Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření nástroje pro trénování vybraných kognitivních funkcí. V rámci této práce byl vytvořen software s grafickým rozhraním s použitím programovacího jazyku C# a platformy WPF. Při vývoji byla zohledněna možnost alternativního ovládání aplikace z důvodu oslabené motoriky pacientů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on development of a tool for training selected cognitive functions. As part of this work, software with a graphical interface was developed using the C# programming language and the WPF platform. During the development, the possibility of alternative control of the application was taken into account due to the weakened motor skills of patients.
Klíčová slova
WPF, C#, kognitivní funkce, demence
Klíčová slova v angličtině
WPF, C#, cognitive functions, dementia
Rozsah průvodní práce
48 s. (48 630)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření nástroje pro trénování vybraných kognitivních funkcí. V rámci této práce byl vytvořen software s grafickým rozhraním s použitím programovacího jazyku C# a platformy WPF. Při vývoji byla zohledněna možnost alternativního ovládání aplikace z důvodu oslabené motoriky pacientů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on development of a tool for training selected cognitive functions. As part of this work, software with a graphical interface was developed using the C# programming language and the WPF platform. During the development, the possibility of alternative control of the application was taken into account due to the weakened motor skills of patients.
Klíčová slova
WPF, C#, kognitivní funkce, demence
Klíčová slova v angličtině
WPF, C#, cognitive functions, dementia
Zásady pro vypracování
Cílem práce je poskytnout efektivní a atraktivní nástroj, který umožní trénovat různé kognitivní funkce, jako je paměť, myšlení, čtení, rozlišování, a řešení jednoduchých matematických úloh. V rámci práce bude vytvořen software s grafickým rozhraním. Vývoj softwaru bude probíhat s využitím programovacích jazyků jako C# a moderních vývojových platforem, jako je např. WPF nebo MonoGame. Navíc bude zohledněna i potřeba alternativního způsobu ovládání aplikace z důvodu oslabené motoriky u pacientů. To zahrnuje možnost využití joysticku nebo jiných zařízení, která umožní jednoduché a přístupné ovládání her.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je poskytnout efektivní a atraktivní nástroj, který umožní trénovat různé kognitivní funkce, jako je paměť, myšlení, čtení, rozlišování, a řešení jednoduchých matematických úloh. V rámci práce bude vytvořen software s grafickým rozhraním. Vývoj softwaru bude probíhat s využitím programovacích jazyků jako C# a moderních vývojových platforem, jako je např. WPF nebo MonoGame. Navíc bude zohledněna i potřeba alternativního způsobu ovládání aplikace z důvodu oslabené motoriky u pacientů. To zahrnuje možnost využití joysticku nebo jiných zařízení, která umožní jednoduché a přístupné ovládání her.
Seznam doporučené literatury
HOLMEROVÁ, Iva, Eva JAROLÍMOVÁ a Jitka SUCHÁ. Péče o pacienty s kognitivní poruchou. 2. vyd. Praha: Česká alzheimerovská společnost, 2009. Vážka. ISBN 978-80-86541-28-0.
SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
HAUKE, Marcela. Když do života vstoupí demence, aneb, Praktický průvodce péčí o osoby s demencí nejen v domácím prostředí. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2017. ISBN 978-80-906320-7-3.
Seznam doporučené literatury
HOLMEROVÁ, Iva, Eva JAROLÍMOVÁ a Jitka SUCHÁ. Péče o pacienty s kognitivní poruchou. 2. vyd. Praha: Česká alzheimerovská společnost, 2009. Vážka. ISBN 978-80-86541-28-0.
SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
HAUKE, Marcela. Když do života vstoupí demence, aneb, Praktický průvodce péčí o osoby s demencí nejen v domácím prostředí. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2017. ISBN 978-80-906320-7-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo poskytnout efektivní a atraktivní nástroj, který umožní trénovat různé kognitivní funkce, jako je paměť, myšlení, čtení, rozlišování a řešení jednoduchých matematických úloh.
Student názorně demonstroval výsledky své bakalářské práce. Aplikace je na kvalitní úrovni a je použitelná pro práci s pacienty s oslabenou motorikou.