Těžištěm diplomové práce je návrh modelu krátkodobé predikce jízdy vlaků pro určení pořadí provážení vlaků zejména v mezistaničních úsecích dvoukolejných tratí při výluce jedné z traťových kolejí. Záměrem je minimalizace zpoždění vzniklého díky tomuto infrastrukturnímu omezení, ale zároveň i zohledňování priorit provážených vlaků. Stěžejním efektem je možnost získání informací o očekávaných hodnotách zpoždění. Využití se předpokládá jak v operativním řízení, tak při navrhování výlukových jízdních řádů. Principiálně je možné model využít i v systému automatického stavění vlakových cest. Prezentované řešení, které je možné označit za pilotní, je v rámci diplomové práce realizováno v prostředí aplikace Microsoft Excel a ověřeno na úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice.
Anotace v angličtině
The focus of the diploma thesis is the design of a short-term prediction model to organization of train rides, especially in interstation sections of double-tracked lines when one of the tracks is closed. The intention is to minimize the delay caused by this infrastructural limitation, but with regard to the priorities of passing trains. The main effect is the possibility of obtaining information about expected delay values. It is expected to be used both in operational control of traffic and in the design of road closure timetables. In principle, the model can also be used in the automatic route setting system. Presented solution, can be described as a pilot. Is implemented in the Microsoft Excel application. Verificatin is based the raliway line Staré Město u Uherského Hradiště and Otrokovice.
Těžištěm diplomové práce je návrh modelu krátkodobé predikce jízdy vlaků pro určení pořadí provážení vlaků zejména v mezistaničních úsecích dvoukolejných tratí při výluce jedné z traťových kolejí. Záměrem je minimalizace zpoždění vzniklého díky tomuto infrastrukturnímu omezení, ale zároveň i zohledňování priorit provážených vlaků. Stěžejním efektem je možnost získání informací o očekávaných hodnotách zpoždění. Využití se předpokládá jak v operativním řízení, tak při navrhování výlukových jízdních řádů. Principiálně je možné model využít i v systému automatického stavění vlakových cest. Prezentované řešení, které je možné označit za pilotní, je v rámci diplomové práce realizováno v prostředí aplikace Microsoft Excel a ověřeno na úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice.
Anotace v angličtině
The focus of the diploma thesis is the design of a short-term prediction model to organization of train rides, especially in interstation sections of double-tracked lines when one of the tracks is closed. The intention is to minimize the delay caused by this infrastructural limitation, but with regard to the priorities of passing trains. The main effect is the possibility of obtaining information about expected delay values. It is expected to be used both in operational control of traffic and in the design of road closure timetables. In principle, the model can also be used in the automatic route setting system. Presented solution, can be described as a pilot. Is implemented in the Microsoft Excel application. Verificatin is based the raliway line Staré Město u Uherského Hradiště and Otrokovice.
2. Návrh simulačního modelu organizace dopravy při výlukách
3. Návrh způsobu využívání modelu při organizování železniční dopravy
4. Vyhodnocení přínosů
Závěr
\bigskip
Na vedení diplomové práce se spolupodílí Ing. Erik Tischer v rámci udržitelnosti projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans), reg. č.: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394).
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Výluková činnost v železniční dopravě
2. Návrh simulačního modelu organizace dopravy při výlukách
3. Návrh způsobu využívání modelu při organizování železniční dopravy
4. Vyhodnocení přínosů
Závěr
\bigskip
Na vedení diplomové práce se spolupodílí Ing. Erik Tischer v rámci udržitelnosti projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans), reg. č.: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394).
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí/ho práce
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí/ho práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.