Práce pojednává o aktuálním stavu výuky etikety na základních a středních školách. Je zaměřena na názor žáků a studentů na danou problematiku a jejich přehled o ní. Součástí práce jsou také metodické materiály k výuce etikety a stručný popis důležitých termínů. Text poukazuje na nedostatky systému a nabízí jejich řešení.
Anotace v angličtině
The thesis is engaged in actual level of moral education at elementary and high schools. It focuses at pupils and students’ opinions as well as at their familiarity concerned to this issue. The work is accompanied by methodical materials relating to the moral education but also by a brief description of important terms. The conclusion points to main drawbacks of the system and implies their solutions.
Klíčová slova
etiketa, výuka, slušné chování, žák, student
Klíčová slova v angličtině
etiquette, education, social behaviour, pupil, student
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o aktuálním stavu výuky etikety na základních a středních školách. Je zaměřena na názor žáků a studentů na danou problematiku a jejich přehled o ní. Součástí práce jsou také metodické materiály k výuce etikety a stručný popis důležitých termínů. Text poukazuje na nedostatky systému a nabízí jejich řešení.
Anotace v angličtině
The thesis is engaged in actual level of moral education at elementary and high schools. It focuses at pupils and students’ opinions as well as at their familiarity concerned to this issue. The work is accompanied by methodical materials relating to the moral education but also by a brief description of important terms. The conclusion points to main drawbacks of the system and implies their solutions.
Klíčová slova
etiketa, výuka, slušné chování, žák, student
Klíčová slova v angličtině
etiquette, education, social behaviour, pupil, student
Zásady pro vypracování
1)Seznámení se s pojmem etiketa
2)Zdroje MŠMT a metodické materiály k výuce etikety a společenského chování
3)Výzkum v oblasti zajištění výuky etikety a společenského chování v rámci různých typů škol
4)Možnosti aplikace výchovy v oblasti etikety a společenského chování
Zásady pro vypracování
1)Seznámení se s pojmem etiketa
2)Zdroje MŠMT a metodické materiály k výuce etikety a společenského chování
3)Výzkum v oblasti zajištění výuky etikety a společenského chování v rámci různých typů škol
4)Možnosti aplikace výchovy v oblasti etikety a společenského chování
Seznam doporučené literatury
Smejkal, V. (1989): Abeceda společenského chování. Praha, Horizont.
Fontana, D. (2003): Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál.
Fraňková, S., Klein, Z. (1997): Úvod do etologie člověka. Praha, HZ Systém.
Říčan, P. (2006): Cesta životem. Praha, Portál.
Seznam doporučené literatury
Smejkal, V. (1989): Abeceda společenského chování. Praha, Horizont.
Fontana, D. (2003): Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál.
Fraňková, S., Klein, Z. (1997): Úvod do etologie člověka. Praha, HZ Systém.
Říčan, P. (2006): Cesta životem. Praha, Portál.