Bakalářská práce se zabývá tématem "Sociální sítě jako nástroj komunikační strategie vybraného podniku". Na základě dotazníku je provedena analýza současné strategie využívání sociálních sítí vybraného podniku. Dále jsou v teoretické části využity koncepty marketingového mixu, marketingového komunikačního mixu, komunikační strategie podniku a specifikace marketingu na sociálních sítích. Práce také zkoumá charakteristiku sociálních sítí a jejich roli v online marketingu, nejvíce používané sociální sítě, reklamu na sociálních sítích a specifika marketingu na sociálních sítích. V závěru práce je navrženo doporučení pro zvýšení dosahu a zapojení zákazníků na sociálních sítích vybraného podniku. Tato práce představuje přínos pro oblast marketingové komunikace a může sloužit jako užitečný průvodce pro podniky, které se snaží efektivně využít sociální sítě ve své komunikační strategii.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis addresses the topic of 'Social Networks as a Communication Strategy Tool for a Selected Business'. Based on a questionnaire, an analysis of the current strategy of using social networks by the selected business is conducted. Additionally, the theoretic section utilizes concepts of the marketing mix, marketing communication mix, business communication strategy, and specifications of marketing on social networks. The thesis also investigates the characteristics of social networks and their role in online marketing, the most frequently used social networks, advertising on social networks, and the specifics of marketing on social networks. In conclusion, the thesis proposes recommendations for increasing the reach and engagement of customers on the social networks of the selected business. This work represents a significant contribution to the field of marketing communication and can serve as a useful guide for businesses striving to effectively utilize social networks in their communication strategy.
Klíčová slova
komunikace, marketing, podnik, sociální sítě, strategie
Klíčová slova v angličtině
comunication, marketing, company, social networks, strategy
Rozsah průvodní práce
73 s. (15 632 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem "Sociální sítě jako nástroj komunikační strategie vybraného podniku". Na základě dotazníku je provedena analýza současné strategie využívání sociálních sítí vybraného podniku. Dále jsou v teoretické části využity koncepty marketingového mixu, marketingového komunikačního mixu, komunikační strategie podniku a specifikace marketingu na sociálních sítích. Práce také zkoumá charakteristiku sociálních sítí a jejich roli v online marketingu, nejvíce používané sociální sítě, reklamu na sociálních sítích a specifika marketingu na sociálních sítích. V závěru práce je navrženo doporučení pro zvýšení dosahu a zapojení zákazníků na sociálních sítích vybraného podniku. Tato práce představuje přínos pro oblast marketingové komunikace a může sloužit jako užitečný průvodce pro podniky, které se snaží efektivně využít sociální sítě ve své komunikační strategii.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis addresses the topic of 'Social Networks as a Communication Strategy Tool for a Selected Business'. Based on a questionnaire, an analysis of the current strategy of using social networks by the selected business is conducted. Additionally, the theoretic section utilizes concepts of the marketing mix, marketing communication mix, business communication strategy, and specifications of marketing on social networks. The thesis also investigates the characteristics of social networks and their role in online marketing, the most frequently used social networks, advertising on social networks, and the specifics of marketing on social networks. In conclusion, the thesis proposes recommendations for increasing the reach and engagement of customers on the social networks of the selected business. This work represents a significant contribution to the field of marketing communication and can serve as a useful guide for businesses striving to effectively utilize social networks in their communication strategy.
Klíčová slova
komunikace, marketing, podnik, sociální sítě, strategie
Klíčová slova v angličtině
comunication, marketing, company, social networks, strategy
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout doporučení pro zvýšení dosahu a zapojení zákazníků na sociálních sítích vybraného podniku na základě analýzy současné strategie využívání tohoto nástroje promotion v daném podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti online marketingu.
- Specifika marketingu na sociálních médiích.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza současné strategie využívání sociálních sítí vybraného podniku.
- Formulace závěrů a návrh doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout doporučení pro zvýšení dosahu a zapojení zákazníků na sociálních sítích vybraného podniku na základě analýzy současné strategie využívání tohoto nástroje promotion v daném podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti online marketingu.
- Specifika marketingu na sociálních médiích.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza současné strategie využívání sociálních sítí vybraného podniku.
- Formulace závěrů a návrh doporučení.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave a Paul Russell SMITH, 2017. Dokonalost digitálního marketingu. 5. vydání. Londýn: Routledge. ISBN 978-1-138-19168-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-802-7107-872
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
VYHNÁNKOVÁ, Eliška a Michelle LOSEKOOT, 2019. Jak na sítě. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Sociální sítě jako nástroj komunikační strategie vybraného podniku.
Cílem práce bylo navrhnout doporučení pro zvýšení dosahu a zapojení zákazníků na sociálních sítích vybraného podniku na základě analýzy současné strategie využívání tohoto nástroje promotion v daném podniku.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: Jak úspěšné jsou sociální sítě dm drogerie v porovnání s jejími nejbližšími konkurenty (můžete využít základní ukazatele uvedené v tabulce 2 Vaší BP)?
Otázka 2.: Z Vašich výsledků vyplývá i poměrně vysoká oblíbenost platformy YouTube. Do jaké míry ji v současnosti dm drogerie využívá, a doporučila byste rozšíření aktivit na této platformě? Pokud ano, navrhněte základní rámec vhodné komunikace.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy:
Otázka: Zmiňovala jste, že nejoblíbenější byl příspěvek na trvalou udržitelnost, pracovala jste dále s touto informací?
Otázka: Šlo dotazníkovým šetřením zjistit, jak Vaši respondenti vnímají dm drogerii na sociálních sítích?
Otázka: Jaké bylo věkové rozpětí Vašich respondentů?