Hlavním cílem této bakalářské práce na téma ''Obchodní řetězce a jejich vliv na obchodní činnost‘‘ je podat celistvý pohled na obchodní řetězce v České republice, jeho vývoj, analýzu současného stavu, analýzu prognóz do budoucna. Součástí mé práce je doplnit obraz tohoto stavu o vlastní marketingový průzkum.
První kapitola pojednává o základních pojmech a problematice retailingových firem. Seznamuje s různými členěními a typy obchodních řetězců.
Ve druhé kapitole se zabývám vlastním vymezením obchodních řetězců a také se snažím vysvětlit podstatu fungování tohoto typu obchodování. Dále se zde pojednává o tendencích a trendech na světových trzích v retailingu.
Ve třetí kapitole se zaměřuji na analýzu současného stavu obchodu na vybraném vzorku nejúspěšnějších českých obchodních řetězců. V závěru kapitoly jsou nastíněny možné prognózy vývoje obchodu pro rok 2008 a předpokládaný vývoj v následujících letech.
Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na běžné marketingové postupy obchodních řetězců. Jádro této kapitoly tvoří vlastní marketingový průzkum, jehož cílem bylo zjistit postoje chrudimských občanů k obchodním řetězcům.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis called ''Obchodní řetězce a jejich vliv na obchodní činnost‘‘ (Retail Chains and their influence on business activities) is to describe the general state of retail chains. This paper reviews the main developments in the last period; it brings out with analyses of their position on the Czech market as well as it outlines market development forecast in Czech Republic. I added my own retail market monitoring of Chrudim shopper’s habits to make this description complete.
The first chapter deals with definitions of retail chains. The major types and profiles of chains are introduced.
In the second chapter I discuss the definition of retail stores and then I try to explain the nature of this kind of trading. Retail trends and tendencies are treated too.
In the third chapter I analyse the actual development of the most successful Czech retail chains on the market. The predictions of the Czech retails for the next years are sketched in the end of this chapter.
In the fourth chapter I describe current marketing strategies of retail stores. The main topic of this chapter is my own retail market monitoring. I focused primary on the shopper’s habits of Chrudim inhabitants.
Klíčová slova
Obchodní řetězce, maloobchod, supermarket, obchodní dům, marketingový průzkum
Klíčová slova v angličtině
Retail chains, retailing, superstore, department store, marketing research
Rozsah průvodní práce
65s, 6s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce na téma ''Obchodní řetězce a jejich vliv na obchodní činnost‘‘ je podat celistvý pohled na obchodní řetězce v České republice, jeho vývoj, analýzu současného stavu, analýzu prognóz do budoucna. Součástí mé práce je doplnit obraz tohoto stavu o vlastní marketingový průzkum.
První kapitola pojednává o základních pojmech a problematice retailingových firem. Seznamuje s různými členěními a typy obchodních řetězců.
Ve druhé kapitole se zabývám vlastním vymezením obchodních řetězců a také se snažím vysvětlit podstatu fungování tohoto typu obchodování. Dále se zde pojednává o tendencích a trendech na světových trzích v retailingu.
Ve třetí kapitole se zaměřuji na analýzu současného stavu obchodu na vybraném vzorku nejúspěšnějších českých obchodních řetězců. V závěru kapitoly jsou nastíněny možné prognózy vývoje obchodu pro rok 2008 a předpokládaný vývoj v následujících letech.
Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na běžné marketingové postupy obchodních řetězců. Jádro této kapitoly tvoří vlastní marketingový průzkum, jehož cílem bylo zjistit postoje chrudimských občanů k obchodním řetězcům.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis called ''Obchodní řetězce a jejich vliv na obchodní činnost‘‘ (Retail Chains and their influence on business activities) is to describe the general state of retail chains. This paper reviews the main developments in the last period; it brings out with analyses of their position on the Czech market as well as it outlines market development forecast in Czech Republic. I added my own retail market monitoring of Chrudim shopper’s habits to make this description complete.
The first chapter deals with definitions of retail chains. The major types and profiles of chains are introduced.
In the second chapter I discuss the definition of retail stores and then I try to explain the nature of this kind of trading. Retail trends and tendencies are treated too.
In the third chapter I analyse the actual development of the most successful Czech retail chains on the market. The predictions of the Czech retails for the next years are sketched in the end of this chapter.
In the fourth chapter I describe current marketing strategies of retail stores. The main topic of this chapter is my own retail market monitoring. I focused primary on the shopper’s habits of Chrudim inhabitants.
Klíčová slova
Obchodní řetězce, maloobchod, supermarket, obchodní dům, marketingový průzkum
Klíčová slova v angličtině
Retail chains, retailing, superstore, department store, marketing research
Zásady pro vypracování
Úvod
1.Základní pojmy
2.Podstata obchodních řetězců
3.Situace na trhu ČR
4.Marketing obchodních řetězců
5.Závěr
6.Použitá literatura a prameny
7.Přílohy
Zásady pro vypracování
Úvod
1.Základní pojmy
2.Podstata obchodních řetězců
3.Situace na trhu ČR
4.Marketing obchodních řetězců
5.Závěr
6.Použitá literatura a prameny
7.Přílohy
Seznam doporučené literatury
Pražská, L., Jindra, J.:Obchodní podnikání = Retail management. Praha. Management Press, 2002
Kotler, P., Marketing od A do Z. Praha. Management Press, Praha 2003
http://www.financecr.cz
http://www.mobchod.cz
Časopisy:Ekonom,Profit, Týden, Euro
Deník: Hospodářské noviny
Podnikové informace
Seznam doporučené literatury
Pražská, L., Jindra, J.:Obchodní podnikání = Retail management. Praha. Management Press, 2002
Kotler, P., Marketing od A do Z. Praha. Management Press, Praha 2003
http://www.financecr.cz
http://www.mobchod.cz
Časopisy:Ekonom,Profit, Týden, Euro
Deník: Hospodářské noviny
Podnikové informace
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem bylo podat pohled na obchodní řetězce v ČR.
Byla tázána na tyto otázky:
1. Zopakujte jasně a stručně charakteristiku obchodního řetězce?
2. Myslíte si, že dotazovaní znali rozdíl mezi hypermarketem a supermarketem?