Tato bakalářská práce se zabývá vlivem ADHD na život dospělých jedinců v oblasti vztahové, studijní nebo pracovní a jaké mají tyto dopady vliv na působení ve společnosti.
Část teoretická se zaměřuje na vymezení pojmu ADHD, ADHD v dospělosti, sociální práci a sociální dopady.
V části výzkumné bylo cílem pomocí kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaných rozhovorů, popsat dopady poruchy ADHD na jednotlivé oblasti života jedince.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines the impact of ADHD on the lives of adults in the areas of relationships, studies and work, and its implications for societal participation.
The theoretical part focuses on the defining ADHD, ADHD in adulthood, social work, and social impacts.
In the research section, the goal was to use qualitative research through semi-structured interviews to describe the impact of ADHD on various life domains of an individual.
Klíčová slova
ADHD, dospělost, sociální práce, dopady, terapie
Klíčová slova v angličtině
ADHD, adulthood, social work, impacts, therapies
Rozsah průvodní práce
66 s. (114 594 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem ADHD na život dospělých jedinců v oblasti vztahové, studijní nebo pracovní a jaké mají tyto dopady vliv na působení ve společnosti.
Část teoretická se zaměřuje na vymezení pojmu ADHD, ADHD v dospělosti, sociální práci a sociální dopady.
V části výzkumné bylo cílem pomocí kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaných rozhovorů, popsat dopady poruchy ADHD na jednotlivé oblasti života jedince.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines the impact of ADHD on the lives of adults in the areas of relationships, studies and work, and its implications for societal participation.
The theoretical part focuses on the defining ADHD, ADHD in adulthood, social work, and social impacts.
In the research section, the goal was to use qualitative research through semi-structured interviews to describe the impact of ADHD on various life domains of an individual.
Klíčová slova
ADHD, dospělost, sociální práce, dopady, terapie
Klíčová slova v angličtině
ADHD, adulthood, social work, impacts, therapies
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2019. ADHD krok za krokem. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-438-1.
MIOVSKÝ, Michal, 2018. Diagnostika a terapie ADHD: dospělí pacienti a klienti v adiktologii. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0387-4.
PUGNEROVÁ, Michaela a KVINTOVÁ, Jana, 2016. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5452-9.
ŠLAPAL, Radomír, 2022. ÁDéHáĎáci: kteří to vlastně jsou a co s nimi? Brno: Facta Medica. ISBN 978-80-88056-13-3.
ŽÁČKOVÁ, Hana a JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, 2017. Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita: zápory i klady ADHD v dospělosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0204-4.
Seznam doporučené literatury
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2019. ADHD krok za krokem. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-438-1.
MIOVSKÝ, Michal, 2018. Diagnostika a terapie ADHD: dospělí pacienti a klienti v adiktologii. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0387-4.
PUGNEROVÁ, Michaela a KVINTOVÁ, Jana, 2016. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5452-9.
ŠLAPAL, Radomír, 2022. ÁDéHáĎáci: kteří to vlastně jsou a co s nimi? Brno: Facta Medica. ISBN 978-80-88056-13-3.
ŽÁČKOVÁ, Hana a JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, 2017. Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita: zápory i klady ADHD v dospělosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0204-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.