Tato diplomová práce je zaměřena na prvky podnikové kultury, které napomáhají odpovědnému managementu ve vybraném podniku. V teoretické části je představena problematika podnikové kultury a odpovědného managementu. V odpovědném managementu je blíže představen jeden z nástrojů, kterým je koncept CSR. V praktické části s využitím dotazníkového šetření je analyzován stav podnikové kultury, který napomáhá odpovědnému managementu ve vybraném podniku. Dále se práce zaměřuje na zhodnocení výsledků, které vyplynuly z analýzy.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the elements of corporate culture that help responsible management in the selected company. The problem is presented in the theoretical part of corporate culture and responsible management. In responsible management, one of the tools of responsible management, which is the concept of CSR, is presented in more detail. In the practical part, the state of the corporate culture supporting responsible management in the selected company is analyzed using a questionnaire survey. Furthermore, the work focuses on the evaluation of the results that emerged from the analysis.
Klíčová slova
Podniková kultura, odpovědný management, CSR
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, responsible management, CSR
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na prvky podnikové kultury, které napomáhají odpovědnému managementu ve vybraném podniku. V teoretické části je představena problematika podnikové kultury a odpovědného managementu. V odpovědném managementu je blíže představen jeden z nástrojů, kterým je koncept CSR. V praktické části s využitím dotazníkového šetření je analyzován stav podnikové kultury, který napomáhá odpovědnému managementu ve vybraném podniku. Dále se práce zaměřuje na zhodnocení výsledků, které vyplynuly z analýzy.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the elements of corporate culture that help responsible management in the selected company. The problem is presented in the theoretical part of corporate culture and responsible management. In responsible management, one of the tools of responsible management, which is the concept of CSR, is presented in more detail. In the practical part, the state of the corporate culture supporting responsible management in the selected company is analyzed using a questionnaire survey. Furthermore, the work focuses on the evaluation of the results that emerged from the analysis.
Klíčová slova
Podniková kultura, odpovědný management, CSR
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, responsible management, CSR
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat klíčové aspekty podnikové kultury, které přispívají k odpovědnému managementu ve vybraném podniku, vymezit jejich nedostatky a navrhnout opatření ke zlepšení.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení problematiky podnikové kultury a odpovědného managementu.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza aspektů podnikové kultury přispívajících k odpovědnému managementu.
- Zhodnocení výsledků a návrhy pro zlepšení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat klíčové aspekty podnikové kultury, které přispívají k odpovědnému managementu ve vybraném podniku, vymezit jejich nedostatky a navrhnout opatření ke zlepšení.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení problematiky podnikové kultury a odpovědného managementu.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza aspektů podnikové kultury přispívajících k odpovědnému managementu.
- Zhodnocení výsledků a návrhy pro zlepšení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3
KOUDELKOVÁ, Petra. Společenská odpovědnost firem a organizací: udržitelně o udržitelnosti. Vydání I. Jesenice: Ekopress, 2022. ISBN 978-80-87865-77-4
SCHEIN, Edgar H. a Peter A. SCHEIN. Organizational culture and leadership. 5th edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, [2017]. ISBN 978-1-119-21204-1
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0285-3
Seznam doporučené literatury
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3
KOUDELKOVÁ, Petra. Společenská odpovědnost firem a organizací: udržitelně o udržitelnosti. Vydání I. Jesenice: Ekopress, 2022. ISBN 978-80-87865-77-4
SCHEIN, Edgar H. a Peter A. SCHEIN. Organizational culture and leadership. 5th edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, [2017]. ISBN 978-1-119-21204-1
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0285-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Podniková kultura jako nástroj odpovědného managementu.
Cílem práce je identifikovat klíčové aspekty podnikové kultury, které přispívají k odpovědnému managementu ve vybraném podniku, vymezit jejich nedostatky a navrhnout opatření ke zlepšení.
Během rozpravy byl položen dotaz dle posudku vedoucího diplomové práce:
Otázka 1.: Mezi aspekty podnikové kultury, které dostatečně nepřispívají k integraci odpovědnosti jste zařadila nesprávně formulované hodnoty. Jaké další hodnoty byste firmě doporučila definovat a proč?
Studentka na otázku reagovala.
Následně byly položeny dotazy oponenta práce:
Otázka 2.: Na s. 77 doporučujete k zamezení přetížení vedoucího pracovníka při podávání návrhů na zlepšení ze strany zaměstnanců umístit schránku s formuláři. Kdo by měl mít tuto schránky na starost?
Otázka 3.: Na stejné straně (s. 77) také navrhujete, že by společnost měla „nenápadně vyzvat zaměstnance, kteří hodnotili u některé otázky negativně, aby se vedení svěřili, s čím nejsou spokojeni“. Jaké má společnost možnosti pro získání zpětné vazby? Co konkrétně byste doporučila?
Studentka na otázky reagovala.
Následně byl během rozpravy položen doplňující dotaz:
Otázka 4.: Kdybyste chtěla využít nějaké statistické metody, které by to byly?