Tato diplomová práce se zaměřuje na moderní přístupy v marketingu, konkrétně na influencer marketing a jeho využití v rámci komunikační strategie podniku. Cílem práce bylo analyzovat efektivitu influencer marketingu a navrhnout vhodnou komunikační strategii pro značku Feedo, která by zvýšila povědomí o značce a podpořila prodej produktů. Výzkum zahrnoval analýzu sociálních sítí a dotazníkové šetření mezi podniky a influencery. Výsledky ukazují, že spolupráce s influencery může významně přispět k dosažení marketingových cílů, přičemž práce předkládá konkrétní návrhy na optimalizaci těchto strategií.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on modern approaches in marketing, specifically on influencer marketing and its use within the communication strategy of the company. The aim of the thesis was to analyse the effectiveness of influencer marketing and to propose a suitable communication strategy for the Feedo brand that would increase brand awareness and boost product sales. The research involved social network analysis and a questionnaire survey of businesses and influencers. The results show that collaborating with influencers can significantly contribute to achieving marketing goals, and the paper makes concrete suggestions for optimizing these strategies.
Klíčová slova
influencer marketing, moderní marketing, digitální marketing, online marketing, influencer, engagement rate, Instagram, sociální sítě, Feedo, dětské produkty
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, modern marketing, digital marketing, online marketing, influencer, engagement rate, Instagram, social media, Feedo, baby products
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na moderní přístupy v marketingu, konkrétně na influencer marketing a jeho využití v rámci komunikační strategie podniku. Cílem práce bylo analyzovat efektivitu influencer marketingu a navrhnout vhodnou komunikační strategii pro značku Feedo, která by zvýšila povědomí o značce a podpořila prodej produktů. Výzkum zahrnoval analýzu sociálních sítí a dotazníkové šetření mezi podniky a influencery. Výsledky ukazují, že spolupráce s influencery může významně přispět k dosažení marketingových cílů, přičemž práce předkládá konkrétní návrhy na optimalizaci těchto strategií.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on modern approaches in marketing, specifically on influencer marketing and its use within the communication strategy of the company. The aim of the thesis was to analyse the effectiveness of influencer marketing and to propose a suitable communication strategy for the Feedo brand that would increase brand awareness and boost product sales. The research involved social network analysis and a questionnaire survey of businesses and influencers. The results show that collaborating with influencers can significantly contribute to achieving marketing goals, and the paper makes concrete suggestions for optimizing these strategies.
Klíčová slova
influencer marketing, moderní marketing, digitální marketing, online marketing, influencer, engagement rate, Instagram, sociální sítě, Feedo, dětské produkty
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, modern marketing, digital marketing, online marketing, influencer, engagement rate, Instagram, social media, Feedo, baby products
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout vhodnou komunikační strategii se zaměřením na využití influencer marketingu. Návrhu bude předcházet charakteristika způsobu využití tohoto moderního přístupu a analýza již uskutečněných marketingových kampaní ve spolupráci s influencery.
Osnova:
- Vymezení základních marketingových pojmů.
- Představení vybraného podniku a popis jeho marketingové strategie.
Cílem práce je navrhnout vhodnou komunikační strategii se zaměřením na využití influencer marketingu. Návrhu bude předcházet charakteristika způsobu využití tohoto moderního přístupu a analýza již uskutečněných marketingových kampaní ve spolupráci s influencery.
Osnova:
- Vymezení základních marketingových pojmů.
- Představení vybraného podniku a popis jeho marketingové strategie.
ÁLVAREZ-MONZONCILLO, José M. The Dynamics of Influencer Marketing: A Multidisciplinary Approach. USA: Routledge, 2023. ISBN 978-0-367-67890-6.
BACKALER, Joel. Digital Influence: Unleash the Power of Influencer Marketing to Accelerate Your Global Business. USA: Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-3-319-78395-6.
BROWN, Duncan a Nick HAYES. Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers?. USA: Elsevier Ldt., 2008. ISBN 978-0-7506-8600-6.
GLENISTER, Gordon. Influencer Marketing Strategy: How to create successful influencer marketing. Great Britain: Kogan Page Limited, 2021. ISBN 978-1-7896-6726-4.
HENNESSY, Brittany. Influencer: building your personal brand in the age of social media. New York: Citadel Press, Kensington Publishing, 2018. ISBN 978-0-8065-3885-3.
Seznam doporučené literatury
ÁLVAREZ-MONZONCILLO, José M. The Dynamics of Influencer Marketing: A Multidisciplinary Approach. USA: Routledge, 2023. ISBN 978-0-367-67890-6.
BACKALER, Joel. Digital Influence: Unleash the Power of Influencer Marketing to Accelerate Your Global Business. USA: Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-3-319-78395-6.
BROWN, Duncan a Nick HAYES. Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers?. USA: Elsevier Ldt., 2008. ISBN 978-0-7506-8600-6.
GLENISTER, Gordon. Influencer Marketing Strategy: How to create successful influencer marketing. Great Britain: Kogan Page Limited, 2021. ISBN 978-1-7896-6726-4.
HENNESSY, Brittany. Influencer: building your personal brand in the age of social media. New York: Citadel Press, Kensington Publishing, 2018. ISBN 978-0-8065-3885-3.