Tato diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro společnost Bizerba Czech & Slovakia, s důrazem na B2B prostředí. Práce rozebírá teoretické základy marketingové strategie, specifika B2B trhu a analýzu externích faktorů ovlivňující podnikání společnosti. Dále představuje samotnou společnost Bizerba, její historii a stávající strategii včetně marketingové strategie pro rok 2023. Následně analyzuje vnější prostředí vybraného podniku. Poslední kapitola přináší návrh marketingové strategie pro rok 2024, zahrnující obchodní priority, doporučení pro komunikaci a propagaci a plánované obchodní aktivity spojené s produkty, včetně konkrétní lokální kampaně.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with the proposal of a marketing strategy for the company Bizerba Czech & Slovakia, focusing on the B2B market. The thesis examines the theoretical foundations of marketing strategy, specifics of the B2B market, and analysis of external factors influencing the company's business. Furthermore, it introduces the company Bizerba itself, its history, and current strategy including the marketing strategy for the year 2023. Subsequently, it analyzes the external environment of the selected company. The final chapter presents a proposal for the marketing strategy for the year 2024, including business priorities, recommendations for communication and promotion, and planned business activities related to products, including a specific local campaign.
Klíčová slova
Marketingová strategie, Bizerba, PEST analýza, analýza konkurence, obchodní aktivity
Klíčová slova v angličtině
Marketing strategy, Bizerba, PEST analysis, competitive analysis, business activities
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro společnost Bizerba Czech & Slovakia, s důrazem na B2B prostředí. Práce rozebírá teoretické základy marketingové strategie, specifika B2B trhu a analýzu externích faktorů ovlivňující podnikání společnosti. Dále představuje samotnou společnost Bizerba, její historii a stávající strategii včetně marketingové strategie pro rok 2023. Následně analyzuje vnější prostředí vybraného podniku. Poslední kapitola přináší návrh marketingové strategie pro rok 2024, zahrnující obchodní priority, doporučení pro komunikaci a propagaci a plánované obchodní aktivity spojené s produkty, včetně konkrétní lokální kampaně.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with the proposal of a marketing strategy for the company Bizerba Czech & Slovakia, focusing on the B2B market. The thesis examines the theoretical foundations of marketing strategy, specifics of the B2B market, and analysis of external factors influencing the company's business. Furthermore, it introduces the company Bizerba itself, its history, and current strategy including the marketing strategy for the year 2023. Subsequently, it analyzes the external environment of the selected company. The final chapter presents a proposal for the marketing strategy for the year 2024, including business priorities, recommendations for communication and promotion, and planned business activities related to products, including a specific local campaign.
Klíčová slova
Marketingová strategie, Bizerba, PEST analýza, analýza konkurence, obchodní aktivity
Klíčová slova v angličtině
Marketing strategy, Bizerba, PEST analysis, competitive analysis, business activities
Zásady pro vypracování
Cílem je navrhnout B2B marketingovou strategii pro zvolený podnik s využitím analýz současné situace uvnitř i vně podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti B2B marketingu.
- Charakteristika podniku a popis současné marketingové strategie.
- Situační analýza vybrané společnosti.
- Vyhodnocení a návrh B2B marketingové strategie.
- Závěr.
Zásady pro vypracování
Cílem je navrhnout B2B marketingovou strategii pro zvolený podnik s využitím analýz současné situace uvnitř i vně podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti B2B marketingu.
- Charakteristika podniku a popis současné marketingové strategie.
- Situační analýza vybrané společnosti.
- Vyhodnocení a návrh B2B marketingové strategie.
- Závěr.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction, global edition. Fourteenth edition. Harlow, England: Pearson Education, 2020. ISBN 978-1-292-29486-5.
KINGSNORTH, Simon. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Přeložil Martin BEDNARSKI. V Brně: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-714-0.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, [2017]. ISBN 978-1-119-34120-8.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0419-2.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing: strategické trendy a příklady z praxe. Páté vydání. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert. ISBN 978-80-271-3006-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction, global edition. Fourteenth edition. Harlow, England: Pearson Education, 2020. ISBN 978-1-292-29486-5.
KINGSNORTH, Simon. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Přeložil Martin BEDNARSKI. V Brně: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-714-0.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, [2017]. ISBN 978-1-119-34120-8.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0419-2.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing: strategické trendy a příklady z praxe. Páté vydání. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert. ISBN 978-80-271-3006-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem B2B marketingová strategie vybraného podnik
Cílem práce bylo
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího a oponenta diplomové práce:
Otázka 1.: Autorka práce může uvést, jak probíhá komunikace jednotlivých oddělení, která se podílí na dílčích částech marketingové strategie.
Otázka 2.: Bylo by vhodné tuto komunikaci nějak upravit? Pokud ano, proč a jak?
Oponent:
Otázka: Autorka popisuje ve své práci, že jedním z hlavních cílů společnosti působící na B2B trhu je budování vztahů. Autorka ve své SWOT analýze uvádí jako slabé stránky společnosti digitální komunikaci. Nebylo by pro společnost efektivnější soustředit se na přímou komunikaci se zákazníky?
Otázka 2: Ovlivňuje nějak analýza konkurentů společnosti navrhované změny marketingové strategie?
Studentka na otázky reagovala.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy: