Guided by the principle of framing, this study explores the topics, themes, sources, and differences of the three major U.S. news magazines— Time, Newsweek, and U.S.News & World Report- over a year-long period and investigates whether they are fully and fairly telling the story of the Hispanic American experience.
Anotace v angličtině
Vedeny principem utváření, tato studie vyhledává témata, zdroje a rozdíly mezi třemi hlavními americkými časopisy - Time, Newsweek a U.S.News & World Report v průběhu jednoho roku a zkoumá, zda píší objektivně o hispánských Američanech.
Klíčová slova
Hispanic, american mainstream media, immigration, U.S. news magazines, misconception.
Klíčová slova v angličtině
Hispánci, americké tradiční sdělovací prostředky, imigrace, americké časopisy.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Guided by the principle of framing, this study explores the topics, themes, sources, and differences of the three major U.S. news magazines— Time, Newsweek, and U.S.News & World Report- over a year-long period and investigates whether they are fully and fairly telling the story of the Hispanic American experience.
Anotace v angličtině
Vedeny principem utváření, tato studie vyhledává témata, zdroje a rozdíly mezi třemi hlavními americkými časopisy - Time, Newsweek a U.S.News & World Report v průběhu jednoho roku a zkoumá, zda píší objektivně o hispánských Američanech.
Klíčová slova
Hispanic, american mainstream media, immigration, U.S. news magazines, misconception.
Klíčová slova v angličtině
Hispánci, americké tradiční sdělovací prostředky, imigrace, americké časopisy.
Zásady pro vypracování
Studentka s využitím relevantní teoretické literatury stručně uvede do historie a postavení hispánské menšiny v usa. představí zvolená média. jádrem práce bude teoretické pojednání a mediální analýza zaměřená na postižení způsobu prezentace událostí a problematiky týkající se hispánské menšiny v amerických masmédiích. studentka se zaměří na stereotypy, odlišné úhly pohledu, případná zkreslení, zamlčování a podobné manipulace, pokud k nim ve zkoumaných případech dochází. svá tvrzení doloží odkazy a ukázkami z primárních zdrojů a bude je případně konfrontovat se sekundární literaturou. závěrem studentka svou analýzu shrne s ohledem na zjištěná fakta - zda a jak dochází k předpojatosi či zkreslování v prezentaci hispánské menšiny ve zvolených amerických médiích.
Zásady pro vypracování
Studentka s využitím relevantní teoretické literatury stručně uvede do historie a postavení hispánské menšiny v usa. představí zvolená média. jádrem práce bude teoretické pojednání a mediální analýza zaměřená na postižení způsobu prezentace událostí a problematiky týkající se hispánské menšiny v amerických masmédiích. studentka se zaměří na stereotypy, odlišné úhly pohledu, případná zkreslení, zamlčování a podobné manipulace, pokud k nim ve zkoumaných případech dochází. svá tvrzení doloží odkazy a ukázkami z primárních zdrojů a bude je případně konfrontovat se sekundární literaturou. závěrem studentka svou analýzu shrne s ohledem na zjištěná fakta - zda a jak dochází k předpojatosi či zkreslování v prezentaci hispánské menšiny ve zvolených amerických médiích.
Seznam doporučené literatury
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, 43(4), 51-58
Gamson, W. A. (1989). News as framing. American Behavioral Scientist, 33(2), 157-161
Granatstein Lisa "New Attitude". Brandweek. Nov 15, 1999. FindArticles.com. 12 Nov. 2007. http://findarticles.com/p/articles/mi_m0BDW/is_43_40/ai_57841489
National Association of Hispanic Journalists. Network Brownout 2004. The Portrayal of Latinos in Network Television News, 2001. Washington DC, December 2005.
National Association of Hispanic Journalists: Parity Project 2007. Retrieved 15 October, 2007 from http://nahj.org/partiyproject/parityproject.shtml
Nielsen Media Research. Hispanic-American Television Audience. December 2004.
Ramírez, Roberto R., Patricia de la Cruz, 2002. The Hispanic Population in the United States: March 2002, Current Population Reports, P20-45, U.S. Census Bureau, Washington DC.
Seznam doporučené literatury
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, 43(4), 51-58
Gamson, W. A. (1989). News as framing. American Behavioral Scientist, 33(2), 157-161
Granatstein Lisa "New Attitude". Brandweek. Nov 15, 1999. FindArticles.com. 12 Nov. 2007. http://findarticles.com/p/articles/mi_m0BDW/is_43_40/ai_57841489
National Association of Hispanic Journalists. Network Brownout 2004. The Portrayal of Latinos in Network Television News, 2001. Washington DC, December 2005.
National Association of Hispanic Journalists: Parity Project 2007. Retrieved 15 October, 2007 from http://nahj.org/partiyproject/parityproject.shtml
Nielsen Media Research. Hispanic-American Television Audience. December 2004.
Ramírez, Roberto R., Patricia de la Cruz, 2002. The Hispanic Population in the United States: March 2002, Current Population Reports, P20-45, U.S. Census Bureau, Washington DC.