Práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání. Předkládá důležité informace týkající se investic do celoživotní vzdělávací politiky ve státech Vysegradské čtyřky. Cílem této práce je analyzovat celoživotní vzdělávání v Evropské unii a přístup států Vysegradské čtyřky k této oblasti ve vztahu k Evropské unii.
Anotace v angličtině
This work is concerned with some questions of lifelong education. There are shown some relevant information concerning an investment in lifelong education in the states of Vysagrads states. The principal aim of this work is to analyze lifelong education in European Union and an approach of the sates of Vysegrads states to this educational field in relation to European Union.
Klíčová slova
Evropská unie, státy Vysegradské skupiny, vzdělávací politika, celoživotní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
European union, Vysegrads group states, education policy, longlife education
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání. Předkládá důležité informace týkající se investic do celoživotní vzdělávací politiky ve státech Vysegradské čtyřky. Cílem této práce je analyzovat celoživotní vzdělávání v Evropské unii a přístup států Vysegradské čtyřky k této oblasti ve vztahu k Evropské unii.
Anotace v angličtině
This work is concerned with some questions of lifelong education. There are shown some relevant information concerning an investment in lifelong education in the states of Vysagrads states. The principal aim of this work is to analyze lifelong education in European Union and an approach of the sates of Vysegrads states to this educational field in relation to European Union.
Klíčová slova
Evropská unie, státy Vysegradské skupiny, vzdělávací politika, celoživotní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
European union, Vysegrads group states, education policy, longlife education
Zásady pro vypracování
Úvodní část - seznámení s problémem, cíl práce, správné vymezení pojmů,
Hlavní část - analýza a kritika faktů spojených s tématem, porovnání mezi jednotlivými zeměmi
Závěrečná část - interpretace dosažených výsledků, zhodnocení bakalářské práce
Osnova BP:
1. Teorie vzdělávací politiky
- vymezení pojmů
- nástroje, principy, subjekty vzdělávací politiky
2. Celoživotní vzdělání v EU
- instituce a organizace EU působící v oblasti vzdělávací politiky
- dokumenty v EU ve vzdělávací politice
- programy EU na podporu vzdělávání
3. Státy Vyšegradské čtyřky
Česká republika
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
Polsko
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
Slovensko
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
Maďarsko
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
4. Komparace celoživotního vzdělávání v uvedených státech
5. Závěr, zhodnocení výsledků
Klíčová slova: vzdělávací politika, celoživotní vzdělání, EU, eLearning
Zásady pro vypracování
Úvodní část - seznámení s problémem, cíl práce, správné vymezení pojmů,
Hlavní část - analýza a kritika faktů spojených s tématem, porovnání mezi jednotlivými zeměmi
Závěrečná část - interpretace dosažených výsledků, zhodnocení bakalářské práce
Osnova BP:
1. Teorie vzdělávací politiky
- vymezení pojmů
- nástroje, principy, subjekty vzdělávací politiky
2. Celoživotní vzdělání v EU
- instituce a organizace EU působící v oblasti vzdělávací politiky
- dokumenty v EU ve vzdělávací politice
- programy EU na podporu vzdělávání
3. Státy Vyšegradské čtyřky
Česká republika
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
Polsko
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
Slovensko
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
Maďarsko
- stručná charakteristika země
- struktura vzdělávacího systému
- principy a cíle celoživotního vzdělávání
- úloha vzdělávání dospělých ve vztahu k EU
4. Komparace celoživotního vzdělávání v uvedených státech
5. Závěr, zhodnocení výsledků
Klíčová slova: vzdělávací politika, celoživotní vzdělání, EU, eLearning
Seznam doporučené literatury
BRDEK, M: Evropská vzdělávací politika
HORVATH, Thomas. Experiment and reforms.
PILNÝ, Jaroslav. Veřejné finance.
Ústav pro informace ve vzdělávání.
Národní vzdělávací fond
Web evropské komise pro vzdělávání
Seznam doporučené literatury
BRDEK, M: Evropská vzdělávací politika
HORVATH, Thomas. Experiment and reforms.
PILNÝ, Jaroslav. Veřejné finance.
Ústav pro informace ve vzdělávání.
Národní vzdělávací fond
Web evropské komise pro vzdělávání
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil s cíli práce, mezi něž patří analýza celoživotního vzdělávání v EU, komparace přístupu států Vyšegradské čtyřky v oblasti celoživotního vzdělávání ve vztahu k EU. V závěru student odpověděl na otázky vedoucího práce: Jaké jsou nejdůležitější aspekty celoživotního vzdělávání? Jaké jsou principy evropské vzdělávací politiky?