- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Hlavní téma
The Influence of the Verb Category on Phrases in the Valency Position
Hlavní téma v angličtině
The Influence of the Verb Category on Phrases in the Valency Position
Název dle studenta
The Influence of the Verb Category on Phrases in the Valency Position
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
Vliv slovesné kategorie na fráze ve valenční pozici
Práce se soustředí na porovnání jednotlivých typů sloves v souvislosti se sémantickými rozdíly konkrétní realizace jednotlivých argumentů.
Na základě studia odborné lingvistické literatury studentka popíše základní charakteristické rysy jednotlivých typů sloves (intenzivních i extenzivních) a bude se snažit vymezit sémantické skupiny sloves a v závislosti na nich sémantické skupiny argumentů.
Na zvoleném autentickém textu bude poté studentka posuzovat výskyt jednotlivých typů multivalenčních sloves a významové skupiny jednotlivých typů argumentů. Provede kvantitativní i kvalitativní analýzu jazykového materiálu s cílem zobecnit sémantické vztahy sloves a argumentů.
Zásady pro vypracování
Práce se soustředí na porovnání jednotlivých typů sloves v souvislosti se sémantickými rozdíly konkrétní realizace jednotlivých argumentů.
Na základě studia odborné lingvistické literatury studentka popíše základní charakteristické rysy jednotlivých typů sloves (intenzivních i extenzivních) a bude se snažit vymezit sémantické skupiny sloves a v závislosti na nich sémantické skupiny argumentů.
Na zvoleném autentickém textu bude poté studentka posuzovat výskyt jednotlivých typů multivalenčních sloves a významové skupiny jednotlivých typů argumentů. Provede kvantitativní i kvalitativní analýzu jazykového materiálu s cílem zobecnit sémantické vztahy sloves a argumentů.
Seznam doporučené literatury
BIBER, D., JOHANSSON, S., LEECH, G., CONRAD, S., FINEGAN, E. Longman Grammar of Spoken and Written English. Longman, 1999.
CLOSE, R. A. A Reference Grammar for Students of English. Longman, 1990.
DUŠKOVÁ, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha : Academia, 2. vydání, 1994.
GREENBAUM, S. An Introduction to English Grammar, Essex : Longman, 1991. HUDDLESTON R. Introduction to the Grammar of English. Cambridge : Cambridge University Press, 1993.
HUDDLESTON, R., PULLUM, G.K. The Cambridge grammar of the English language. Cambridge : Cambridge University Press, 2002.
PARROT, M. Grammar for English Language Teachers. Cambridge : Cambridge University Press, 2000.
QUIRK, R., GREENBAUM S., LEECH G., SVARTVIK, J. Comprehensive grammar of the English language. London : Longman, 1985.
Seznam doporučené literatury
BIBER, D., JOHANSSON, S., LEECH, G., CONRAD, S., FINEGAN, E. Longman Grammar of Spoken and Written English. Longman, 1999.
CLOSE, R. A. A Reference Grammar for Students of English. Longman, 1990.
DUŠKOVÁ, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha : Academia, 2. vydání, 1994.
GREENBAUM, S. An Introduction to English Grammar, Essex : Longman, 1991. HUDDLESTON R. Introduction to the Grammar of English. Cambridge : Cambridge University Press, 1993.
HUDDLESTON, R., PULLUM, G.K. The Cambridge grammar of the English language. Cambridge : Cambridge University Press, 2002.
PARROT, M. Grammar for English Language Teachers. Cambridge : Cambridge University Press, 2000.
QUIRK, R., GREENBAUM S., LEECH G., SVARTVIK, J. Comprehensive grammar of the English language. London : Longman, 1985.