.o. and then focuses on analysing data
obtained through semi-structured interviews and questionnaires. In the conclusion of the thesis,
recommendations formulated based on the conducted research are given.
Klíčová slova
B2B, eBRÁNA, s.r.o., marketing, marketingový výzkum, řízení vztahů se zákazníky
Klíčová slova v angličtině
B2B, eBRÁNA, s.r.o., customer relationship management, marketing, marketing research
Zásady pro vypracování
Cílem práce je návrh doporučení pro získávání a zlepšování vztahů s B2B zákazníky vybraného podniku na základě analýzy jeho současných aktivit v rámci CRM.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti marketingu a CRM.
- Specifika B2B marketingu.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza metod řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku.
- Formulace závěrů a návrh doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je návrh doporučení pro získávání a zlepšování vztahů s B2B zákazníky vybraného podniku na základě analýzy jeho současných aktivit v rámci CRM.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti marketingu a CRM.
- Specifika B2B marketingu.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza metod řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku.
- Formulace závěrů a návrh doporučení.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK, 2020. Marketing: an introduction. 14. vydání. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-292-29486-5.
CHLEBOVSKÝ, Vít, 2017. Management zákaznických řešení. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0559-5.
KARLÍČEK, Miroslav a kol., 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5869-5.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana, 2017. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0419-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK, 2020. Marketing: an introduction. 14. vydání. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-292-29486-5.
CHLEBOVSKÝ, Vít, 2017. Management zákaznických řešení. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0559-5.
KARLÍČEK, Miroslav a kol., 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5869-5.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana, 2017. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0419-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Řízení vztahů s B2B zákazníky ve vybraném podniku“, vedoucí BP pokládá následující otázky či náměty:
Ve své práci uvádíte specifikaci výzkumného vzorku, můžete dodatečně specifikovat i základní soubor Vašeho výzkumu?
Jedno z Vašich doporučení se týká zavedení širšího využívání AI v podniku, může mít na tento Váš návrh nějaký dopad aktuálně Radou EU schválený tzv. „Akt o umělé inteligenci“? Jaký je váš osobní názor na účelnost této regulace?
Otázky a náměty z rozpravy:
Jak velká je Vámi analyzovaná společnost z hlediska počtu zaměstnanců?
Jaké je propojení Vámi provedených rozhovorů, dotazníkového šetření a navrhovaných doporučení?