Práca sa zaoberá návrhom emulačného zariadenia, ktoré má za účel nahradiť traťovú časť zabezpečovacieho systému PZB v podmienkach infraštruktúry, kde tento systém nie je inštalovaný, aby sa docielilo oboznámenie personálu vedúceho vozidlo o charakteristikách systému a spôsoboch jeho ovládania, pričom emulátor nemožno považovať za plnohodnotnú náhradu zabezpečovacieho zariadenia a pomocou neho nie je možné považovať jazdu vlaku za zabezpečenú.
Anotace v angličtině
The work deals with the design of an emulation device, which is intended to replace the trackside part of the PZB safety system in infrastructure conditions where this system is not installed, in order to familiarize the personnel driving the vehicle with the characteristics of the system and its control methods, while the emulator cannot be considered a full-fledged replacement safety device and with its help the train ride cannot be considered as additionally safe.
Práca sa zaoberá návrhom emulačného zariadenia, ktoré má za účel nahradiť traťovú časť zabezpečovacieho systému PZB v podmienkach infraštruktúry, kde tento systém nie je inštalovaný, aby sa docielilo oboznámenie personálu vedúceho vozidlo o charakteristikách systému a spôsoboch jeho ovládania, pričom emulátor nemožno považovať za plnohodnotnú náhradu zabezpečovacieho zariadenia a pomocou neho nie je možné považovať jazdu vlaku za zabezpečenú.
Anotace v angličtině
The work deals with the design of an emulation device, which is intended to replace the trackside part of the PZB safety system in infrastructure conditions where this system is not installed, in order to familiarize the personnel driving the vehicle with the characteristics of the system and its control methods, while the emulator cannot be considered a full-fledged replacement safety device and with its help the train ride cannot be considered as additionally safe.
Na základě dostupných zdrojů informací provést rešerši principů činnosti národního vlakového zabezpečovače PZB.
Identifikovat technické charakteristiky vlakového zabezpečovače PZB, které jsou klíčové pro interakci mobilní a stacionární části prostřednictvím magnetické indukce.
Stanovit parametry emulace stacionárních cívek (tzv. "magnetů" – včetně celého obvodového řešení) pro interakci s magnetickým polem mobilní části.
Stanovit scénáře demonstrace činnosti mobilní části zabezpečovače PZB prostřednictvím emulace stacionárních cívek včetně stanovení podmínek a omezení pro neovlivnění bezpečnosti železničního provozu.
Navrhnout emulátor stacionárních cívek zabezpečovače PZB – řešení jak vlastní cívky, tak obvodů potřebných k její funkci, ovládání dle stanovených scénářů demonstrace a mechanické provedení.
Zásady pro vypracování
Na základě dostupných zdrojů informací provést rešerši principů činnosti národního vlakového zabezpečovače PZB.
Identifikovat technické charakteristiky vlakového zabezpečovače PZB, které jsou klíčové pro interakci mobilní a stacionární části prostřednictvím magnetické indukce.
Stanovit parametry emulace stacionárních cívek (tzv. "magnetů" – včetně celého obvodového řešení) pro interakci s magnetickým polem mobilní části.
Stanovit scénáře demonstrace činnosti mobilní části zabezpečovače PZB prostřednictvím emulace stacionárních cívek včetně stanovení podmínek a omezení pro neovlivnění bezpečnosti železničního provozu.
Navrhnout emulátor stacionárních cívek zabezpečovače PZB – řešení jak vlastní cívky, tak obvodů potřebných k její funkci, ovládání dle stanovených scénářů demonstrace a mechanické provedení.
Seznam doporučené literatury
MASCHEK. U. Sicherung des Schienenverkehrs: Grundlagen und Planung der Leit-und Sicherungstechnik. 3rd ed. Wiesbaden: Springer Vieweg Wiesbaden, 2015. Artikel 7.2, s. 214‑223. ISBN 978-3-658-10758-1.
POUPĚ, Oldřich. Zabezpečovací technika v železniční dopravě. 2. díl. Praha: NADAS, 1990. ISBN 80-7030-073-6.
Seznam doporučené literatury
MASCHEK. U. Sicherung des Schienenverkehrs: Grundlagen und Planung der Leit-und Sicherungstechnik. 3rd ed. Wiesbaden: Springer Vieweg Wiesbaden, 2015. Artikel 7.2, s. 214‑223. ISBN 978-3-658-10758-1.