Bakalářská práce je zaměřena na fotografii. Cílem práce je představit téma reklamní fotografie.
V práci je popsána fotografie, jak vzniká, expoziční trojúhelník, historie od počátků po
současnost. Dále se zabývá reklamní fotografií a jejími druhy, barevností, kompozičními
pravidly, marketingem, kde lze tento druh fotografie využít, a etikou ve fotografii. Celá práce
je zakončena praktickou částí, která zobrazuje postup tvorby fotografie od jejího pořízení
a jejím zpracováním.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on photography. The aim of the thesis is to present the topic of
advertising photography. The thesis describes photography, how it is created, the exposure
triangle, and its history from the beginnings to the present day. It also deals with advertising
photography and its types, colors, compositional rules, marketing, where this type of
photography can be used, and ethics in photography. The entire thesis concludes with a practical
part, which demonstrates the process of creating a photograph from capturing it to its post
processing.
Bakalářská práce je zaměřena na fotografii. Cílem práce je představit téma reklamní fotografie.
V práci je popsána fotografie, jak vzniká, expoziční trojúhelník, historie od počátků po
současnost. Dále se zabývá reklamní fotografií a jejími druhy, barevností, kompozičními
pravidly, marketingem, kde lze tento druh fotografie využít, a etikou ve fotografii. Celá práce
je zakončena praktickou částí, která zobrazuje postup tvorby fotografie od jejího pořízení
a jejím zpracováním.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on photography. The aim of the thesis is to present the topic of
advertising photography. The thesis describes photography, how it is created, the exposure
triangle, and its history from the beginnings to the present day. It also deals with advertising
photography and its types, colors, compositional rules, marketing, where this type of
photography can be used, and ethics in photography. The entire thesis concludes with a practical
part, which demonstrates the process of creating a photograph from capturing it to its post
processing.
Cílem práce je představit téma reklamní fotografie a vytvořit přehled pravidel a technik využívaných k tvorbě fotografie.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Využití reklamních fotografií v marketingu.
- Kompozice reklamních fotografií.
- Technické aspekty reklamní fotografie.
- Etika v reklamní fotografii.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představit téma reklamní fotografie a vytvořit přehled pravidel a technik využívaných k tvorbě fotografie.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Využití reklamních fotografií v marketingu.
- Kompozice reklamních fotografií.
- Technické aspekty reklamní fotografie.
- Etika v reklamní fotografii.
Seznam doporučené literatury
BARTHES, Roland., Rétorika obrazu. In: CÍSAŘ, Karel. (Ed.) Co je to fotografie?. Vyd. 1. Praha: Herrmann, 2004, 365 s. ISBN 80-239-5169-6.
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1.
PIETERS, Rik a Michel WEDEL, ed. Visual Marketing: From Attention to Action. New York: Lawrence Erlbaum Associates, 2008. ISBN 978-0-8058-6292-8.
SCOTT, Linda M. Images in Advertising: The Need for a Theory of Visual Rhetoric. Journal of Consumer Research [online]. 1994, 21(2) [cit. 2021-11-04]. ISSN 0093-5301. Dostupné z: doi:10.1086/209396
STURKEN, M. – CARTWRIGHT, L. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367- 556-1.
WILLIAMSON, Judith. Decoding advertisements: ideology and meaning in advertising. London: Marion Boyars, 1995. ISBN 978-0714526157.
Seznam doporučené literatury
BARTHES, Roland., Rétorika obrazu. In: CÍSAŘ, Karel. (Ed.) Co je to fotografie?. Vyd. 1. Praha: Herrmann, 2004, 365 s. ISBN 80-239-5169-6.
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1.
PIETERS, Rik a Michel WEDEL, ed. Visual Marketing: From Attention to Action. New York: Lawrence Erlbaum Associates, 2008. ISBN 978-0-8058-6292-8.
SCOTT, Linda M. Images in Advertising: The Need for a Theory of Visual Rhetoric. Journal of Consumer Research [online]. 1994, 21(2) [cit. 2021-11-04]. ISSN 0093-5301. Dostupné z: doi:10.1086/209396
STURKEN, M. – CARTWRIGHT, L. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367- 556-1.
WILLIAMSON, Judith. Decoding advertisements: ideology and meaning in advertising. London: Marion Boyars, 1995. ISBN 978-0714526157.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Reklamní fotografie.
Cílem práce je představit téma reklamní fotografie a vytvořit přehled pravidel a technik využívaných k tvorbě fotografie.
Otázky dle posudku vedoucího práce:
K práci mám jednu otázku. Popište komunikaci se zákazníky ze sportovního prostředí?
Otázky komise:
Cílíte na profesionální sportovce nebo hobby zájemce o kola?