Bakalářská práce se zabývá výpočtem provozních intervalů jako součásti procesu tvorby technologických pomůcek provozovatele dráhy. Práce analyzuje současnou metodiku upravující problematiku provozních intervalů v podmínkách Správy železnic, státní organizace, včetně významu těchto intervalů z pohledu zpracování místní technologie. Praktická část práce je zaměřena na výpočet vybraných provozních intervalů v železniční stanici Brno hlavní nádraží po dokončené modernizaci stanice. Cílem práce je na základě provedené analýzy identifikovat důležité provozní intervaly z hlediska tvorby staniční technologie i operativního řízení provozu a prověřit, zda doposud používané hodnoty provozních intervalů odpovídají současným technicko-provozním parametrům stanice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the calculation of operating intervals as a part of the process of creating technological aids of the railway infrastructrure manager. The thesis analyses the current methodology regulating the issue of operating intervals in the conditions of the national railway infrastructure manager in the Czech republic, including the importance of these intervals in terms of processing of railway station technology. The practical part of this thesis is focused on the calculation of operating intervals in the railway station Brno hlavní nádraží after the completed modernisation of this station. The aim of the work is to identify important operating intervals from the point of view of processing of railway station technology and operational traffic control and to check whether the values of these intervals used so far correspond to the current technical and operational parameters of the station.
Klíčová slova
plán obsazení staničních kolejí, provozní intervaly, provozovatel dráhy, staniční technologie, technologické pomůcky, železniční doprava
Klíčová slova v angličtině
station tracks occupation diagram, operating intervals, railway infrastructure manager, railway station technology, technological aids, railway transport
Rozsah průvodní práce
95 s. (162 924 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá výpočtem provozních intervalů jako součásti procesu tvorby technologických pomůcek provozovatele dráhy. Práce analyzuje současnou metodiku upravující problematiku provozních intervalů v podmínkách Správy železnic, státní organizace, včetně významu těchto intervalů z pohledu zpracování místní technologie. Praktická část práce je zaměřena na výpočet vybraných provozních intervalů v železniční stanici Brno hlavní nádraží po dokončené modernizaci stanice. Cílem práce je na základě provedené analýzy identifikovat důležité provozní intervaly z hlediska tvorby staniční technologie i operativního řízení provozu a prověřit, zda doposud používané hodnoty provozních intervalů odpovídají současným technicko-provozním parametrům stanice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the calculation of operating intervals as a part of the process of creating technological aids of the railway infrastructrure manager. The thesis analyses the current methodology regulating the issue of operating intervals in the conditions of the national railway infrastructure manager in the Czech republic, including the importance of these intervals in terms of processing of railway station technology. The practical part of this thesis is focused on the calculation of operating intervals in the railway station Brno hlavní nádraží after the completed modernisation of this station. The aim of the work is to identify important operating intervals from the point of view of processing of railway station technology and operational traffic control and to check whether the values of these intervals used so far correspond to the current technical and operational parameters of the station.
Klíčová slova
plán obsazení staničních kolejí, provozní intervaly, provozovatel dráhy, staniční technologie, technologické pomůcky, železniční doprava
Klíčová slova v angličtině
station tracks occupation diagram, operating intervals, railway infrastructure manager, railway station technology, technological aids, railway transport
Zásady pro vypracování
Úvod 1. Analýza současné metodiky Správy železnic v oblasti provozních intervalů 2. Význam provozních intervalů v místní technologii 3. Charakteristika vybrané ŽST včetně místní technologie a identifikace problémových jevů 4 .Výpočet vybraných intervalů na základě popsaných skutečností Závěr
\bigskip
Na vedení bakalářské práce se spolupodílí Ing. Erik Tischer v rámci udržitelnosti projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans), reg. č.: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394).
Zásady pro vypracování
Úvod 1. Analýza současné metodiky Správy železnic v oblasti provozních intervalů 2. Význam provozních intervalů v místní technologii 3. Charakteristika vybrané ŽST včetně místní technologie a identifikace problémových jevů 4 .Výpočet vybraných intervalů na základě popsaných skutečností Závěr
\bigskip
Na vedení bakalářské práce se spolupodílí Ing. Erik Tischer v rámci udržitelnosti projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans), reg. č.: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394).
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí/ho práce
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí/ho práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své bakalářské práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.