Diplomová práce se zaměřuje na trénink kognitivních funkcí za pomocí moderních digitálních technologií s cílem zkoumat jejich potenciál v prevenci a managementu demence. Je strukturována do dvou hlavních částí: teoretické a rešeršní. První část se zaměřuje na teoretické poznatky, které slouží k objasnění použitých termínů a definic. Rešeršní část práce se zabývá metodologií rešerše a představením relevantních studií souvisejících s danou problematikou.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the training of cognitive functions with the help of modern digital technologies with the aim of investigating their potential in the prevention and management of dementia. It is structured into two main parts: theoretical and research. The first part focuses on theoretical knowledge that serves to clarify the terms and definitions used. The research part of the work deals with research methodology and presentation of relevant studies related to the given issue.
Diplomová práce se zaměřuje na trénink kognitivních funkcí za pomocí moderních digitálních technologií s cílem zkoumat jejich potenciál v prevenci a managementu demence. Je strukturována do dvou hlavních částí: teoretické a rešeršní. První část se zaměřuje na teoretické poznatky, které slouží k objasnění použitých termínů a definic. Rešeršní část práce se zabývá metodologií rešerše a představením relevantních studií souvisejících s danou problematikou.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the training of cognitive functions with the help of modern digital technologies with the aim of investigating their potential in the prevention and management of dementia. It is structured into two main parts: theoretical and research. The first part focuses on theoretical knowledge that serves to clarify the terms and definitions used. The research part of the work deals with research methodology and presentation of relevant studies related to the given issue.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace systematického přehledu dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace systematického přehledu dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
BÍLKOVÁ, Jana. Kognitivní trénink pro třetí věk: 100 cvičení pro rozvoj koncentrace, kreativity, paměti a verbálních dovedností. Praha: Grada, 2016. ISBN 9788027100675.
FERTAĽOVÁ, Terézia a ONDRIOVÁ, Iveta. Demence: nefarmakologické aktivizační postupy. Praha: Grada, 2020. ISBN 9788027124794.
ŠTUREKOVÁ, Lenka. Demence: hodnoticí techniky a nástroje. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1695-9.
VÁLKOVÁ, Lenka. Rehabilitace kognitivních funkcí v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024755717.
VOSTRÝ, Michal a VETEŠKA, Jaroslav. Kognitivní rehabilitace seniorů: psychosociální a edukační souvislosti. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-2866-2.
Seznam doporučené literatury
BÍLKOVÁ, Jana. Kognitivní trénink pro třetí věk: 100 cvičení pro rozvoj koncentrace, kreativity, paměti a verbálních dovedností. Praha: Grada, 2016. ISBN 9788027100675.
FERTAĽOVÁ, Terézia a ONDRIOVÁ, Iveta. Demence: nefarmakologické aktivizační postupy. Praha: Grada, 2020. ISBN 9788027124794.
ŠTUREKOVÁ, Lenka. Demence: hodnoticí techniky a nástroje. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1695-9.
VÁLKOVÁ, Lenka. Rehabilitace kognitivních funkcí v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024755717.
VOSTRÝ, Michal a VETEŠKA, Jaroslav. Kognitivní rehabilitace seniorů: psychosociální a edukační souvislosti. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-2866-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a diplomovou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.