Bakalářská práceje zaměřena na specifické poruchy učení (dyslexii, dysgrafii a dysortografii) a na postoje učitelů na ZŠ k těmto vybraným specifickým poruchám učení.
V teoretické části se bakalářská práce zabývá především terminologií a legislativou, která se ke specifickým poruchám učení vztahuje.
Součástí práce je také vlastní empirické šetření, které bylo provedeno na pěti základních školách v mikroregionu Tanvaldsko. Z dotazníkového šetření vyplývá, že učitelé se v oblasti specifických poruch učení neustále sebevzdělávají.
Anotace v angličtině
The bachelor thesisdeals with specific learning disabilities (dyslexia, dysgraphia, dysorthographia) and view of basic school teachers for this choice specific learning disabilities.
The bachelor thesis engages in theoretical part first terminology and legislature which refer to specific learning disabilities.
The constituent of this thesis is my own empirical examination which it was performed in five chosen basic schools in Tanvald. From empirical examination results that teacher theirself-education in the sphere of specific learning disabilities.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, vzdělávání, pedagog.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, education, teacher.
Rozsah průvodní práce
43 s., 19 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práceje zaměřena na specifické poruchy učení (dyslexii, dysgrafii a dysortografii) a na postoje učitelů na ZŠ k těmto vybraným specifickým poruchám učení.
V teoretické části se bakalářská práce zabývá především terminologií a legislativou, která se ke specifickým poruchám učení vztahuje.
Součástí práce je také vlastní empirické šetření, které bylo provedeno na pěti základních školách v mikroregionu Tanvaldsko. Z dotazníkového šetření vyplývá, že učitelé se v oblasti specifických poruch učení neustále sebevzdělávají.
Anotace v angličtině
The bachelor thesisdeals with specific learning disabilities (dyslexia, dysgraphia, dysorthographia) and view of basic school teachers for this choice specific learning disabilities.
The bachelor thesis engages in theoretical part first terminology and legislature which refer to specific learning disabilities.
The constituent of this thesis is my own empirical examination which it was performed in five chosen basic schools in Tanvald. From empirical examination results that teacher theirself-education in the sphere of specific learning disabilities.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, vzdělávání, pedagog.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, education, teacher.
Zásady pro vypracování
1. Úvod - motivace
- uvedení do problematiky
- obecně dysfce
2. Dyslexie, dygrafie, dysortografie - vymezení
- projevy
2.1. Vnímání dysfcí ze strany učitele ZŠ - informovanost
- připravenost (kurzy,...)
2.2. Výzkum - interpretace výsledků
3. Závěr - shrnutí
- informovanost o situaci
Přílohy
Zásady pro vypracování
1. Úvod - motivace
- uvedení do problematiky
- obecně dysfce
2. Dyslexie, dygrafie, dysortografie - vymezení
- projevy
2.1. Vnímání dysfcí ze strany učitele ZŠ - informovanost
- připravenost (kurzy,...)
2.2. Výzkum - interpretace výsledků
3. Závěr - shrnutí
- informovanost o situaci
Přílohy
Seznam doporučené literatury
1) ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a
dalších školních dovedností. (2003) - dostupnost: Krajská knihovna Liberec.
2) POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch a chování. (2001) -
dostupnost: Knihovna UPCE.
3) VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. (2005) -
dostupnost: Knihovna UPCE.
4) KUCHARSKÁ, Anna, ed. Specifické poruchy učení a chování. (1999) -
dostupnost: Knihovna UPCE.
Seznam doporučené literatury
1) ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a
dalších školních dovedností. (2003) - dostupnost: Krajská knihovna Liberec.
2) POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch a chování. (2001) -
dostupnost: Knihovna UPCE.
3) VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. (2005) -
dostupnost: Knihovna UPCE.
4) KUCHARSKÁ, Anna, ed. Specifické poruchy učení a chování. (1999) -
dostupnost: Knihovna UPCE.