Tato bakalářská práce se zabývá tématem identity a asimilace v románu Mona in the Promised Land od čínsko-americké autorky Gish Jenové. Zaměřuje se hlavně na hlavní postavu Monu, která není schopna najít svoji pravou identitu, protože je jak Číňanka, tak Američanka. Celkově se práce zabývá hledáním pravé identity, ať už náboženské nebo kulturní, a s překážkami, které s tímto procesem přicházejí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the theme of identity and assimilation in the novel Mona in the Promised Land by Chinese-American author Gish Jen. It mainly focuses on the main character, Mona, who cannot find her true identity because she is both Chinese and American. Overall, the work deals with the search for true identity, whether religious or cultural and the obstacles that come with this process.
Klíčová slova
Identita, asimilace, imigrace, náboženství, americko-čínská literatura, Gish Jen
Klíčová slova v angličtině
Identity, assimilation, immigration, religion, Chinese-American literature, Gish Jen
Rozsah průvodní práce
55 s
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem identity a asimilace v románu Mona in the Promised Land od čínsko-americké autorky Gish Jenové. Zaměřuje se hlavně na hlavní postavu Monu, která není schopna najít svoji pravou identitu, protože je jak Číňanka, tak Američanka. Celkově se práce zabývá hledáním pravé identity, ať už náboženské nebo kulturní, a s překážkami, které s tímto procesem přicházejí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the theme of identity and assimilation in the novel Mona in the Promised Land by Chinese-American author Gish Jen. It mainly focuses on the main character, Mona, who cannot find her true identity because she is both Chinese and American. Overall, the work deals with the search for true identity, whether religious or cultural and the obstacles that come with this process.
Klíčová slova
Identita, asimilace, imigrace, náboženství, americko-čínská literatura, Gish Jen
Klíčová slova v angličtině
Identity, assimilation, immigration, religion, Chinese-American literature, Gish Jen
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se věnovat románu čínsko-americké autorky Gish Jen(ové) Mona in the Promised Land. V úvodu práce studentka stručně nastíní literárně-historický kontext díla, zařadí jej do souvislostí čínsko-americké (asijsko-americké) literatury a žánru. S využitím relevantní odborné literatury bude definovat pojmy a koncepty, s nimiž bude pracovat (etnicita, asimilace, second-generation, ap.) Jádrem práce bude analýza zvoleného díla, v níž se studentka zaměří na způsoby zobrazení imigrace, asimilace, akulturace, předávání a přetváření (etnické, kulturní, jazykové, náboženské) identity, případně otázky dospívání. Své analýzy shrne a vysloví obecnější závěry o přístupech Jenové k daným tématům.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se věnovat románu čínsko-americké autorky Gish Jen(ové) Mona in the Promised Land. V úvodu práce studentka stručně nastíní literárně-historický kontext díla, zařadí jej do souvislostí čínsko-americké (asijsko-americké) literatury a žánru. S využitím relevantní odborné literatury bude definovat pojmy a koncepty, s nimiž bude pracovat (etnicita, asimilace, second-generation, ap.) Jádrem práce bude analýza zvoleného díla, v níž se studentka zaměří na způsoby zobrazení imigrace, asimilace, akulturace, předávání a přetváření (etnické, kulturní, jazykové, náboženské) identity, případně otázky dospívání. Své analýzy shrne a vysloví obecnější závěry o přístupech Jenové k daným tématům.
Seznam doporučené literatury
Bubíková, Šárka. 2008. Literary childhoods: growing up in British and American literature. Tahy, sv. 2. Červený Kostelec: Pavel Mervart.
Bunle, Henri. The Cultural Assimilation of Immigrants. Population Studies 3 (1950): 5–11.
Furman, Andrew. Immigrant Dreams and Civic Promises: (Con-)Testing Identity in Early Jewish American Literature and Gish Jen’s Mona in the Promised Land. MELUS 25, no. 1 (2000): 209–26.
González, Bego\ na Simal. The (Re)Birth of Mona Changowitz: Rituals and Ceremonies of Cultural Conversion and Self-Making in ‘Mona in the Promised Land.’ MELUS 26, no. 2 (2001): 225–42.
Jen, Gish. 1996. Mona in the promised land. New York: Vintage Books.
Lin, Erika T. Mona on the Phone: The Performative Body and Racial Identity in ‘Mona in the Promised Land.’ MELUS 28, no. 2 (2003): 47–57.
Taylor, Mark C. c1998. Critical terms for religious studies. Chicago: University of Chicago Press.
The Melting Pot. The Scientific Monthly 19, no. 5 (1924): 555–59.
Zack, Naomi, Laurie Shrage, and Crispin Sartwell, eds. 1998. Race, class, gender, and sexuality: the big questions. Malden, Massachusetts, USA: Blackwell Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bubíková, Šárka. 2008. Literary childhoods: growing up in British and American literature. Tahy, sv. 2. Červený Kostelec: Pavel Mervart.
Bunle, Henri. The Cultural Assimilation of Immigrants. Population Studies 3 (1950): 5–11.
Furman, Andrew. Immigrant Dreams and Civic Promises: (Con-)Testing Identity in Early Jewish American Literature and Gish Jen’s Mona in the Promised Land. MELUS 25, no. 1 (2000): 209–26.
González, Bego\ na Simal. The (Re)Birth of Mona Changowitz: Rituals and Ceremonies of Cultural Conversion and Self-Making in ‘Mona in the Promised Land.’ MELUS 26, no. 2 (2001): 225–42.
Jen, Gish. 1996. Mona in the promised land. New York: Vintage Books.
Lin, Erika T. Mona on the Phone: The Performative Body and Racial Identity in ‘Mona in the Promised Land.’ MELUS 28, no. 2 (2003): 47–57.