The thesis focuses on project work in ELT in context of the current phase of the curriculum reform in the Czech Republic. It introduces the curriculum reform and its purpose in ELT. It further explains and clarifies the term project work on the basis of the theory of cooperative learning. Finally, the empirical part of the thesis investigates and analyses the potential and limitations of project work in ELT in connection with the current curriculum reform.
Annotation in English
Diplomová práce se zaměřuje na projektové vyučování v hodinách anglického jazyka v souvislosti se současnou fází kurikulární reformy České republiky. Představuje kurikulární reformu a její účel ve vyučování anglického jazyka. Dále se vysvětluje termín projektového vyučování na základě teorie kooperativního učení. Nakonec praktická část diplomové práce zkoumá a analyzuje potenciál a omezení projektového vyučování v hodinách anglického jazyka v souvislosti se současnou kurikulární reformou.
Keywords
project work, cooperative learning, ELT
Keywords in English
projektové vyučování, kooperativní učení, vyučování anglického jazyka
Length of the covering note
102 s.
Language
AN
Annotation
The thesis focuses on project work in ELT in context of the current phase of the curriculum reform in the Czech Republic. It introduces the curriculum reform and its purpose in ELT. It further explains and clarifies the term project work on the basis of the theory of cooperative learning. Finally, the empirical part of the thesis investigates and analyses the potential and limitations of project work in ELT in connection with the current curriculum reform.
Annotation in English
Diplomová práce se zaměřuje na projektové vyučování v hodinách anglického jazyka v souvislosti se současnou fází kurikulární reformy České republiky. Představuje kurikulární reformu a její účel ve vyučování anglického jazyka. Dále se vysvětluje termín projektového vyučování na základě teorie kooperativního učení. Nakonec praktická část diplomové práce zkoumá a analyzuje potenciál a omezení projektového vyučování v hodinách anglického jazyka v souvislosti se současnou kurikulární reformou.
Keywords
project work, cooperative learning, ELT
Keywords in English
projektové vyučování, kooperativní učení, vyučování anglického jazyka
Research Plan
Diplomantka se ve své práci bude věnovat problematice projektového vyučování a možnostem využívání jeho prvků v rámci vyučování anglického jazyka. V teoretické části proto budou na základě teorie kooperativního učení představena specifika projektu jako učební úlohy, dále budou v této souvislosti analyzovány role učitele a žáka, rovněž budou diskutovány možné problémy spojené se zaváděním projektového vyučování do českých škol. Tato diskuse bude probíhat primárně z pohledu procesů učení/vyučování anglického jazyka. Závěry této první části práce poslouží jako teoretická východiska pro realizaci autorčiny vlastní empirické sondy v prostředí české základní školy. Cílem tohoto výzkumného šetření bude na základě nashromážděného autentického materiálu komplexní zhodnocení vybraných projektů.
Research Plan
Diplomantka se ve své práci bude věnovat problematice projektového vyučování a možnostem využívání jeho prvků v rámci vyučování anglického jazyka. V teoretické části proto budou na základě teorie kooperativního učení představena specifika projektu jako učební úlohy, dále budou v této souvislosti analyzovány role učitele a žáka, rovněž budou diskutovány možné problémy spojené se zaváděním projektového vyučování do českých škol. Tato diskuse bude probíhat primárně z pohledu procesů učení/vyučování anglického jazyka. Závěry této první části práce poslouží jako teoretická východiska pro realizaci autorčiny vlastní empirické sondy v prostředí české základní školy. Cílem tohoto výzkumného šetření bude na základě nashromážděného autentického materiálu komplexní zhodnocení vybraných projektů.
Recommended resources
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. 1.vyd. Praha: Portál, 1997. 152 s. ISBN 80-7178-167-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2.vyd. Praha: Grada, 2007. 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
FRIED-BOOTH, Diana L. Project Work. 1.vyd. Hong Kong: OUP, 1986. ISBN 0-19-437092-5.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. 1.vyd. Oxford: Heinemann, 1994. ISBN 0-435-24089-7
PETTY, Geoffrey, KOVAŘÍK, Štěpán. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7
Recommended resources
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. 1.vyd. Praha: Portál, 1997. 152 s. ISBN 80-7178-167-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2.vyd. Praha: Grada, 2007. 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
FRIED-BOOTH, Diana L. Project Work. 1.vyd. Hong Kong: OUP, 1986. ISBN 0-19-437092-5.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. 1.vyd. Oxford: Heinemann, 1994. ISBN 0-435-24089-7
PETTY, Geoffrey, KOVAŘÍK, Štěpán. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7