Cílem práce je identifikovat klíčové faktory úspěchu strategie vybraného podniku na základě posouzení vnějšího a vnitřního prostředí, které podstatnou měrou ovlivňuje dosažení jeho vize. Teoretická část práce je zaměřena na výběr vhodných analytických metod a jejich teoretické zpracování. Ve druhé části práce jsou tyto metody aplikovány na vybraný podnik. Výstupem je analýza makrookolí, mikrookolí a vnitřního prostředí podniku. Z těchto analýz jsou identifikovány klíčové faktory úspěchu podniku a je posouzen jejich vliv na vizi podniku.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to identify the key success factors of the strategy of a selected company based on the assessment of its external and internal environment, which significantly influences the achievement of its vision. The theoretical part of the work is focused on selecting suitable analytical methods and their theoretical processing. In the second part of the work, these methods are applied to the chosen company. The output is an analysis of the macro environment, micro environment, and internal environment of the company. From these analyses, the key success factors of the company are identified, and their impact on the company's vision is assessed.
Klíčová slova
Situační analýza, klíčové faktory úspěchu, strategie, prostředí, makroprostředí, mikroprostředí, PEST analýza, Porterova analýza, model 7S, VRIO, SWOT analýza, SPACE analýza
Cílem práce je identifikovat klíčové faktory úspěchu strategie vybraného podniku na základě posouzení vnějšího a vnitřního prostředí, které podstatnou měrou ovlivňuje dosažení jeho vize. Teoretická část práce je zaměřena na výběr vhodných analytických metod a jejich teoretické zpracování. Ve druhé části práce jsou tyto metody aplikovány na vybraný podnik. Výstupem je analýza makrookolí, mikrookolí a vnitřního prostředí podniku. Z těchto analýz jsou identifikovány klíčové faktory úspěchu podniku a je posouzen jejich vliv na vizi podniku.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to identify the key success factors of the strategy of a selected company based on the assessment of its external and internal environment, which significantly influences the achievement of its vision. The theoretical part of the work is focused on selecting suitable analytical methods and their theoretical processing. In the second part of the work, these methods are applied to the chosen company. The output is an analysis of the macro environment, micro environment, and internal environment of the company. From these analyses, the key success factors of the company are identified, and their impact on the company's vision is assessed.
Klíčová slova
Situační analýza, klíčové faktory úspěchu, strategie, prostředí, makroprostředí, mikroprostředí, PEST analýza, Porterova analýza, model 7S, VRIO, SWOT analýza, SPACE analýza
Cílem práce je identifikovat klíčové faktory úspěchu strategie vybraného podniku na základě posouzení vnějšího a vnitřního prostředí, které podstatnou měrou ovlivňuje dosažení jeho vize.
Osnova:
- Stanovení cílů a metod zpracování bakalářské práce.
- Vymezení teoretických pojmů.
- Definice a význam situační analýzy v podnikovém prostředí.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza vnitřního a vnějšího prostředí.
- SWOT analýza ve vybraném podniku.
- Shrnutí výsledků, návrhy a doporučení pro vybrány podnik.
- Formulace závěrů, zhodnocení dosažených cílů práce, seznam zdrojů a příloh.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat klíčové faktory úspěchu strategie vybraného podniku na základě posouzení vnějšího a vnitřního prostředí, které podstatnou měrou ovlivňuje dosažení jeho vize.
Osnova:
- Stanovení cílů a metod zpracování bakalářské práce.
- Vymezení teoretických pojmů.
- Definice a význam situační analýzy v podnikovém prostředí.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza vnitřního a vnějšího prostředí.
- SWOT analýza ve vybraném podniku.
- Shrnutí výsledků, návrhy a doporučení pro vybrány podnik.
- Formulace závěrů, zhodnocení dosažených cílů práce, seznam zdrojů a příloh.
Seznam doporučené literatury
Barney, J. B., & Hesterly, W. S.. Strategic management and competitive advantage: Concepts and cases. 5th ed. Hoboken : Pearson, 2015. ISBN 978-0-13-312930-4
Grant, Robert M. Contemporary strategy analysis. 10th ed. Hoboken, NJ : Wiley & Sons, 2018. ISBN 978-1-119-49579-6
Hitt, M. A., Ireland, R. D., & Hoskisson. Strategic management: Concepts and cases: Competitiveness and globalization. Concepts and cases. 12th ed. Canada : Cengage Learning, 2016. ISBN: 978-1-305-50214-7
Johnson, G., Scholes, K., & Whittington, R. Exploring strategy: Text and cases. 12th ed. Hoboken : Pearson, 2019. ISNB: 978-1-292-28246-6
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vyd. Praha: C.H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1
Seznam doporučené literatury
Barney, J. B., & Hesterly, W. S.. Strategic management and competitive advantage: Concepts and cases. 5th ed. Hoboken : Pearson, 2015. ISBN 978-0-13-312930-4
Grant, Robert M. Contemporary strategy analysis. 10th ed. Hoboken, NJ : Wiley & Sons, 2018. ISBN 978-1-119-49579-6
Hitt, M. A., Ireland, R. D., & Hoskisson. Strategic management: Concepts and cases: Competitiveness and globalization. Concepts and cases. 12th ed. Canada : Cengage Learning, 2016. ISBN: 978-1-305-50214-7
Johnson, G., Scholes, K., & Whittington, R. Exploring strategy: Text and cases. 12th ed. Hoboken : Pearson, 2019. ISNB: 978-1-292-28246-6
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vyd. Praha: C.H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Situační analýza vybraného podniku.
Cílem práce je identifikovat klíčové faktory úspěchu strategie vybraného podniku na základě posouzení vnějšího a vnitřního prostředí, které podstatnou měrou ovlivňují dosažení jeho vize.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: Analyzovaná společnost se nachází v růstové fázi. Který z identifikovaných klíčových faktorů úspěchu je dle Vašeho názoru v tomto kontextu nejvýznamnější pro udržení konkurenční výhody?
Otázka 2.: V práci uvádíte doporučení stanovit formální strategii analyzované firmy. Jakou metodu byste firmě pro tvorbu a implementaci strategie doporučila využít?
Studentka na otázky reagovala.
Následně byl během rozpravy položen doplňující dotaz: