Diplomová práce je zaměřena na vliv přístupů neustálého zlepšování na spokojenost zaměstnanců. Cílem práce je zhodnotit spokojenost a zainteresovanost zaměstnanců v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování ve vybrané organizaci a následně navrhnout vhodné řešení pro konkrétní podněty. První část diplomové práce se zabývá vysvětlením pojmu přístupů neustálého zlepšování a charakteristikou nástrojů, které s nimi souvisí. Ve druhé části je představena společnost, nástroje, které využívá v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování a nachází se zde také vyhodnocení dotazníkového šetření. V závěru práce jsou uvedeny návrhy a doporučení ke zlepšení zjištěných nedostatků.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the impact of continuous improvement approaches on employee satisfaction. The aim of the thesis is to assess employee satisfaction and employee engagement in relation to continuous improvement approaches in a selected organisation and then to propose appropriate solutions for specific initiatives. The first part of the thesis deals with the explanation of the concept of continuous improvement approaches and the characteristics of the tools related to them. The second part presents the company, the tools it uses in relation to continuous improvement approaches and also includes an evaluation of the questionnaire survey. The thesis concludes with suggestions and recommendations to improve the identified shortcomings.
Diplomová práce je zaměřena na vliv přístupů neustálého zlepšování na spokojenost zaměstnanců. Cílem práce je zhodnotit spokojenost a zainteresovanost zaměstnanců v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování ve vybrané organizaci a následně navrhnout vhodné řešení pro konkrétní podněty. První část diplomové práce se zabývá vysvětlením pojmu přístupů neustálého zlepšování a charakteristikou nástrojů, které s nimi souvisí. Ve druhé části je představena společnost, nástroje, které využívá v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování a nachází se zde také vyhodnocení dotazníkového šetření. V závěru práce jsou uvedeny návrhy a doporučení ke zlepšení zjištěných nedostatků.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the impact of continuous improvement approaches on employee satisfaction. The aim of the thesis is to assess employee satisfaction and employee engagement in relation to continuous improvement approaches in a selected organisation and then to propose appropriate solutions for specific initiatives. The first part of the thesis deals with the explanation of the concept of continuous improvement approaches and the characteristics of the tools related to them. The second part presents the company, the tools it uses in relation to continuous improvement approaches and also includes an evaluation of the questionnaire survey. The thesis concludes with suggestions and recommendations to improve the identified shortcomings.
Cílem práce je zhodnotit spokojenost a zainteresovanost zaměstnanců v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování ve vybrané organizaci a následně navrhnout vhodné řešení pro konkrétní podněty.
Osnova: - Vymezení přístupů neustálého zlepšování. - Charakteristika problematiky spokojenosti zaměstnanců.
- Popis zvolené organizace. - Analýza vlivu přístupů neustálého zlepšování ve zvolené organizaci. - Navržení doporučení na zlepšení. - Formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit spokojenost a zainteresovanost zaměstnanců v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování ve vybrané organizaci a následně navrhnout vhodné řešení pro konkrétní podněty.
Osnova: - Vymezení přístupů neustálého zlepšování. - Charakteristika problematiky spokojenosti zaměstnanců.
- Popis zvolené organizace. - Analýza vlivu přístupů neustálého zlepšování ve zvolené organizaci. - Navržení doporučení na zlepšení. - Formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
BENNETT, David, Dilek DEMIRBAS a Rhys BLACKBURN. Kaizen Philosophy in a Modern Day Business. Istanbul: Istanbul University Press, 2020. ISBN 978-605-07-0699-4.
ELLIS, George. Improve: The Next Generation of Continuous Improvement for Knowledge Work. Butterworth-Heinemann, 2020. ISBN 978-0128095195.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
PATERMANN, Jiří. Lean dílenské řízení: je čas změnit vaši dílnu: začněme teď!. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3534-9.
PILAŘOVÁ, Irena. Leadership & management development: role, úlohy a kompetence managerů a lídrů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5721-6.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Integrované řízení výroby: od operativního řízení výroby k dodavatelskému řetězci. Praha: Grada, 2014. Expert. ISBN 978-80-247-4486-5.
URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. Manažer. ISBN 978-80-271-0227-3.
Seznam doporučené literatury
BENNETT, David, Dilek DEMIRBAS a Rhys BLACKBURN. Kaizen Philosophy in a Modern Day Business. Istanbul: Istanbul University Press, 2020. ISBN 978-605-07-0699-4.
ELLIS, George. Improve: The Next Generation of Continuous Improvement for Knowledge Work. Butterworth-Heinemann, 2020. ISBN 978-0128095195.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
PATERMANN, Jiří. Lean dílenské řízení: je čas změnit vaši dílnu: začněme teď!. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3534-9.
PILAŘOVÁ, Irena. Leadership & management development: role, úlohy a kompetence managerů a lídrů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5721-6.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Integrované řízení výroby: od operativního řízení výroby k dodavatelskému řetězci. Praha: Grada, 2014. Expert. ISBN 978-80-247-4486-5.
URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. Manažer. ISBN 978-80-271-0227-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Vliv přístupů neustálého zlepšování na spokojenost zaměstnanců.
Cílem práce bylo zhodnotit spokojenost a zainteresovanost zaměstnanců v souvislosti s přístupy neustálého zlepšování ve vybrané organizaci a následně navrhnout vhodné řešení pro konkrétní podněty.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího a oponenta diplomové práce.:
Otázka 1.: . Doporučujete zavést aplikaci na podávání zlepšovacích návrhů v které by měl zaměstnanec zároveň přístup k aktuálním informacím souvisejícím s vyhodnocením návrhu, čímž by mohla být zajištěna rychlejší zpětná vazba. To je jistě zajímavý nápad. Mají ale zaměstnanci pověření vyhodnocováním zlepšovacích návrhů kapacitu zabývat se podanými zlepšovacími návrhy rychleji?
Otázka 2.: Jakým způsobem jste stanovila Vámi navrhovanou výši odměny za podaný zlepšovací návrh?
Otázka 3.: Seznámila jste manažery podniku (zřejmě vedoucího oddělení kvality) s výsledky vaší práce? Pokud ano, jaká byla jeho reakce?
Studentka na otázky reagovala.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy.
Otázka 4.: Nebylo by motivující částku odměny udělat spíše poměrově?