Cílem mé diplomové práce je porovnat metody svařování hliníkových slitin a vybrat nejvhodnější metodu svařování s ohledem na statické a dynamické vlastnosti materiálu po svařování.
V teoretické části jsem se zaměřil na hliníkové slitiny používané v automobilovém průmyslu, možnosti jejich oprav a popisem vybraných metod svařování.
V experimentální části popisuji přípravu vzorků od jednotlivých metod svařování, průběhy statických a dynamických tahových zkoušek a jejich vyhodnocení.
Cílem mé práce bylo vybrat nejvhodnější metodu svařování pro opravy hliníkových karoserií automobilů z hlediska statické a dynamické pevnosti po svařování.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis is to compare the welding methods of aluminum alloys and to choose the most suitable welding method with regard to the static and dynamic properties of the material after welding.
In the theoretical part, I focused on aluminum alloys used in the automotive industry, their repair options and a description of selected welding methods.
In the experimental part, I describe the preparation of samples from individual welding methods, the course of static and dynamic tensile tests and their evaluation.
The aim of my work is to select the most suitable welding method for repairing aluminum car bodies in terms of static and dynamic strength after welding.
aluminum alloys, welded joints, car bodies, tensile tests
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce je porovnat metody svařování hliníkových slitin a vybrat nejvhodnější metodu svařování s ohledem na statické a dynamické vlastnosti materiálu po svařování.
V teoretické části jsem se zaměřil na hliníkové slitiny používané v automobilovém průmyslu, možnosti jejich oprav a popisem vybraných metod svařování.
V experimentální části popisuji přípravu vzorků od jednotlivých metod svařování, průběhy statických a dynamických tahových zkoušek a jejich vyhodnocení.
Cílem mé práce bylo vybrat nejvhodnější metodu svařování pro opravy hliníkových karoserií automobilů z hlediska statické a dynamické pevnosti po svařování.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis is to compare the welding methods of aluminum alloys and to choose the most suitable welding method with regard to the static and dynamic properties of the material after welding.
In the theoretical part, I focused on aluminum alloys used in the automotive industry, their repair options and a description of selected welding methods.
In the experimental part, I describe the preparation of samples from individual welding methods, the course of static and dynamic tensile tests and their evaluation.
The aim of my work is to select the most suitable welding method for repairing aluminum car bodies in terms of static and dynamic strength after welding.