Velkým problém dnešní doby je nárůst hovorů na tísňové lince zdravotnické záchranné služby. Značná část hovorů je neurgentního typu, jedná se o pouhé žádosti o obecnou radu nebo informaci. Tato teoreticko-výzkumná bakalářská práce se zabývá výzkumem, jak mají informační a poradenskou činnost zajištěnou zdravotnické záchranné služby, respektive zdravotnická operační střediska. Teoretická část obsahuje nejdůležitější informace o činnosti zdravotnického operačního střediska, včetně jeho role při podávání nejrůznějších informací a telemedicíně. Výzkumná část, která je orientovaná na uvedenou problematiku, prezentuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky ZOS.
Anotace v angličtině
A big problem today is the increase in calls to the emergency medical services. However, some of the calls are of a non-urgent type, they are simply requests for general advice or information. This theoretical-research bachelor thesis deals with the investigation of how information and advice is provided by medical emergency services or medical operation centers. The theoretical part contains the most important information about the activities of a medical operations centre, including its role in providing various information and telemedicine. The research part, which is oriented on the above mentioned issues, presents the results of semi-structured interviews with senior staff of the MOC.
Klíčová slova
Call centrum, informace, operátor, telemedicína, tísňová linka, zdravotnické operační středisko
Klíčová slova v angličtině
Call centre, call taker, emergency line, information, telemedicine, medical operations centre
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Velkým problém dnešní doby je nárůst hovorů na tísňové lince zdravotnické záchranné služby. Značná část hovorů je neurgentního typu, jedná se o pouhé žádosti o obecnou radu nebo informaci. Tato teoreticko-výzkumná bakalářská práce se zabývá výzkumem, jak mají informační a poradenskou činnost zajištěnou zdravotnické záchranné služby, respektive zdravotnická operační střediska. Teoretická část obsahuje nejdůležitější informace o činnosti zdravotnického operačního střediska, včetně jeho role při podávání nejrůznějších informací a telemedicíně. Výzkumná část, která je orientovaná na uvedenou problematiku, prezentuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky ZOS.
Anotace v angličtině
A big problem today is the increase in calls to the emergency medical services. However, some of the calls are of a non-urgent type, they are simply requests for general advice or information. This theoretical-research bachelor thesis deals with the investigation of how information and advice is provided by medical emergency services or medical operation centers. The theoretical part contains the most important information about the activities of a medical operations centre, including its role in providing various information and telemedicine. The research part, which is oriented on the above mentioned issues, presents the results of semi-structured interviews with senior staff of the MOC.
Klíčová slova
Call centrum, informace, operátor, telemedicína, tísňová linka, zdravotnické operační středisko
Klíčová slova v angličtině
Call centre, call taker, emergency line, information, telemedicine, medical operations centre
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
FRANĚK, Ondřej, 2018. Operační řízení přednemocniční neodkladné péče. Praha: Ondřej Franěk. ISBN 978-80-905-6513-5.
REMEŠ, Roman a Silvia TRNOVSKÁ, 2013. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4530-5.
SLEZÁKOVÁ, Zuzana, Jarmila KRISTOVÁ a Zuzana BACHRATÁ, 2022. Teleošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-3175-4.
VILÁŠEK, Josef, Miloš FIALA a David VONDRÁŠEK, 2022. Integrovaný záchranný systém ČR na počátku 21. století. 2., upravené vydání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-5067-8.
Seznam doporučené literatury
FRANĚK, Ondřej, 2018. Operační řízení přednemocniční neodkladné péče. Praha: Ondřej Franěk. ISBN 978-80-905-6513-5.
REMEŠ, Roman a Silvia TRNOVSKÁ, 2013. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4530-5.
SLEZÁKOVÁ, Zuzana, Jarmila KRISTOVÁ a Zuzana BACHRATÁ, 2022. Teleošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-3175-4.
VILÁŠEK, Josef, Miloš FIALA a David VONDRÁŠEK, 2022. Integrovaný záchranný systém ČR na počátku 21. století. 2., upravené vydání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-5067-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.