Diplomová práce je zaměřena na neustálé zlepšování v oblasti administrativy, konkrétně v bankovnictví. Cílem je definovat rámec zastřešující neustálé zlepšování (Kaizen) v bankovních institucích pro organizace působící v bankovním sektoru v České republice. V diplomové práci je teoreticky představena podstata neustálého zlepšování a jeho spojitost s lean managementem, zároveň je uvedena podstata a fungování bankovnictví. Je
zanalyzováno, jak vybrané bankovní instituce přistupují k neustálému zlepšování, a následně jsou jejich přístupy srovnávány.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on continuous improvement in the field of administration,
specifically in banking. The aim is to define a framework which cover continuous improvement (Kaizen) in banking institutions for organizations operating in the banking
sector in the Czech Republic. The diploma thesis theoretically presents the essence of
continuous improvement and its connection with lean management, at the same time the
essence and functioning of banking is presented there. How selected banking institutions approach continuous improvement is analysed, and subsequently their approaches are compared.
Diplomová práce je zaměřena na neustálé zlepšování v oblasti administrativy, konkrétně v bankovnictví. Cílem je definovat rámec zastřešující neustálé zlepšování (Kaizen) v bankovních institucích pro organizace působící v bankovním sektoru v České republice. V diplomové práci je teoreticky představena podstata neustálého zlepšování a jeho spojitost s lean managementem, zároveň je uvedena podstata a fungování bankovnictví. Je
zanalyzováno, jak vybrané bankovní instituce přistupují k neustálému zlepšování, a následně jsou jejich přístupy srovnávány.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on continuous improvement in the field of administration,
specifically in banking. The aim is to define a framework which cover continuous improvement (Kaizen) in banking institutions for organizations operating in the banking
sector in the Czech Republic. The diploma thesis theoretically presents the essence of
continuous improvement and its connection with lean management, at the same time the
essence and functioning of banking is presented there. How selected banking institutions approach continuous improvement is analysed, and subsequently their approaches are compared.
Cílem práce je definovat rámec zastřešující neustálé zlepšování (Kaizen) pro organizace působící v bankovním sektoru v České republice.
Osnova:
- Charakteristika neustálého zlepšování a jeho uplatnění v bankovním sektoru.
- Představení zkoumaných bankovních institucí.
- Výzkum zaměřený na uplatňování neustálého zlepšování v jednotlivých bankovních institucích.
- Zhodnocení výsledků a návrhy na zlepšení.
- Formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je definovat rámec zastřešující neustálé zlepšování (Kaizen) pro organizace působící v bankovním sektoru v České republice.
Osnova:
- Charakteristika neustálého zlepšování a jeho uplatnění v bankovním sektoru.
- Představení zkoumaných bankovních institucí.
- Výzkum zaměřený na uplatňování neustálého zlepšování v jednotlivých bankovních institucích.
- Zhodnocení výsledků a návrhy na zlepšení.
- Formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
BAUER, Miroslav a Ingrid HABURAIOVÁ. Leadership s využitím kaizen a lean: pohádky pro unavené manažery. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0390-3.
KAISER, Abhinav Krishna. Become ITIL® 4 Foundation Certified in 7 Days [online]. Berkeley, CA: Apress, 2021 [cit. 2023-05-27]. ISBN 978-1-4842-6360-0. Dostupné z: doi:10.1007/978-1-4842-6361-7.
MEDINILLA, Ángel. Agile Kaizen [online]. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2014 [cit. 2023-05-27]. ISBN 978-3-642-54990-8. Dostupné z: doi:10.1007/978-3-642-54991-5.
MILLER, Jon, Mike WROBLEWSKI a Jaime VILLAFUERTE. Kultura Kaizen: změňte pohled na svůj business a dosáhněte průlomových výsledků. Přeložil Jana KOČIČKOVÁ. Brno: BizBooks, 2017. ISBN 978-80-265-0618-8.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
OPPENHEIM, Bohdan W. a Marek FELBUR. Lean for Banks [online]. Productivity Press, 2014 [cit. 2023-05-27]. ISBN 9780429257018. Dostupné z: doi:10.1201/b17817.
ØSTBØ, Petter, Mark WETHERILL a Robin CATTERMOLE. Leading Beyond Lean [online]. London: Palgrave Macmillan UK, 2016 [cit. 2023-05-20]. ISBN 978-1-349-94947-2. Dostupné z: doi:10.1007/978-1-349-94948-9.
Seznam doporučené literatury
BAUER, Miroslav a Ingrid HABURAIOVÁ. Leadership s využitím kaizen a lean: pohádky pro unavené manažery. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0390-3.
KAISER, Abhinav Krishna. Become ITIL® 4 Foundation Certified in 7 Days [online]. Berkeley, CA: Apress, 2021 [cit. 2023-05-27]. ISBN 978-1-4842-6360-0. Dostupné z: doi:10.1007/978-1-4842-6361-7.
MEDINILLA, Ángel. Agile Kaizen [online]. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2014 [cit. 2023-05-27]. ISBN 978-3-642-54990-8. Dostupné z: doi:10.1007/978-3-642-54991-5.
MILLER, Jon, Mike WROBLEWSKI a Jaime VILLAFUERTE. Kultura Kaizen: změňte pohled na svůj business a dosáhněte průlomových výsledků. Přeložil Jana KOČIČKOVÁ. Brno: BizBooks, 2017. ISBN 978-80-265-0618-8.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
OPPENHEIM, Bohdan W. a Marek FELBUR. Lean for Banks [online]. Productivity Press, 2014 [cit. 2023-05-27]. ISBN 9780429257018. Dostupné z: doi:10.1201/b17817.
ØSTBØ, Petter, Mark WETHERILL a Robin CATTERMOLE. Leading Beyond Lean [online]. London: Palgrave Macmillan UK, 2016 [cit. 2023-05-20]. ISBN 978-1-349-94947-2. Dostupné z: doi:10.1007/978-1-349-94948-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Neustálé zlepšování v bankovních institucích v České republice.
Cílem práce bylo definovat rámec zastřešující neustálé zlepšování (Kaizen) pro organizace působící v bankovním sektoru v České republice
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího a oponenta diplomové práce:
Otázka 1.: U veďte prosím, na jaké úrovni je využívání přístupů neustálého zlepšování ve zdravotnictví ve srovnání s bankovnictvím.
Otázka 2.: Na straně 68 uvádíte, že jste ve společnosti SenzBank měla možnost zmapovat konkrétní proces a navrhnout vlastní řešení. Kdy byste doporučila společnosti, aby toto mapování procesu opakovala?
Otázka 3.: Které 4 druhy plýtvání se sledují v Komerční bance (s. 73) a jak si vysvětlujete výběr pravě těchto druhů? Řeší tato banka ostatní druhy plýtvání alespoň okrajově?
Studentka na otázky reagovala.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy: