Práce se zabývá tématem zdravotní gramotnosti dětí v oblasti první pomoci. První část bakalářské práce uvádí typy zdravotní gramotnosti, její význam, metody jejího zvyšování a důsledky nedostatečné zdravotní gramotnosti v první pomoci u této skupiny naší populace. Z větší části se práce zaměřuje na vzdělávaní dětí v první pomoci v ranném, středním a starším školním věku. Dále práce pojednává o první pomoci jako takové, a to zejména s ohledem na problematiku dětí ve školním věku. Pro průzkumnou část bylo provedeno dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of health literacy of children in the field of first aid. The first part of the bachelor thesis presents the types of health literacy, its importance, methods of its improvement and the consequences of the lack of health literacy in first aid in this group of our population. For the most part, the thesis focuses on first aid education for children in early, middle and older school age. Furthermore, the thesis discusses first aid as such, especially with regard to the issue of school-age children. A questionnaire survey was conducted for the exploratory part.
Klíčová slova
Děti, dotazníkové šetření, první pomoc, zdravotní gramotnost
Klíčová slova v angličtině
Children, questionnaire survey, first aid, Health literacy
Rozsah průvodní práce
67 s. (12775 slov).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tématem zdravotní gramotnosti dětí v oblasti první pomoci. První část bakalářské práce uvádí typy zdravotní gramotnosti, její význam, metody jejího zvyšování a důsledky nedostatečné zdravotní gramotnosti v první pomoci u této skupiny naší populace. Z větší části se práce zaměřuje na vzdělávaní dětí v první pomoci v ranném, středním a starším školním věku. Dále práce pojednává o první pomoci jako takové, a to zejména s ohledem na problematiku dětí ve školním věku. Pro průzkumnou část bylo provedeno dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of health literacy of children in the field of first aid. The first part of the bachelor thesis presents the types of health literacy, its importance, methods of its improvement and the consequences of the lack of health literacy in first aid in this group of our population. For the most part, the thesis focuses on first aid education for children in early, middle and older school age. Furthermore, the thesis discusses first aid as such, especially with regard to the issue of school-age children. A questionnaire survey was conducted for the exploratory part.
Klíčová slova
Děti, dotazníkové šetření, první pomoc, zdravotní gramotnost
Klíčová slova v angličtině
Children, questionnaire survey, first aid, Health literacy
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva. Zdravotní gramotnost u vybraných skupin obyvatelstva Jihočeského kraje. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-2201-1.
2. ČELEDOVÁ, Libuše a HOLČÍK, Jan. Nové kapitoly ze sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3809-6.
3. FRANĚK, Ondřej a TRČKOVÁ, Pavla. První pomoc pro školy. 2., aktual. vyd. Hlavatce: Ve škole i mimo ni, 2021. ISBN 978-80-906332-0-9.
4. HAMPLOVÁ, Lidmila. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví: pro střední zdravotnické školy. Sestra (Grada). Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-247-5562-5.
5. VÁGNEROVÁ, Marie a LISÁ, Lidka. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva. Zdravotní gramotnost u vybraných skupin obyvatelstva Jihočeského kraje. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-2201-1.
2. ČELEDOVÁ, Libuše a HOLČÍK, Jan. Nové kapitoly ze sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3809-6.
3. FRANĚK, Ondřej a TRČKOVÁ, Pavla. První pomoc pro školy. 2., aktual. vyd. Hlavatce: Ve škole i mimo ni, 2021. ISBN 978-80-906332-0-9.
4. HAMPLOVÁ, Lidmila. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví: pro střední zdravotnické školy. Sestra (Grada). Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-247-5562-5.
5. VÁGNEROVÁ, Marie a LISÁ, Lidka. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.