Tato bakalářská práce je zaměřena na představení IP telefonie, což je služba, která umožňuje komunikaci po datových sítích pomocí IP protokolu. Bude zde zmíněno na jakém principu funguje, jaké jsou hardwarové a softwarové nároky na její provoz, její výhody a nevýhody oproti konkurenčním technologiím atd. Také zde bude uveden konkrétní příklad implementace ve vybrané firmě v podobě aplikace Skype, která je dnes velmi rozšířena. Nakonec bude zhodnocena uživateli ve vybrané firmě.
Anotace v angličtině
-
Klíčová slova
IP telefonie, VoIP, Quality of Service, IP telefon, VoIP ústředna, Call Manager, Skype, Dotazník, Protokol H.323, Protokol SIP, Internetová telefonie, IP protokol, Protokol TCP/IP, Implementace, ISDN, Poskytovatelé IP telefonie
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
59 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na představení IP telefonie, což je služba, která umožňuje komunikaci po datových sítích pomocí IP protokolu. Bude zde zmíněno na jakém principu funguje, jaké jsou hardwarové a softwarové nároky na její provoz, její výhody a nevýhody oproti konkurenčním technologiím atd. Také zde bude uveden konkrétní příklad implementace ve vybrané firmě v podobě aplikace Skype, která je dnes velmi rozšířena. Nakonec bude zhodnocena uživateli ve vybrané firmě.
Anotace v angličtině
-
Klíčová slova
IP telefonie, VoIP, Quality of Service, IP telefon, VoIP ústředna, Call Manager, Skype, Dotazník, Protokol H.323, Protokol SIP, Internetová telefonie, IP protokol, Protokol TCP/IP, Implementace, ISDN, Poskytovatelé IP telefonie
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
1.Principy a funkce IP telefonie
2.Hardwarové a softwarové nároky IP telefonie
3.Výhody a nevýhody IP telefonie, porovnání s konkurenčními technologiemi
4.Přehled poskytovatelů služeb IP telefonie
5.Praktické zavedení IP telefonie ve vybrané firmě
6.Hodnocení zkušeností a spokojenosti uživatelů ve vybrané firmě
Zásady pro vypracování
1.Principy a funkce IP telefonie
2.Hardwarové a softwarové nároky IP telefonie
3.Výhody a nevýhody IP telefonie, porovnání s konkurenčními technologiemi
4.Přehled poskytovatelů služeb IP telefonie
5.Praktické zavedení IP telefonie ve vybrané firmě
6.Hodnocení zkušeností a spokojenosti uživatelů ve vybrané firmě
Seznam doporučené literatury
[1]BAZALA, David. Telekomunikace a VoIP telefonie. Odpovědný redaktor Jan Paroulek. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 224 s. ISBN 80-7300-201-9
[2]ŘEZÁČ, Jan, FLOHR, Manfred, KLEGA, Vratislav. Voice over IP.
CHIP : Magazín informačních technologií. 28.4.2006, roč. 16, č. 05, s. 36-53. ISSN 1210-0684
[3]ŘEZÁČ, Jan. Brány do světa VoIP. CHIP : Magazín informačních technologií. 30.6.2006, roč. 16, č. 07, s. 102-106. ISSN 1210-0684
[4]KLEGA, Vratislav. Volat zadarmo? Proč ne!. CHIP : Magazín informačních technologií. 16.12.2005, roč. 16, č. 01, s. 94-99. ISSN 1210-0684
[5]MAŠEK, Pavel. Internetová telefonie (VoIP) [online]. [2003] [cit. 2006-10-25]. Dostupný z WWW:
[6]PETERKA, Jiří. Internetová telefonie, IP telefonie, VOIP a konvergence sítí [online]. 1998 , 29.09.2006 [cit. 2006-10-25]. Dostupný z WWW:
[7]SOCHATZI, Karel. Monitorování kvality hlasových služeb v prostředí IP [online]. 2004 [cit. 2006-10-25]. Dostupný z WWW:
Seznam doporučené literatury
[1]BAZALA, David. Telekomunikace a VoIP telefonie. Odpovědný redaktor Jan Paroulek. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 224 s. ISBN 80-7300-201-9
[2]ŘEZÁČ, Jan, FLOHR, Manfred, KLEGA, Vratislav. Voice over IP.
CHIP : Magazín informačních technologií. 28.4.2006, roč. 16, č. 05, s. 36-53. ISSN 1210-0684
[3]ŘEZÁČ, Jan. Brány do světa VoIP. CHIP : Magazín informačních technologií. 30.6.2006, roč. 16, č. 07, s. 102-106. ISSN 1210-0684
[4]KLEGA, Vratislav. Volat zadarmo? Proč ne!. CHIP : Magazín informačních technologií. 16.12.2005, roč. 16, č. 01, s. 94-99. ISSN 1210-0684
[5]MAŠEK, Pavel. Internetová telefonie (VoIP) [online]. [2003] [cit. 2006-10-25]. Dostupný z WWW:
[6]PETERKA, Jiří. Internetová telefonie, IP telefonie, VOIP a konvergence sítí [online]. 1998 , 29.09.2006 [cit. 2006-10-25]. Dostupný z WWW:
[7]SOCHATZI, Karel. Monitorování kvality hlasových služeb v prostředí IP [online]. 2004 [cit. 2006-10-25]. Dostupný z WWW:
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Je IP telefonie vhodná k nasazení v domácnostech i velkých firmách?
V prezentaci jste říkala, že IP telefonie je vhodná pro uživatele, který často cestuje, jak to funguje?
V práci jste nezmínila cenu IP adaptéru. V práci chybí zhodnocení hardware nároků na přenos.
Jaké procento zaměstnanců jste zpracovávala v dotazníkovém řešení?
Na straně 29 - co znamená "aktualizovaný přehled"?
Na straně 10 máte nadpis, a není zcela jasné co tím myslíte (s ohledem na Vaše tvrzení v odstavci nad nadpisem)?