Tato diplomová práce se zabývá analýzou informačních potřeb vybraných skupin externích stakeholderů. V teoretické části je definován pojem reputace podniku a jsou specifikovány nástroje pro tvorbu pozitivní reputace firmy. Dále se rešerše zaměřuje na definování pojmu stakeholdeři, jejich klasifikování a popis vybraných skupin externích stakeholderů. Pozornost je také věnována komunikaci jakožto základnímu prostředku budování pozitivní reputace podniku.
Praktická část diplomové práce je orientována na popis realizace a prezentaci výsledků výzkumu, který byl zaměřen na zjištění různých typů informací důležitých pro hodnocení reputace chemických podniků a také na určení informační zdrojů preferovaných respondenty z pohledu vybraných skupin externích stakeholderů, tedy v roli široké veřejnosti, potenciálních zaměstnanců, spotřebitelů a okolní society.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the analysis of information needs of selected groups of external stakeholders. In the theoretical part the concept of corporate reputation is defined and tools for creating a positive corporate reputation are specified. Furthermore, the research focuses on defining the concept of stakeholders, classifying them and describing selected groups of external stakeholders. Attention is also paid to communication as a basic means of building a positive corporate reputation.
The practical part of the thesis is focused on the description of the implementation and presentation of the research results, which was aimed at identifying different types of information relevant for the evaluation of the reputation of chemical enterprises and also at identifying the information sources preferred by the respondents from the perspective of selected groups of external stakeholders, i.e. in the role of the general public, potential employees, consumers and the surrounding society.
Klíčová slova
Firemní reputace, stakeholder, externí stakeholder, komunikace, nástroje a kanály komunikace
Klíčová slova v angličtině
Corporate reputation, stakeholder, external stakeholder, communication, communication tools and channels
Rozsah průvodní práce
103 s. (174 374 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá analýzou informačních potřeb vybraných skupin externích stakeholderů. V teoretické části je definován pojem reputace podniku a jsou specifikovány nástroje pro tvorbu pozitivní reputace firmy. Dále se rešerše zaměřuje na definování pojmu stakeholdeři, jejich klasifikování a popis vybraných skupin externích stakeholderů. Pozornost je také věnována komunikaci jakožto základnímu prostředku budování pozitivní reputace podniku.
Praktická část diplomové práce je orientována na popis realizace a prezentaci výsledků výzkumu, který byl zaměřen na zjištění různých typů informací důležitých pro hodnocení reputace chemických podniků a také na určení informační zdrojů preferovaných respondenty z pohledu vybraných skupin externích stakeholderů, tedy v roli široké veřejnosti, potenciálních zaměstnanců, spotřebitelů a okolní society.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the analysis of information needs of selected groups of external stakeholders. In the theoretical part the concept of corporate reputation is defined and tools for creating a positive corporate reputation are specified. Furthermore, the research focuses on defining the concept of stakeholders, classifying them and describing selected groups of external stakeholders. Attention is also paid to communication as a basic means of building a positive corporate reputation.
The practical part of the thesis is focused on the description of the implementation and presentation of the research results, which was aimed at identifying different types of information relevant for the evaluation of the reputation of chemical enterprises and also at identifying the information sources preferred by the respondents from the perspective of selected groups of external stakeholders, i.e. in the role of the general public, potential employees, consumers and the surrounding society.
Klíčová slova
Firemní reputace, stakeholder, externí stakeholder, komunikace, nástroje a kanály komunikace
Klíčová slova v angličtině
Corporate reputation, stakeholder, external stakeholder, communication, communication tools and channels
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmu reputace podniku a rámcová specifikace nástrojů jejího budování.
Specifikace stakeholderů podniku a popis komunikačních nástrojů podniku vhodných pro jejich ovlivňování.
Provedení primárního kvantitativního výzkumu s cílem zjistit informační potřeby vybraných skupin externích stakeholderů pro posouzení reputace chemického podniku.
Analýza získaných dat.
Vyhodnocení a závěr.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmu reputace podniku a rámcová specifikace nástrojů jejího budování.
Specifikace stakeholderů podniku a popis komunikačních nástrojů podniku vhodných pro jejich ovlivňování.
Provedení primárního kvantitativního výzkumu s cílem zjistit informační potřeby vybraných skupin externích stakeholderů pro posouzení reputace chemického podniku.
Analýza získaných dat.
Vyhodnocení a závěr.
Seznam doporučené literatury
Přikrylová, J. a kol. (2019). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Karlíček, M. (2023). Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada Publishing.
Manocha, S. (2023). The Role of Business Communication for Business Success: A Comprehensive Review. Research Journal of English Language and Literature,11(2), 1-5.
Kumar, V., Rahman, Z., Kazmi, A. A. (2016). Stakeholder Identification and Classification: A Sustainability Marketing Perspective. Management Research Review, 39(1), 35-61.
Vysekalová, J., Mikeš, J., Binar, J. (2020). Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing.
Walker, K. (2010). A Systematic Review of the Corporate Reputation Literature: Definition, Measurement, and Theory. Corporate Reputation Review, 12, 357-387.
Seznam doporučené literatury
Přikrylová, J. a kol. (2019). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Karlíček, M. (2023). Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada Publishing.
Manocha, S. (2023). The Role of Business Communication for Business Success: A Comprehensive Review. Research Journal of English Language and Literature,11(2), 1-5.
Kumar, V., Rahman, Z., Kazmi, A. A. (2016). Stakeholder Identification and Classification: A Sustainability Marketing Perspective. Management Research Review, 39(1), 35-61.
Vysekalová, J., Mikeš, J., Binar, J. (2020). Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing.
Walker, K. (2010). A Systematic Review of the Corporate Reputation Literature: Definition, Measurement, and Theory. Corporate Reputation Review, 12, 357-387.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Mohl byste specifikovat limity vašeho výzkumu.
2. Má veřejnost dostatek informací např. ohledně havárií, jak se podle vás komunikují?
3. Podle výsledků vašeho výzkumu, ovlivňuje vnímání environmentálních aspektů podniků při volbě povolání věková kategorie?