Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu tiskové reklamy v prestižních módních časopisech Elle a Cosmopolitan s cílem porozumět vývoji a trendům v oblasti tiskové reklamy v průběhu času. Práce kombinuje kvantitativní a kvalitativní metody analýzy pro zkoumání obsahu reklamních kampaní v období deseti let. Metodologie analýzy obsahu zahrnuje sběr a systematickou analýzu reklamních kampaní z vybraných vydání časopisů Elle a Cosmopolitan z různých období. Výsledky analýzy budou prezentovány prostřednictvím tabulek a interpretace zjištěných trendů a vzorců. Tato práce přináší nový pohled na tiskovou reklamu v módním průmyslu a poskytuje důležité poznatky pro marketéry, reklamní agentury a výzkumníky v oblasti marketingu a komunikace
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the analysis of print advertising in prestigious fashion magazines Elle and Cosmopolitan with the aim of understanding the evolution and trends in the field of print advertising over time. The thesis combines quantitative and qualitative methods of analysis to examine the content of advertising campaigns over a period of ten years. The methodology of content analysis includes the collection and systematic analysis of advertising campaigns from selected issues of Elle and Cosmopolitan magazines from different periods. The results of the analysis will be presented using tables and interpretation of identified trends and patterns. This thesis offers a fresh perspective on print advertising in the fashion industry and provides valuable insights for marketers, advertising agencies, and researchers in the field of marketing and communication.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu tiskové reklamy v prestižních módních časopisech Elle a Cosmopolitan s cílem porozumět vývoji a trendům v oblasti tiskové reklamy v průběhu času. Práce kombinuje kvantitativní a kvalitativní metody analýzy pro zkoumání obsahu reklamních kampaní v období deseti let. Metodologie analýzy obsahu zahrnuje sběr a systematickou analýzu reklamních kampaní z vybraných vydání časopisů Elle a Cosmopolitan z různých období. Výsledky analýzy budou prezentovány prostřednictvím tabulek a interpretace zjištěných trendů a vzorců. Tato práce přináší nový pohled na tiskovou reklamu v módním průmyslu a poskytuje důležité poznatky pro marketéry, reklamní agentury a výzkumníky v oblasti marketingu a komunikace
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the analysis of print advertising in prestigious fashion magazines Elle and Cosmopolitan with the aim of understanding the evolution and trends in the field of print advertising over time. The thesis combines quantitative and qualitative methods of analysis to examine the content of advertising campaigns over a period of ten years. The methodology of content analysis includes the collection and systematic analysis of advertising campaigns from selected issues of Elle and Cosmopolitan magazines from different periods. The results of the analysis will be presented using tables and interpretation of identified trends and patterns. This thesis offers a fresh perspective on print advertising in the fashion industry and provides valuable insights for marketers, advertising agencies, and researchers in the field of marketing and communication.
Cílem práce je analyzovat trendy v obsahu vybraných časopisů v průběhu času. Pozornost bude věnována obsahovému a reklamnímu zpracování vybraných časopisů pro ženy.
Osnova:
základní pojmy z problematiky,
popis obsahového a reklamního zpracování časopisů,
porovnání vývojových trendů v zvolených časopisech,
závěrečné zhodnocení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat trendy v obsahu vybraných časopisů v průběhu času. Pozornost bude věnována obsahovému a reklamnímu zpracování vybraných časopisů pro ženy.
Osnova:
základní pojmy z problematiky,
popis obsahového a reklamního zpracování časopisů,
porovnání vývojových trendů v zvolených časopisech,
závěrečné zhodnocení.
Seznam doporučené literatury
KEANEY, Magdalene. Móda a reklama: učíme se od světových fotografů. V Praze: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-982-5.
MINÁŘOVÁ, Eva. Stylistika pro žurnalisty. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-2979-4.
HEŘMANOVÁ, Marie. Co ženy chtějí číst. Heroine.cz [online]. 2019, 31. leden 2019, [cit. 2023-06-28]. Dostupné z: https://www.heroine.cz/kultura/301-co-zeny-chteji-cist
SALEM, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-2650-064-3.
GLOGAZA, Joanna. Slow fashion: módní revoluce. Přeložil Soňa NOVÁKOVÁ. Praha: Alferia, 2021. ISBN 9788027121083.
Seznam doporučené literatury
KEANEY, Magdalene. Móda a reklama: učíme se od světových fotografů. V Praze: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-982-5.
MINÁŘOVÁ, Eva. Stylistika pro žurnalisty. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-2979-4.
HEŘMANOVÁ, Marie. Co ženy chtějí číst. Heroine.cz [online]. 2019, 31. leden 2019, [cit. 2023-06-28]. Dostupné z: https://www.heroine.cz/kultura/301-co-zeny-chteji-cist
SALEM, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-2650-064-3.
GLOGAZA, Joanna. Slow fashion: módní revoluce. Přeložil Soňa NOVÁKOVÁ. Praha: Alferia, 2021. ISBN 9788027121083.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Analýza obsahu časopisů z hlediska vývoje jejich obsahu.
Cíl práce: Analyzovat trendy v obsahu vybraných časopisů v průběhu času.
Otázky dle posudku vedoucího práce:
Pokuste se stručně popsat, jaké jsou dominantní trendy v oblasti reklamy u těchto časopisů.
Otázky komise:
Proč jste zpracovávala data z roku 1995 až 2005?
Proč jste si zvolila konkrétně tyto dva časopisy?
Zjišťovala jste statistiky prodejnosti?