Bakalářská práce popisuje systém řízení kvality ve firmě Škoda Auto a.s. První část práce definuje pojmy kvalita, systémové řízení kvality, Průmysl 4.0 a digitalizace. V druhé části je popsána firma Škoda Auto, její přístup k digitalizaci a nově zavedená aplikace pro zvýšení kvality - Direct Quality Feedback. Následně je udělán průzkum pomocí dotazníku a řízeného rozhovoru ohledně zmíněné aplikace. V závěru práce jsou navržena doporučení na vylepšení systému.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the quality management system in Škoda Auto a.s. The first part of the thesis defines the concepts of quality, quality management system, Industry 4.0 and digitalization. The second part describes Škoda Auto, its approach to digitalization and the newly introduced quality improvement application - Direct Quality Feedback. Subsequently,
a survey is conducted using a questionnaire and a guided interview regarding the application. The thesis concludes with recommendations to improve the system.
Klíčová slova
Systém řízení kvality, digitalizace, Škoda Auto, Škoda Quality Systém, Direct Quality Feedback, aplikace, Business Intelligence
Klíčová slova v angličtině
Quality Management System, digitalization, Škoda Auto, Škoda Quality System, Direct Quality Feedback, App, Business Intelligence
Rozsah průvodní práce
58 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje systém řízení kvality ve firmě Škoda Auto a.s. První část práce definuje pojmy kvalita, systémové řízení kvality, Průmysl 4.0 a digitalizace. V druhé části je popsána firma Škoda Auto, její přístup k digitalizaci a nově zavedená aplikace pro zvýšení kvality - Direct Quality Feedback. Následně je udělán průzkum pomocí dotazníku a řízeného rozhovoru ohledně zmíněné aplikace. V závěru práce jsou navržena doporučení na vylepšení systému.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the quality management system in Škoda Auto a.s. The first part of the thesis defines the concepts of quality, quality management system, Industry 4.0 and digitalization. The second part describes Škoda Auto, its approach to digitalization and the newly introduced quality improvement application - Direct Quality Feedback. Subsequently,
a survey is conducted using a questionnaire and a guided interview regarding the application. The thesis concludes with recommendations to improve the system.
Klíčová slova
Systém řízení kvality, digitalizace, Škoda Auto, Škoda Quality Systém, Direct Quality Feedback, aplikace, Business Intelligence
Klíčová slova v angličtině
Quality Management System, digitalization, Škoda Auto, Škoda Quality System, Direct Quality Feedback, App, Business Intelligence
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit systém řízení kvality ve vybrané výrobní společnosti a navrhnout doporučení pro podnikovou praxi. Součástí práce je dotazníkové šetření a řízené rozhovory.
Osnova: - Vymezení základních pojmů z oblasti řízení kvality. - Analýza aspektů řízení kvality ve vybrané společnosti. - Formulace závěrů a návrh doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit systém řízení kvality ve vybrané výrobní společnosti a navrhnout doporučení pro podnikovou praxi. Součástí práce je dotazníkové šetření a řízené rozhovory.
Osnova: - Vymezení základních pojmů z oblasti řízení kvality. - Analýza aspektů řízení kvality ve vybrané společnosti. - Formulace závěrů a návrh doporučení.
Seznam doporučené literatury
AIAG. (2019). Příručka FMEA - analýza možností vzniku vad a jejich následků - 640/257. Praha: Česká společnost pro jakost. ISBN: 978-80-02-02885-7.
BLECHARZ, Pavel. (2011). Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-75-0.
NENADÁL, Jaroslav. (2007). Moderní systémy řízení jakosti: quality management. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-071-6.
NENADÁL, Jaroslav. (2018). Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press. ISBN 978-80-726-1561-2.
VACEK, Zdeněk a kol. (2019). Škoda Auto kronika. Mladá Boleslav: Škoda Auto. ISBN 978-80-88309-01-7.
Seznam doporučené literatury
AIAG. (2019). Příručka FMEA - analýza možností vzniku vad a jejich následků - 640/257. Praha: Česká společnost pro jakost. ISBN: 978-80-02-02885-7.
BLECHARZ, Pavel. (2011). Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-75-0.
NENADÁL, Jaroslav. (2007). Moderní systémy řízení jakosti: quality management. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-071-6.
NENADÁL, Jaroslav. (2018). Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press. ISBN 978-80-726-1561-2.
VACEK, Zdeněk a kol. (2019). Škoda Auto kronika. Mladá Boleslav: Škoda Auto. ISBN 978-80-88309-01-7.
Přílohy volně vložené
Příloha A: Dotazník
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Řízení kvality ve vybrané výrobní společnosti.
Cílem práce bylo zhodnotit současný stav řízení kvality ve firmě Škoda Auto se zaměřením na aplikaci Direct Quality Feedback a formulovat konkrétní doporučení pro zlepšení procesů řízení kvality a práce s aplikací Direct Quality Feedback.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: V kapitole 4.2 uvádíte řadu doporučení. Jakou organizační a finanční náročnost lze s jejich zavedením očekávat?
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy:
Otázka: U prvních třech bodů Vašeho doporučení (odpověď na otázku vedoucího) ho budou zaměstnanci dělat ve svém volním čase? Pokud ne, tak tam přeci finanční náročnost je, jelikož nemohou vykonávat svou běžnou náplň práce.
Otázka: Ve své BP využíváte dva cíle (odlišný v teoretické a praktické části) – kde v práci najdeme, jak systém řízení kvality vypadá, kde je zhodnocen?