Tato bakalářská práce se zabývá sebehodnocením učících se jedinců cizímu jazyku, konkrétně
Anglickému jazyku, s návazností na jejich motivaci při učení. Cílem této práce je zjistit
současný stav vlivu sebehodnocení na učení angličtiny, se zaměřením na vazbu mezi
sebehodnocením a motivací učícího se jedince. Nejprve je v práci představen pojem učící se
jedinec, přesněji skupina, na kterou je tato přehledová studie zaměřena. Dále je zde stručně
vysvětlen pojem motivace, hodnocení a sebehodnocení. Práce je rozdělena na dvě části -
teoretickou a praktickou, která je ve formě přehledové studie. Teoretickou část tvoří základní
pojmy, které jsou používány v praktické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the self-assessment of learners learning a foreign language,
specifically English, focusing on its connection to their motivation for learning. This thesis aims
to determine the current influence of self-assessment on English language learning, focusing
on the relationship between self-assessment and the learner's motivation. Initially, the concept
of a learner, specifically the group targeted by this literature review, is introduced. Furthermore,
the terms motivation, evaluation, and self-assessment are briefly explained. The thesis is
divided into two parts - theoretical and practical, with the latter presented as a literature review.
The theoretical part consists of basic concepts that are applied in the practical section.
Klíčová slova
Přehledová studie, sebehodnocení, motivace, učení se, učící se, Anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Literature review, self-assessment, motivation, learning, learner, English language
Rozsah průvodní práce
56 s. (109028 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá sebehodnocením učících se jedinců cizímu jazyku, konkrétně
Anglickému jazyku, s návazností na jejich motivaci při učení. Cílem této práce je zjistit
současný stav vlivu sebehodnocení na učení angličtiny, se zaměřením na vazbu mezi
sebehodnocením a motivací učícího se jedince. Nejprve je v práci představen pojem učící se
jedinec, přesněji skupina, na kterou je tato přehledová studie zaměřena. Dále je zde stručně
vysvětlen pojem motivace, hodnocení a sebehodnocení. Práce je rozdělena na dvě části -
teoretickou a praktickou, která je ve formě přehledové studie. Teoretickou část tvoří základní
pojmy, které jsou používány v praktické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the self-assessment of learners learning a foreign language,
specifically English, focusing on its connection to their motivation for learning. This thesis aims
to determine the current influence of self-assessment on English language learning, focusing
on the relationship between self-assessment and the learner's motivation. Initially, the concept
of a learner, specifically the group targeted by this literature review, is introduced. Furthermore,
the terms motivation, evaluation, and self-assessment are briefly explained. The thesis is
divided into two parts - theoretical and practical, with the latter presented as a literature review.
The theoretical part consists of basic concepts that are applied in the practical section.
Klíčová slova
Přehledová studie, sebehodnocení, motivace, učení se, učící se, Anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Literature review, self-assessment, motivation, learning, learner, English language
Zásady pro vypracování
Studentka připraví přehledovou studii na téma Vliv sebehodnocení jako nástroje na učení se cizího jazyka. V teoretické části studentka představí principy sebehodnocení a definuje základní pojmy. V praktické části potom porovná současný výzkum vlivu sebehodnocení na učení angličtiny, se zaměřením na vazbu mezi sebehodnocením a motivací učícího se jedince.
Zásady pro vypracování
Studentka připraví přehledovou studii na téma Vliv sebehodnocení jako nástroje na učení se cizího jazyka. V teoretické části studentka představí principy sebehodnocení a definuje základní pojmy. V praktické části potom porovná současný výzkum vlivu sebehodnocení na učení angličtiny, se zaměřením na vazbu mezi sebehodnocením a motivací učícího se jedince.
Seznam doporučené literatury
Bensalem, Elias, and Fahad H. Alenazi, 2023. "Using speaking ePortfolios to enhance oral English language skills among English as a foreign language students.” Vivat Academia 156: 25–47
Boud, David. 2013. Enhancing learning through self-assessment. New York: RoutledgeFalmer.
Dörnyei, Zoltán. 2001. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge University Press.
Dunning, David, C. Heath and J. M. Suls. 2004. "Flawed self-assessment: Implications for health, education, and the workplace.” Psychological science in the public interest 5(3): 69–106.
Jamrus, H. M., and A. B. Razali. 2019. "Using self-assessment as a tool for English language learning.” English Language Teaching 12(11): 64–73.
Kolář, Zdeněk a Renata Šikulová. 2009. Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishings, a.s
Matějček, Zdeněk. 2015. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál.
Ross, John A. 2006. "The reliability, validity, and utility of self-assessment.” Practical Assessment, Research, and Evaluation 11(1): 10.
Slavík, Jan. 1999. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.
Burden and Williams 1997 psychology for language teachers
Seznam doporučené literatury
Bensalem, Elias, and Fahad H. Alenazi, 2023. "Using speaking ePortfolios to enhance oral English language skills among English as a foreign language students.” Vivat Academia 156: 25–47
Boud, David. 2013. Enhancing learning through self-assessment. New York: RoutledgeFalmer.
Dörnyei, Zoltán. 2001. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge University Press.
Dunning, David, C. Heath and J. M. Suls. 2004. "Flawed self-assessment: Implications for health, education, and the workplace.” Psychological science in the public interest 5(3): 69–106.
Jamrus, H. M., and A. B. Razali. 2019. "Using self-assessment as a tool for English language learning.” English Language Teaching 12(11): 64–73.
Kolář, Zdeněk a Renata Šikulová. 2009. Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishings, a.s
Matějček, Zdeněk. 2015. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál.
Ross, John A. 2006. "The reliability, validity, and utility of self-assessment.” Practical Assessment, Research, and Evaluation 11(1): 10.
Slavík, Jan. 1999. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.
Burden and Williams 1997 psychology for language teachers
Přílohy volně vložené
1 přehledová tabulka
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila svou práci a vyjádřila se k nedostatkům uvedeným v posudcích. Vzhledem k tomu, že práce má závažné nedostatky v teoret. i empirické části, které nelze během obhajoby odstranit, komise doporučila práci přepracovat podle hodnocení v posudcích.