Předmětem diplomové práce je provedení Analýzy CSR aktivit a jejich vliv na dobré jméno podniku. Cílem práce je na základě analýzy CSR aktivit vybraného podniku zhodnotit využívané nástroje komunikace CSR a určit jejich vliv na dobré jméno podniku. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility - CSR) v konkrétním podniku. V teoretické části práce je detailně analyzován koncept CSR a příslušné klíčové pojmy včetně důrazu na aspekty komunikace týkající se CSR. V následující praktické části práce je provedena důkladná analýza CSR aktivit
a způsobů jejich komunikace v rámci organizace Škoda Auto a.s. Získaná data a informace
z této analýzy jsou následně konfrontována s výsledky dotazníkového šetření, které bylo prováděno mezi veřejností a zaměstnanci společnosti Škoda Auto, a.s. Součástí práce je též zhodnocení výsledků a navržení vlastních doporučení.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is the analysis of CSR activities and their impact on the reputation of the company. The aim of the thesis is to evaluate the used CSR communication tools and to determine their impact on the reputation of the company based on the analysis of CSR activities of the selected company. The thesis focuses on the issue of Corporate Social Responsibility (CSR) in a specific company. In the theoretical part of the thesis, the concept of CSR and the relevant key concepts are analysed in detail, including an emphasis on the CSR-related aspects of communication. In the following practical part of the thesis,
a thorough analysis of CSR activities and their communication methods within the organisation Škoda Auto a.s. is carried out. The data and information obtained from this analysis are then confronted with the results of a questionnaire survey conducted among the public and employees of Škoda Auto, a.s. The work also includes an evaluation of the results and the proposal of its own recommendations.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR, stakeholders, firemní image a identita, komunikace CSR, Škoda Auto, a.s.
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, stakeholders, corporate image and identity, communication of CSR, Škoda Auto a.s.
Rozsah průvodní práce
94
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je provedení Analýzy CSR aktivit a jejich vliv na dobré jméno podniku. Cílem práce je na základě analýzy CSR aktivit vybraného podniku zhodnotit využívané nástroje komunikace CSR a určit jejich vliv na dobré jméno podniku. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility - CSR) v konkrétním podniku. V teoretické části práce je detailně analyzován koncept CSR a příslušné klíčové pojmy včetně důrazu na aspekty komunikace týkající se CSR. V následující praktické části práce je provedena důkladná analýza CSR aktivit
a způsobů jejich komunikace v rámci organizace Škoda Auto a.s. Získaná data a informace
z této analýzy jsou následně konfrontována s výsledky dotazníkového šetření, které bylo prováděno mezi veřejností a zaměstnanci společnosti Škoda Auto, a.s. Součástí práce je též zhodnocení výsledků a navržení vlastních doporučení.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is the analysis of CSR activities and their impact on the reputation of the company. The aim of the thesis is to evaluate the used CSR communication tools and to determine their impact on the reputation of the company based on the analysis of CSR activities of the selected company. The thesis focuses on the issue of Corporate Social Responsibility (CSR) in a specific company. In the theoretical part of the thesis, the concept of CSR and the relevant key concepts are analysed in detail, including an emphasis on the CSR-related aspects of communication. In the following practical part of the thesis,
a thorough analysis of CSR activities and their communication methods within the organisation Škoda Auto a.s. is carried out. The data and information obtained from this analysis are then confronted with the results of a questionnaire survey conducted among the public and employees of Škoda Auto, a.s. The work also includes an evaluation of the results and the proposal of its own recommendations.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR, stakeholders, firemní image a identita, komunikace CSR, Škoda Auto, a.s.
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, stakeholders, corporate image and identity, communication of CSR, Škoda Auto a.s.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy CSR aktivit vybraného podniku zhodnotit využívané nástroje komunikace CSR a určit jejich vliv na dobré jméno podniku.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Vymezení problematiky společenské odpovědnosti firem (CSR).
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza CSR aktivit a nástrojů jejich komunikace.
- Dotazníkové šetření ve vybraném podniku.
- Zhodnocení výsledků a formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy CSR aktivit vybraného podniku zhodnotit využívané nástroje komunikace CSR a určit jejich vliv na dobré jméno podniku.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Vymezení problematiky společenské odpovědnosti firem (CSR).
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza CSR aktivit a nástrojů jejich komunikace.
- Dotazníkové šetření ve vybraném podniku.
- Zhodnocení výsledků a formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
BEAL, Brent D. Corporate social responsibility: definition, core issues, and recent developments. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 978-1-4522-9156-7.
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
TETŘEVOVÁ, Liběna a kol. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
Seznam doporučené literatury
BEAL, Brent D. Corporate social responsibility: definition, core issues, and recent developments. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 978-1-4522-9156-7.
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
TETŘEVOVÁ, Liběna a kol. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
Příloha A - Dotazník pro veřejnost
Příloha B - Dotazník pro zaměstnance firmy Škoda Auto a.s.
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: CSR aktivity a jejich vliv na dobré jméno podniku.
Cílem práce je na základě analýzy CSR aktivit vybraného podniku zhodnotit využívané nástroje komunikace CSR a určit jejich vliv na dobré jméno podniku.
Během rozpravy byl položen dotaz dle posudku vedoucího diplomové práce:
Otázka 1.: V rámci rozpravy vysvětlete, jaký je rozdíl mezi Corporate Social Responsibility a Corporate Shared Value (CSV). Je možné některé konkrétní odpovědné aktivity, které Škoda Auto a.s. již vykonává a které popisujete v diplomové práci, považovat za CSV?
Studentka na otázku reagovala.
Následně byl položen dotaz oponenta práce:
Otázka 2.: Většina společností již s klasickým pojmem CSR nepracuje, odráží své strategie od zmíněných SDGs a zmíněné CSV. Ty jsou mnohem komplexnější a více propojují například práci s lidskými zdroji a tím definují udržitelnou i ekonomickou část. Dokázala byste uchopit otázku - Jak důležitý je v tomto ohledu koncept sdílení např. technologického know-how firmy se SŠ? Nebo jak důležité je rozvíjet a podporovat odborné kompetence např. starostů? Jaký to má vliv na spolupráci soukromého sektoru a veřejné správy?
Studentka na otázku reagovala.
Následně byl během rozpravy položen doplňující dotaz:
Otázka 3.: Vysvětlíte nám rozdíl mezi image a dobrým jménem podniku?