Bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou vybraných prvků video hry, zároveň čtenáře seznamuje s pojmy z herního designu. Výstupem práce je předběžný návrh videoherních prvků a grafiky.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the design and creation of selected elements of a video game, while also introducing readers to concepts from game design. The outcome of the thesis is an initial design of video game elements and graphics.
Klíčová slova
Video hra, herní design, herní mechaniky, grafika
Klíčová slova v angličtině
Video games, game design, game mechanic, grafic
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou vybraných prvků video hry, zároveň čtenáře seznamuje s pojmy z herního designu. Výstupem práce je předběžný návrh videoherních prvků a grafiky.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the design and creation of selected elements of a video game, while also introducing readers to concepts from game design. The outcome of the thesis is an initial design of video game elements and graphics.
Klíčová slova
Video hra, herní design, herní mechaniky, grafika
Klíčová slova v angličtině
Video games, game design, game mechanic, grafic
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba návrhu vybraných komponent pro video hru s využitím dostupného grafického software. Součástí budou ukázky designu hry, např. skici, příběh, popis fungování herních mechanik atd. Budou uvedeny i technické možnosti zpracování hry (např. engine, herní platforma).
Osnova:
Popis současného stavu (úvod do problematiky, definice základních pojmů).
Formulace problému.
Tvorba návrhu vybraných komponent pro video hru zahrnující ukázky designu hry, např. skici, příběh atd.
Popis fungování herních mechanik.
Technické možnosti zpracování hry.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba návrhu vybraných komponent pro video hru s využitím dostupného grafického software. Součástí budou ukázky designu hry, např. skici, příběh, popis fungování herních mechanik atd. Budou uvedeny i technické možnosti zpracování hry (např. engine, herní platforma).
Osnova:
Popis současného stavu (úvod do problematiky, definice základních pojmů).
Formulace problému.
Tvorba návrhu vybraných komponent pro video hru zahrnující ukázky designu hry, např. skici, příběh atd.
Popis fungování herních mechanik.
Technické možnosti zpracování hry.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Helena. Co je nového v počítačových hrách. Praha: Nová beseda, z.s, 2019. ISBN 978-80-906751-9-3.
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
FULLERTON, Tracy, Eric ZIMMERMAN a Daniel DOLENSKÝ. Workshop herního designu: průvodce tvorbou inovativních her. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2021. ISBN 978-80-7331-568-9.
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. [1]. Praha]: D.A.M.O, 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
KVĚTON, Petr. PSYCHOLOGICKÝ ÚSTAV (AKADEMIE VĚD ČR). Hraní videoher v dětství a dospívání: dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2887-7.
Zdroje Internetu.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Helena. Co je nového v počítačových hrách. Praha: Nová beseda, z.s, 2019. ISBN 978-80-906751-9-3.
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
FULLERTON, Tracy, Eric ZIMMERMAN a Daniel DOLENSKÝ. Workshop herního designu: průvodce tvorbou inovativních her. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2021. ISBN 978-80-7331-568-9.
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. [1]. Praha]: D.A.M.O, 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
KVĚTON, Petr. PSYCHOLOGICKÝ ÚSTAV (AKADEMIE VĚD ČR). Hraní videoher v dětství a dospívání: dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2887-7.
Zdroje Internetu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Návrh vybraných komponent pro video hru. Cílem práce je návrh vybraných komponent pro video hru s využitím dostupného grafického software. Součástí budou ukázky designu hry, např. skici, příběh, popis fungování herních mechanik atd. Budou uvedeny i technické možnosti zpracování hry (např. engine, herní platforma).
Otázky dle posudku vedoucí práce:
Jaké jsou současné trendy v herním designu?
Jaký vliv má design komponent na celkový dojem hry?
Otázky komise:
Co jste hrála za hry? V čem jste hru programovala?