Diplomová práce zkoumá problematiku edukace dětského pacienta před plánovaným operačním výkonem. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu, konkrétně polostandardizovaný rozhovor. Hlavním cílem práce je zjistit přístup perioperačních sester, s nimiž byl veden rozhovor, k uvedené edukaci. Dílčími cíli jsou pak zjištění, jaké metody respondentky v minulosti pro edukaci dětských pacientů používaly, jaké jsou podle respondentek překážky pro edukaci a co v minulosti vedlo k ukončení edukace dětských pacientů perioperačními sestrami na jejich pracovišti. Posledním dílčím cílem je pak zpracování edukační brožury, která by měla usnadnit opětovné zavedení předoperační edukace, a která je součástí přílohy této práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the issue of pediatric patient education before a planned surgical procedure. A qualitative research method was chosen for the research, namely a semi-standardized interview. The main objective of the thesis is to find out the approach of the perioperative nurses, who were interviewed, to the aforementioned education. The sub-objectives are to find out what methods the respondents used in the past for the education of pediatric patients, what the barriers to education are according to the respondents, and what in the past led to the termination of the education of pediatric patients by perioperative nurses at their workplace. The last sub-goal is the preparation of an educational brochure, which should facilitate the re-introduction of pre-operative education, and which is part of the appendix to this thesis.
Klíčová slova
dětská perioperační péče, edukace ve zdravotnictví, ošetřovatelská péče
Klíčová slova v angličtině
healthcare education, nursing care, perioperative care for pediatric patients
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zkoumá problematiku edukace dětského pacienta před plánovaným operačním výkonem. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu, konkrétně polostandardizovaný rozhovor. Hlavním cílem práce je zjistit přístup perioperačních sester, s nimiž byl veden rozhovor, k uvedené edukaci. Dílčími cíli jsou pak zjištění, jaké metody respondentky v minulosti pro edukaci dětských pacientů používaly, jaké jsou podle respondentek překážky pro edukaci a co v minulosti vedlo k ukončení edukace dětských pacientů perioperačními sestrami na jejich pracovišti. Posledním dílčím cílem je pak zpracování edukační brožury, která by měla usnadnit opětovné zavedení předoperační edukace, a která je součástí přílohy této práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the issue of pediatric patient education before a planned surgical procedure. A qualitative research method was chosen for the research, namely a semi-standardized interview. The main objective of the thesis is to find out the approach of the perioperative nurses, who were interviewed, to the aforementioned education. The sub-objectives are to find out what methods the respondents used in the past for the education of pediatric patients, what the barriers to education are according to the respondents, and what in the past led to the termination of the education of pediatric patients by perioperative nurses at their workplace. The last sub-goal is the preparation of an educational brochure, which should facilitate the re-introduction of pre-operative education, and which is part of the appendix to this thesis.
Klíčová slova
dětská perioperační péče, edukace ve zdravotnictví, ošetřovatelská péče
Klíčová slova v angličtině
healthcare education, nursing care, perioperative care for pediatric patients
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2171-2.
KUBEROVÁ, Helena, 2010. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-684-1.
MANDYSOVÁ, Petra, 2016. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-971-5.
PLEVOVÁ, Ilona a SLOWIK, Regina, 2010. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2968-8.
SCHNEIDEROVÁ, Michaela, 2014. Perioperační péče. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4414-8.
Seznam doporučené literatury
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2171-2.
KUBEROVÁ, Helena, 2010. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-684-1.
MANDYSOVÁ, Petra, 2016. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-971-5.
PLEVOVÁ, Ilona a SLOWIK, Regina, 2010. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2968-8.
SCHNEIDEROVÁ, Michaela, 2014. Perioperační péče. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4414-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a diplomovou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.